Du har intet grundlag for at udtale dig om hvorvidt der ville komme en reaktion eller ej. Den kan være fremskyndet mere eller mindre heldigt, det er på ingen måde det jeg tager stilling til. Jeg tager alene stilling til, at der er mange der ikke har respekt for andre kulturer, og bruger vort demokratiske grundlag som målestok. Det er ikke alene forkert, det er decideret uintelligent, da vi ikke har patent på sandheden eller på et velfungerende samfund. Uanfægtet overbringelsen af informationerne eller ej, så er tegningerne en kraftig provokation, da INGEN muslimer ønsker deres profet afbilledet. Så fakta er: Ingen tegninger - ingen reaktioner. Og hvis man ønsker fred i verden, så starter det med at Israel trækker sig tilbage fra de besatte områder og at staten Palæstina anerkendes. Indtil da vil der ikke være fred. Og tænk så lige over hvor mange selvdeklarerede kloge mennesker i verden der endnu ikke har fattet alvoren i denne manglende tilbagetrækning, jeg kan stadig ryste på hovedet over hvor uintelligente folk kan være.
|
Daniel K:Det er efter min klare opfattelse, at det slet ikke var til hensigt at støde andre kulture med de tegninger. Som det tidligere er nævnt i tråden, var de tegninger ment som dansk humor, tilegnet danskere bosiddende i danmark og ikke ment som provokation overfor andre.
Begrebet er kommunikation, hvor afsender og modtager var tiltænkt et publikum.
Er terrorrisme humor?
Alle bliver tudet ørene fulde af mulige terrorforsøg, farlige sammensværgelser mm, og reaktionen er blot at tirre disse mennesker?
Og ik nok med det. Så tager man en hel religion, og sammenligner dem med terrorisme...
Tænk over følgende. Hvordan ville du og andre reagere, hvis der pludselig var en film på nettet, som viste alle danskere som prædofile, fordi der var en sag i Tønder... Eksemplet er groft, men overvej hvilke reaktioner sådan en film ville frembringe. Og hvilke problemstillinger den ville skabe nu og fremadrettet...
Det er fair at have humor og lave sjov, men det skal ske med en hvis omtanke... Her er det endt i en loose-loose situation...
Daniel K:Tragisk nok var der "danske" imamer der spammede disse tegninger rundt til en masse muslimske lande, der slet ikke var tiltænkt disse.
Nu findes internettet altså, så det var kun et spørgsmål om tid, før sådanne tegninger ville være world wide...
Bliv gratis medlem