Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liberale politikere: Lad efterlønnen være..

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Jeg er 34 år og vil naturligvis elske at knokle ekstra, for at du i 15 år kan holde ferie og rejse på min regning...! Vi skal naturligvis hellere sende dig på ferie i 15 år, end at ansætte pædagoger i daginstitutionerne og personale på sygehusene. Ironi kan anvendt....

Ja, selvfølgelig skal du da betale for det. Jeg betaler da også for at mine forældre kan det og at de har det godt og holdes væk fra sygehuse og skidt og lort - de er nemlig meget aktive og dyrker meget sport - hvilket de ikke havde tid til, da de arbejdede. OG jeg ønsker bestemt ikke at mine børn skal arbejde til de er 74½ - det kan jeg da ikke byde dem.

Iøvrigt skal du jo ikke knokle ekstra. Hvis du ikke vil på efterløn, arbejder du jo bare videre og det er ikke dig der bestemmer - det gør dit helbred.

Vær glad for at du er ved godt helbred og laver det du brænder for. Jeg finder på noget - når jeg er 60, så sælger jeg mit hus og flytter til Spanien.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Simona - Uniquebook:

Mads:
Jeg er 34 år og vil naturligvis elske at knokle ekstra, for at du i 15 år kan holde ferie og rejse på min regning...! Vi skal naturligvis hellere sende dig på ferie i 15 år, end at ansætte pædagoger i daginstitutionerne og personale på sygehusene. Ironi kan anvendt....

Ja, selvfølgelig skal du da betale for det. Jeg betaler da også for at mine forældre kan det og at de har det godt og holdes væk fra sygehuse og skidt og lort - de er nemlig meget aktive og dyrker meget sport - hvilket de ikke havde tid til, da de arbejdede. OG jeg ønsker bestemt ikke at mine børn skal arbejde til de er 74½ - det kan jeg da ikke byde dem.

Iøvrigt skal du jo ikke knokle ekstra. Hvis du ikke vil på efterløn, arbejder du jo bare videre og det er ikke dig der bestemmer - det gør dit helbred.

Vær glad for at du er ved godt helbred og laver det du brænder for. Jeg finder på noget - når jeg er 60, så sælger jeg mit hus og flytter til Spanien.

 

Hvis vi ikke får den regering, der vil afskaffe efterlønnen, så får vi en regering der vil have os til at arbejde ekstra. Så jo - jeg skal arbejde ekstra.

Da vi bliver ældre og ældre, så bliver dine børn måske 85 år. Du mener altså at de kan uddanne sig til de er omkring 30, så skal de lige arbejde 30 år, inden de kan holde ferie og rejse på andres regning i 25 år. Det er nok der forskellen på os to er - jeg mener at man helst skal klare sig selv, og ikke på alle mulige ordninger - især ikke hvis man er rask og rørig.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Hvis vi ikke får den regering, der vil afskaffe efterlønnen, så får vi en regering der vil have os til at arbejde ekstra. Så jo - jeg skal arbejde ekstra.

Da vi bliver ældre og ældre, så bliver dine børn måske 85 år. Du mener altså at de kan uddanne sig til de er omkring 30, så skal de lige arbejde 30 år, inden de kan holde ferie og rejse på andres regning i 25 år. Det er nok der forskellen på os to er - jeg mener at man helst skal klare sig selv, og ikke på alle mulige ordninger - især ikke hvis man er rask og rørig.

Og kan du ikke arbejde en time mere i ugen? - det gør de fleste mennesker faktisk. På min arbejdsplads arbejder man langt mere end 37 timer, for de vil jo heller ikke ansætte flere og medarbejderne får en masse på flexkontoen, så det går nok. Men at arbejde til 70 eller 75 år er urealistisk.

JA, forskellen på os to er stor og jeg er glad for, at jeg har et anderledes menneskesyn end dig. Mine forældre har knoklet for at skabe et samfund, der er tåleligt for deres børn og de har LÆRT mig at gøre det samme. Efterlønnere og pensionister der har det godt, kan sagtens stadig gøre noget for andre.

Iøvrigt vil jeg ikke satse på, at mine børn lever længere - prøv at kigge på dødsannoncerne, hvis du ikke er for ung og egoistisk til det.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:
Forkert! Du skal kunne varetage et fuldtidsjob for at kunne få efterløn. Efterløn er ikke for nedslidte personer, men en ordning for raske og rørige mennesker.

Sådan er det altså ikke i virkeligheden. Nedslidte personer får som regel ikke førtidspension, de må vente på efterlønnen. Der er kun 5% af alle førtidspensionister der er nedslidte (i bevægeapparat) - resten er psykisk syge eller kronisk syge (som sclerose, leddegigt, fibromyalgi osv.).

Jeg tror simpelthen,at du mangler situationsfornemmelse...

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Simona - Uniquebook:
Og kan du ikke arbejde en time mere i ugen? - det gør de fleste mennesker faktisk. På min arbejdsplads arbejder man langt mere end 37 timer, for de vil jo heller ikke ansætte flere og medarbejderne får en masse på flexkontoen, så det går nok. Men at arbejde til 70 eller 75 år er urealistisk.

Jeg arbejder væsentligt mere end en time om ugen, og for mit vedkommende vil det bare betyde en ekstra udgift for firmaet, uden at få mere for det. For jeg lægger i forvejen adskillige interessetimer på stedet. Det vil sige masser af timer uden at 'flexkontoen' boomer.

 

Simona - Uniquebook:
Iøvrigt vil jeg ikke satse på, at mine børn lever længere - prøv at kigge på dødsannoncerne, hvis du ikke er for ung og egoistisk til det.

Jeg ved ikke hvem der er egoistisk - hender der vil have skattebetalte ferier, eller ham der selv vil betale.... Men sådan er det jo... Du er ikke så meget til fakta kan jeg hermed forstå.

 

Simona - Uniquebook:
JA, forskellen på os to er stor og jeg er glad for, at jeg har et anderledes menneskesyn end dig.

 Hvis ikke man har argumenter, kan man altid bruge frasen om at ens 'menneskesyn' er bedre end modpartens... Det er sgu tyndt... 

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Simona - Uniquebook:

Mads:
Forkert! Du skal kunne varetage et fuldtidsjob for at kunne få efterløn. Efterløn er ikke for nedslidte personer, men en ordning for raske og rørige mennesker.

Sådan er det altså ikke i virkeligheden. Nedslidte personer får som regel ikke førtidspension, de må vente på efterlønnen. Der er kun 5% af alle førtidspensionister der er nedslidte (i bevægeapparat) - resten er psykisk syge eller kronisk syge (som sclerose, leddegigt, fibromyalgi osv.).

Jeg tror simpelthen,at du mangler situationsfornemmelse...

Jeg fortæller hvordan reglerne og fakta er. Hvis det er manglende situationsfornemmelse, så er det jo noget rod :-) Men endnu engang er du ikke så meget til fakta...

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads, lad os sige du får ret - jeg giver op, tsk tsk

Men vær bare rolig! Hvis vi ikke får ny regering, skal jeg da gerne betale for denne regerings økonomiske sløsethed ved at afgive min efterløn, så du kan tjene mere. I det mindste får du et valg.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Simona - Uniquebook:
Mads, lad os sige du får ret - jeg giver op, tsk tsk

Havde egentlig også regnet med at seneste indlæg blev det sidste fra min hånd i denne debat.

Simona - Uniquebook:
Men vær bare rolig! Hvis vi ikke får ny regering, skal jeg da gerne betale for denne regerings økonomiske sløsethed ved at afgive min efterløn, så du kan tjene mere. I det mindste får du et valg.

Tjene mere? Mystisk slutning.... Hvis jeg får lønforhøjelse eller får flere opgaver, har det vel ikke noget med efterløn at gøre.

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke man sparer så meget ved at fjerne efterlønnen, og der er vel ingen grund til at fjerne den nu med påskud om at vi kommer til at mangle arbejdskraften senere.

Dem der går på efterløn kan deles op i to grupper. Et de nedslidte som efter ny ordning vil komme på førtidspension og koste det samme. To - dem der ikke er nedslidte men som har råd til at trække sig tilbage pga deres private pensions ordning. Men her skal i huske at pensionsordninger modregnes i efterlønnen så samlet set er denne gruppe omkostningsneutral.

Hvis man godt vil folk til at yde mere for samfundet, har vi brug for nogle helt andre reformer. Der var en der var inde på at give en gulerod, og det er jeg til dels enig i at man skal give.

Lad være med at bruge begreber som efterløn og førtidspension, men giv trængende personer en borgerløn der fastsættes under hensyntagen til deres erhvervsevne, og så tillad alle at arbejde det de kan uden modregning. Gør det samme med langtidsledige så de får et incitament til at yde noget. Som reglerne er i dag gør man store grupper mere passive end de nødvendigvis vil være.

Hvis staten får 50% i skat af alle virksomheder så ville det vel også være rimeligt at staten kommer med de penge som en iværksætter skal bruge på at starte en virksomhed der ofte er i stand til at tjene lidt valuta hjem til Danmark. Staten skal trods alt ikke lave noget for deres 50%.

En anden nævnte at offenligt ansatte kun arbejder 28 timer om ugen. Hvorfor kun 28 timer? Får de ikke en fuld løn der ligger 50% over EU gennemsnit? Det burde nok være nemmere at spare lidt her end at begynde og fjerne efterlønnen. Hvorfor betaler man tårnhøje lønninger til læger, som enten har fået betalt deres dyre uddannelse af os andre, eller også kommer de fra lande hvor en læge tjener 1/10 af i Danmark. Hvis du kan få en læge til at arbejde til 200kr. i timen hvorfor så betale ham 500kr. i timen

Det jeg vil hen til er, at samfundets store udgifter i forhold til indtægter sammenlignet med tidligere skyldes ikke efterlønnere, førtidspensionister og ledige...det skyldes dels at man har hævet lønniveauet i det offenlige samtidig med at man har sat skatten ned og så har man øget brugen af højtlønnede i det offentlige.

Hvis vi giver en ansat til 500kr. i timen 5% lønforhøjelse i det offenlige, så skal der 5 privatansatte minimumslønnere til at betale det mere i skat med samme lønforhøjelse.

Får du mere eller mindre velfærd når de offenlige lønninger stiger? 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads - et fiktivt spørgsmål: Hvis du stod og skulle ansætte en person - og du havde to valgmuligheder: en på 38 år og en på 67 år. De havde de samme egenskaber og kunne de samme ting. Hvem ville du ansætte?

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)