Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny måde at tjene reklamepenge på Facebook

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 02:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen

Jeg faldte lige ind over denne artikel http://www.business.dk/medier-reklamer/facebook-putter-reklamer-paa-brugerkliks

Facebook åbner for at virksomheder kan tjene penge på at folk "syntes godt om" eller at de "checker in" via. places.

Syntes det er meget spændene tiltag, og efter min mening ingen tvivl om et meget ny og spændene måde at tjene penge på, og ramme sin mål gruppe bedre og måske også lidt nemmere.

Hvad siger i andre?

Kenan

Tilmeldt 23. Dec 10
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 02:51

tror ikke det er noget der er penge i da facebook er et firma som laver alle pengene omkring alt hva der foregår på din side...

tror ikke du får lov til noget der :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 02:56

pr0letar:

tror ikke det er noget der er penge i da facebook er et firma som laver alle pengene omkring alt hva der foregår på din side...

tror ikke du får lov til noget der :)

Altså jeg tror også at det er facebook som går med de fleste penge pr. klik og chek in, men jeg tror da stadig at der vil være penge at hente. Men jeg tror den slags markedsføring vil bedre ramme de unge end deres forældre.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 07:32

Det lyder i hvertfald spændende! Glæder mig til at se hvad det bliver til :)

God dag til alle!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Warszawa
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 277
Fra  Biz i Polen (del af firmaet Søren Christensen) Skrevet kl. 08:00

Kenan Corbo:

Hej alle sammen

Jeg faldte lige ind over denne artikel http://www.business.dk/medier-reklamer/facebook-putter-reklamer-paa-brugerkliks

Facebook åbner for at virksomheder kan tjene penge på at folk "syntes godt om" eller at de "checker in" via. places.

Syntes det er meget spændene tiltag, og efter min mening ingen tvivl om et meget ny og spændene måde at tjene penge på, og ramme sin mål gruppe bedre og måske også lidt nemmere.

Hvad siger i andre?

Kenan

Det ser spændende ud. Takker for linket. Smile

Rådgiver om det polske marked på bl.a. bizipolen.dk og har også en business news side.

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 08:24

Tak for linket, lyder ganske interessant!

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 01:25

Journalisten har efter min overbevisning misforstået sagen helt og aldeles.
Udgangspunktet for den danske artikel må være denne fra Mashable.

.. og det handler om at man som virksomhed nu kan købe en ny slags annonce. Man køber annoncen af Facebook og ikke nogen af os... Så overskriften er:

-> Facebook opfinder endnu en måde at tjene penge på.

------------------------------------

Det klassiske
I vores højre side kan vi alle se reklamer. Det er et billede og noget reklametekst, som annoncøren har betalt Facebook for at få placeret der.

Lars Løkke kan betale for at hænge der - i håbet om at nå sin målgruppe
(Facebook snupper pengene)

Det nye
Lars Løkke kan købe en anden slags annonce, hvor han ikke bestemmer hvad der står - eller får lov at vælge billede. Men der vil så dukke noget om om vores venner.

.. Hvis min ven Peter Jensen trykker synes godt om Lars Løkke, så står det på min forside som alle kender det. Men Hvis Lars Løkke betaler penge til Facebook, så er Facebook så flinke at vise mig det ude i højre side også.. (måske flere dage efter)

Hvis vi udskifter Lars Løkke som et eksempel med en Thai Restaurant - så kan Thai restauranten betale for at der står derude ude at min ven Peter Jensen har været på restauranten.

---------------------

Konklusion: ingen "nye" måder for os at tjene penge, men nye måder for virksomheder at annoncere på.... og en ny måde for Facebook at tjene penge.

med venlig hilsen

thomas bigum
kloge ord fra ham

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 01:31

Thomas Bigum:

Journalisten har efter min overbevisning misforstået sagen helt og aldeles.
Udgangspunktet for den danske artikel må være denne fra Mashable.

.. og det handler om at man som virksomhed nu kan købe en ny slags annonce. Man køber annoncen af Facebook og ikke nogen af os... Så overskriften er:

-> Facebook opfinder endnu en måde at tjene penge på.

------------------------------------

Det klassiske
I vores højre side kan vi alle se reklamer. Det er et billede og noget reklametekst, som annoncøren har betalt Facebook for at få placeret der.

Lars Løkke kan betale for at hænge der - i håbet om at nå sin målgruppe
(Facebook snupper pengene)

Det nye
Lars Løkke kan købe en anden slags annonce, hvor han ikke bestemmer hvad der står - eller får lov at vælge billede. Men der vil så dukke noget om om vores venner.

.. Hvis min ven Peter Jensen trykker synes godt om Lars Løkke, så står det på min forside som alle kender det. Men Hvis Lars Løkke betaler penge til Facebook, så er Facebook så flinke at vise mig det ude i højre side også.. (måske flere dage efter)

Hvis vi udskifter Lars Løkke som et eksempel med en Thai Restaurant - så kan Thai restauranten betale for at der står derude ude at min ven Peter Jensen har været på restauranten.

---------------------

Konklusion: ingen "nye" måder for os at tjene penge, men nye måder for virksomheder at annoncere på.... og en ny måde for Facebook at tjene penge.

med venlig hilsen

thomas bigum
kloge ord fra ham

Hej Thomas

Det kan også være :) Men tror du da ikke at virksomhederne vil få en lille bid af kagen? selvfølgelig skal FB nok tage det meste da... Det der ingen tvivl om...

Det var så lidt til jer andre mht. til linket.

DBH

Kenan

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 02:29

Kenan Corbo:

Det kan også være :) Men tror du da ikke at virksomhederne vil få en lille bid af kagen? selvfølgelig skal FB nok tage det meste da... Det der ingen tvivl om...

Nej, virksomhederne skal betale for at få en bid af kagen de kalder facebook. En kage de gerne vil have en bid af - se bare de andre aminotråde, hvor folk der repræsenterer virksomheder sidder og kæmper for at få opmærksomhed på facebook.

Nu går facebook ind og tilbyder en ny måde at købe opmærksomhed på. Nothing else.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 11:18

Thomas Bigum:

Kenan Corbo:

Nej, virksomhederne skal betale for at få en bid af kagen de kalder facebook. En kage de gerne vil have en bid af - se bare de andre aminotråde, hvor folk der repræsenterer virksomheder sidder og kæmper for at få opmærksomhed på facebook.

Nu går facebook ind og tilbyder en ny måde at købe opmærksomhed på. Nothing else.

Ja men så har jeg da misforstået noget også. Jeg syntes også at artiklen var lidt underlig skruet sammen. Men jeg forstod at det var ligesom når man sætter singler/albums til salg på iTunes. Så får kunstneren en bid af kagen, hvor iTunes tager en anden del af kagen...

Kenan

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)