Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - Din mening om Muhammed tegningerne (3 spørgsmål)

Side 8 ud af 18 (179 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Daniel K:
Det er efter min klare opfattelse, at det slet ikke var til hensigt at støde andre kulture med de tegninger. Som det tidligere er nævnt i tråden, var de tegninger ment som dansk humor, tilegnet danskere bosiddende i danmark og ikke ment som provokation overfor andre.

Tegningerne blev bragt, fordi JP ville gøre op med den berøringsangst, der er for at komme til at tale nedladende om Islam, og de konsekvenser det har for folk der gør det.

Det har intet med humor at gøre, men udelukkende til formål at understrege at de ikke vil ligge under for den slags. Så kan man tolke det som man vil, men i min bog er det en provokation, da de sagtens kunne bringe artiklen uden disse tegninger.

Jeg holder ikke JP, så jeg skal ikke kunne sige om de har fortsat den stil, eller om de nu også selv ligger under for den selvcensur.

Hvis det sidste er tilfældet, må man sige at sagen har været endnu mere unødvendig.

"Dansk humor". "Ytringsfrihed". Jeg tror ikke personligt på, at tegningerne havde noget som helst andet formål end at provokere, og at JP håbede på, at mange danskeres "Muslim-lede" ville resultere i et langt større salg. Efter min menig var det et spørgsmål om penge, penge og...penge!

Ups! Nu kom jeg alligevel til at deltage i en debat - som jeg egentlig ikke ønskede, og som trådstarter heller ikke efterspørger! Over and out!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igang

Jeg benægter ikke det som du skriver.

Vi vægter så bare vigtigheden af de forskellige ting anderledes.

Og der skal så også lige noteres at de 11 ambasadører  forlangtes at Hr Fogh skulle straffe JP. Og at det kunne han jo netop ikke jvf den danske grundlov. Hvorfor der egentligt ikke var noget at diskutere.

/Kenneth

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 20:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har også svaret på skemaet. Held og lykke med projektet.

Og til alle jer, som nu har voldtaget denne tråd med jeres holdninger og meninger om hele verden - I gør alle sammen Amino til et dårligere sted at komme!

Trådstarter lægger ikke op til nogen debat. Så skriv dog nogle PM's hvis I syntes folk er nogle tosser. Husk at alt vi skriver her på Amino, kan læses af fremtidige arbejdsgivere m.v.

PET følger sikkert også med :-)

PS/ hvis du føller dig trådt på af mit indlæg her - så skriv mig en PM!

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:57

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

super svar jeg tror også det svært at forklare dansk humor overfor muslimer vi er jo helt forskellige kultur  , anders fog tog det med et smil han bliver udstillet som en hulemand , så vores kultur er meget forskellige og vi skal respekter hinanden

Der er nu ganske mange herboende muslimer der ikke har nogen problemer med at forstå den danske humor. Dog afhænger det meget af hvor godt man kender disse mennesker.

Jeg kan f.eks. godt kalde mine muslimske venner alt fra huleboere til kebabsnedkere, men det er klart jeg ikke kan håne profeten og deres mor, men det kunne jeg heller aldrig finde på. Profeten og Moderen er ekstremt centrale figurer i Islam, så det bør man undlade at gøre hånt omkring, alt andet er tilladt :)

jeg forstår ikke helt hvad du mener med der har været ekstrem mange grove tegninger over statsmister jesus der ikke engang har givet en lille debat vil er bare anderles http://hage.dk/wpcontent/uploads/08_11_11_sat_deb.jpg

http://www.polemiken.net/?paged=146

http://www.bjerggaard.dk/?tag=tegninger

jeg må erkende nogle af billeder er langt grovere og hvad de har skabt ingen debat , vil du have endnu nogle mere perverse sammenligner kan jeg godt sende nogle flere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:57

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

super svar jeg tror også det svært at forklare dansk humor overfor muslimer vi er jo helt forskellige kultur  , anders fog tog det med et smil han bliver udstillet som en hulemand , så vores kultur er meget forskellige og vi skal respekter hinanden

Der er nu ganske mange herboende muslimer der ikke har nogen problemer med at forstå den danske humor. Dog afhænger det meget af hvor godt man kender disse mennesker.

Jeg kan f.eks. godt kalde mine muslimske venner alt fra huleboere til kebabsnedkere, men det er klart jeg ikke kan håne profeten og deres mor, men det kunne jeg heller aldrig finde på. Profeten og Moderen er ekstremt centrale figurer i Islam, så det bør man undlade at gøre hånt omkring, alt andet er tilladt :)

jeg forstår ikke helt hvad du mener med der har været ekstrem mange grove tegninger over statsmister jesus der ikke engang har givet en lille debat vil er bare anderles http://hage.dk/wpcontent/uploads/08_11_11_sat_deb.jpg

jeg må erkende nogle af billeder er langt grovere og hvad de har skabt ingen debat , vil du have endnu nogle mere perverse sammenligner kan jeg godt sende nogle flere

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Peter Lauge:

Jeg har også svaret på skemaet. Held og lykke med projektet.

Og til alle jer, som nu har voldtaget denne tråd med jeres holdninger og meninger om hele verden - I gør alle sammen Amino til et dårligere sted at komme!

Trådstarter lægger ikke op til nogen debat. Så skriv dog nogle PM's hvis I syntes folk er nogle tosser. Husk at alt vi skriver her på Amino, kan læses af fremtidige arbejdsgivere m.v.

PET følger sikkert også med :-)

PS/ hvis du føller dig trådt på af mit indlæg her - så skriv mig en PM!

Hvorfor skriver Du så ikke selv i PM?

desuden skal hverken PET eller potentielle arbejdsgivere da bestemme hvilke holdninger man har eller hvad der er "rigtigt" at have.

Hvis Du mener Amino bliver et ringere sted at være grundet menighedsudvekslinger omkring emner som virkelig træder bestemte minoriteter over tæerne, så er det vel blot at opsige dit abonnement og lukke din konto eller?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 21:08

Lagersalg123 - JEN:

Thomas Sindberg:

I mener ikke at det er en større unødvendig provokation at brænde Danebrog og danske ambassader af, end at trykke et par tegninger i en avis?

Det er reaktionens omfang i reagerer på, ikke tegningerne. Var der intet sket, havde vi ikke haft denne dialog. Årsagen til krisen var ikke tegningene men reaktionen herpå, som blev til en katalysator for alt den elendighed mellemøsten lever under, i vid udstrækning.

Det blev til en klar optegning mellem øst og vest, som alle kunne forstå tydeligt.

Det fortæller noget om hvor middelalderlig en verden vi stadig lever i, når fantasi historier kan blive årsag til så voldsomme reaktioner.

Jo større kirker Katolicismen byggede, desto mere rigtig og ægte blev deres gudsbevis for befolkningen. Det er en selvforstærkende ironi at jo hårdere du reagerer på noget, desto mere rigtig føles det.

"Bare fordi du føler dig trådt på, er det ikke ens betydende med at du har ret" Gervais.

God søndag.

Det er dog utroligt så bastant Du er i stand til at udtale dig, så Du tror dine betragtninger er lig sandheden?

Det som mange danskere desværre ikke har forstået endnu, inklusive dig tilsyneladende, så er det den manglende indsigt i de kultur der gør forskellen. Alle ved, men har svært ved at acceptere, hvordan muslimer respekterer deres profet Mohammed. Det er derfor direkte blasfemisk at lave karrikaturer over en person som 2 milliarder mennesker ikke ønsker afbilledet, og samtidig knytte en religion til terrorisme i det omfang som alle de illiterære gør.

At tegne profeten i det sammenhænge er kujonagtigt, og har intet med yttringsfrihed at gøre, det er ganske enkelt mangel på respekt. Når Osama Bin Laden i Allah´s navn orkestrerer terrorhandlinger der intet formål tjener, så er det ganske enkelt mangel på respekt.

Når du taler om en optegning mellem øst og vest, så er Du direkte uvídende. Der er ikke skubbet ved USA´s alliancer i mellemøsten, tværtom er der sket et øget samarbejde, men det ved Du jo, kan det ses, ingenting om.

Når Du anvender ordet "vi" men hvor det ikke omfatter dig selv, da det er reaktionerne på tegningerne du henviser til, så ved jeg ikke hvem du prøver at "snyde" er det din indre eller ydre opfattelse?

Du har før diskutteret Islam og muslimer, og du er meget farvet af personlige oplevelser som skyldes dig og din families manglende respekt overfor kulturen hvor I engang havde ophold. At provokere i Saudi Arabien er decideret dumt og tåbeligt, og derfor skal I være glade for den milde reaktion jeres respektløse opførsel affødte.

Reaktionerne var kraftige fordi provokationerne var ualmindeligt dumme, og derfor er det helt på plads at vise sin afmagt og holdning ved at afbrænde Dannebrog og angribe ambassader.

Din og enkelte andres holdninger her, viser at der desværre stadig findes mennesker som ikke kan eksistere i fredelig sameksistens med respekt for andre, da Du og dine ligesindede alene ønsker at bringe dine værdier ind som målestok for hvad der er rigtigt og hvad der er forkert.

Du agiterer nogenlunde ligeså tåbeligt som Hizb folkene, der er nogenlunde ligeså blinde.

Og virkelighedens verden er skruet sådan sammen, at jo mere folk som dig og ligesindede træder på minoriteterne, des mere ønsker disse på et tidspunkt at gøre oprør mod den nederdrægtighed som Du og ligesindede udviser.

Lad det stå helt klart - at muslimer ikke i almindelighed på nogen måde sympatiserer med terrorhandlinger, men de vil, heldigvis, ikke lade sig tryne ved at acceptere hån over deres Profet.

Og uanset hvordan man vender og drejer det, så er roden til alt dette at finde i Israel. Men selv en del israelere er ved at vågne op og forstå, at man kan ikke i dekader undertrykke folk og så slippe godt fra det, hvis man ønsker en fredelig verden.

Dine simplificeringer taler til de illiterære og er en ualmindelig usympatisk form for retorik.

Så kom dit pis op at koge?

Jeg tager gerne en saglig dialog med dig en dag.

Men jeg synes ikke jeg skylder dig et svar på så personligt og udflettende et indlæg.

Du må ha en god søndag.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:10

Mikael christiansen:

Har aldrig skrevet noget om andet en Mohammed tegningerne. Og det kan ikke sammenlignes med karikaturer af en statsminister.

Statsministeren repræsenterer ingenting i forhold 1/3 del af verdens befolkning.

Der er ganske enkelt kulturelle forskelle og der findes desværre mennesker i denne verden som ikke kan acceptere disse forskelle og leve side om side i ro og fred.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Nu havde jeg egentlig også besluttet at holde mig udenfor debatten, men det her må jeg altså lige kommentere på. Lagersalg, du skriver i dit svar til Thomas:

Lagersalg123 - JEN:
Din og enkelte andres holdninger her, viser at der desværre stadig findes mennesker som ikke kan eksistere i fredelig sameksistens med respekt for andre

Lige over dette skriver du:

Lagersalg123 - JEN:
Reaktionerne var kraftige fordi provokationerne var ualmindeligt dumme, og derfor er det helt på plads at vise sin afmagt og holdning ved at afbrænde Dannebrog og angribe ambassader.

Du prædiker fredelig sameksistens i samme åndedrag som du argumenterer for det legale i at angribe ambassader (og dermed mennesker), fordi man føler sig afmægtig? Jeg undres virkelig over hvordan du retfærdiggør dette overfor dig selv, for jeg har unægteligt noget svært ved at få øje på logikken?

Vold er aldrig en acceptabel løsning i min verden, uanset hvor krænket og afmægtig du måtte føle dig. En ting er volden, en anden ting er de tegninger der efterfølgende kom fra muslimske hænder, der antyder at Holocaust er en skrøne. At de fra Vestens side blev kaldt "unødigt sårende" og at JP, al ytringsfrihed til trods, ikke har ønsket at trykke disse, samt at visse muslimske grupper kaster med sten når de selv bor i glashus, synes jeg blot viser hvor stor dobbeltmoralen er på begge sider, og hvor stupid hele den sag egentlig er.

"Jamen mor, han startede", holder vist op med at være en legitim undskyldning lige omkring børnehavestadiet?

~ Amaris

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:13

4 spørgsmål ;)

Side 8 ud af 18 (179 indlæg)