Kære Brian.
Jeg har læst hele tråden og er klar over at den er over et halvt år gammel.
Jeg blev kontaktet i begyndelsen af januar 2012 fra samme netværk.
De mente at jeg netop havde lige den profil de manglede i deres netværk... (Det lyder forbavsende ens ikke?)
Jeg fik indtryk af at de ville invitere mig til at holde et oplæg om hvordan jeg netværker som korrekturlæser og oversætter, så det tænkte jeg videre over og overvejede hvordan jeg kunne fremlægge på en spændende måde.
Inden jeg ringede tilbage havde jeg lige snuset lidt rundt på internettet. Jeg fandt blandt andet en person fra et netværk der endnu ikke er oppe at køre, og hvis formand er sygemeldt. Vedkommende fortalte mig naturligvis om hvilke firmaer der i hendes øjne ville have fordel af at deltage, og hun var også helt klar over at hun intet aner om oversætteres vilkår. Hun ville dog lige pointere at hver gang kostede 150 kr for morgenmaden, og så naturligvis over 7000 kr om året i medlemsgebyr.
Da jeg ringede tilbage til personen som kontaktede mig, spurgte jeg ind til hvad jeg kunne byde ind med, jeg skulle rejse mig op og sige mit navn, og firmaets på under et minut. Så meget skulle mit 'oplæg' altså fylde. Da jeg spurgte ind til prisen indrømmede han at morgenmaden og lokalerne kostede 100 kr. (Der er ikke meget invitation over at man selv skal betale for første gang morgenmad)
Jeg bad ham om at sende mig informationer på computeren, de var meget mangelfulde.
Han har stadig ikke nævnt med et ord at det ville koste mit nyopstartede enkeltmandsfirma over 7000 kr om året.
Jeg er så heldig at det ikke ville være et problem, men hensigten med netværket ville være at skaffe flere kunder, og jeg har alle de kunder jeg kan håndtere. Desuden har jeg et glimrende netværk igennem alle de andre aspekter af min tilværelse, og de koster ingenting.
Jeg har derfor besluttet mig for at deltage i den første morgenmad, formedelst 100 kr og derefter takke nej til resten.
Jeg ville være interesseret i at høre andre der har erfaring med Global Network.
Med venlig hilsen
Lea Thume
Thume Translations
www.thume.dk