Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Liberale politikere: Lad efterlønnen være..

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Mads - et fiktivt spørgsmål: Hvis du stod og skulle ansætte en person - og du havde to valgmuligheder: en på 38 år og en på 67 år. De havde de samme egenskaber og kunne de samme ting. Hvem ville du ansætte?

 

Hvis pensionsalderen var 74, ville jeg klart vælge vedkommende på 67 år. For folk i 20'erne og 30'erne skifter job tit (ved godt det er en generalisering, men sådan er det jo :-) ) - mens vedkommende på 67 formentlig ville være der til pensionen blev nået. Men jeg ville nok kigge på kemien først...

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Helle - houseofkids.dk:

Mads - et fiktivt spørgsmål: Hvis du stod og skulle ansætte en person - og du havde to valgmuligheder: en på 38 år og en på 67 år. De havde de samme egenskaber og kunne de samme ting. Hvem ville du ansætte?

 

Hvis pensionsalderen var 74, ville jeg klart vælge vedkommende på 67 år. For folk i 20'erne og 30'erne skifter job tit (ved godt det er en generalisering, men sådan er det jo :-) ) - mens vedkommende på 67 formentlig ville være der til pensionen blev nået. Men jeg ville nok kigge på kemien først...

Du glemmer vist også lige, at risikoen for, at manden på 38 år går på barsel er højere end at den 67-årige vælger dette :)

Elbutik - Salg af Fuga Stikkontakter m.v.

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

El-manden:

Mads:

Helle - houseofkids.dk:

Mads - et fiktivt spørgsmål: Hvis du stod og skulle ansætte en person - og du havde to valgmuligheder: en på 38 år og en på 67 år. De havde de samme egenskaber og kunne de samme ting. Hvem ville du ansætte?

 

Hvis pensionsalderen var 74, ville jeg klart vælge vedkommende på 67 år. For folk i 20'erne og 30'erne skifter job tit (ved godt det er en generalisering, men sådan er det jo :-) ) - mens vedkommende på 67 formentlig ville være der til pensionen blev nået. Men jeg ville nok kigge på kemien først...

Du glemmer vist også lige, at risikoen for, at manden på 38 år går på barsel er højere end at den 67-årige vælger dette :)

 

Ja - den havde jeg ikke lige tænkt over :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Helle - houseofkids.dk:

Mads - et fiktivt spørgsmål: Hvis du stod og skulle ansætte en person - og du havde to valgmuligheder: en på 38 år og en på 67 år. De havde de samme egenskaber og kunne de samme ting. Hvem ville du ansætte?

 

Hvis pensionsalderen var 74, ville jeg klart vælge vedkommende på 67 år. For folk i 20'erne og 30'erne skifter job tit (ved godt det er en generalisering, men sådan er det jo :-) ) - mens vedkommende på 67 formentlig ville være der til pensionen blev nået. Men jeg ville nok kigge på kemien først...

Men så skulle der være nogle flere som dig på det område. For alt tyder på, at det nærmer sig det umulige at få et job, når man nærmer sig pensionsalderen. Hvis dette billede fortsætter (og hvorfor skulle det ændre sig) - så vil vi få en stor gruppe - blandt andet nedslidte folk som ikke er nedslidte nok til førtidspension - som ender på dagpenge og efterfølgende kontanthjælp. For det er jo sådan at man kun kan få dagpenge i to år. Men - det er jo nogle andre kasser.... og vores system er bygget op af kassetænkning. En rigtig dårlig metode efter min mening.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Mads:

Helle - houseofkids.dk:

Mads - et fiktivt spørgsmål: Hvis du stod og skulle ansætte en person - og du havde to valgmuligheder: en på 38 år og en på 67 år. De havde de samme egenskaber og kunne de samme ting. Hvem ville du ansætte?

 

Hvis pensionsalderen var 74, ville jeg klart vælge vedkommende på 67 år. For folk i 20'erne og 30'erne skifter job tit (ved godt det er en generalisering, men sådan er det jo :-) ) - mens vedkommende på 67 formentlig ville være der til pensionen blev nået. Men jeg ville nok kigge på kemien først...

Men så skulle der være nogle flere som dig på det område. For alt tyder på, at det nærmer sig det umulige at få et job, når man nærmer sig pensionsalderen. Hvis dette billede fortsætter (og hvorfor skulle det ændre sig) - så vil vi få en stor gruppe - blandt andet nedslidte folk som ikke er nedslidte nok til førtidspension - som ender på dagpenge og efterfølgende kontanthjælp. For det er jo sådan at man kun kan få dagpenge i to år. Men - det er jo nogle andre kasser.... og vores system er bygget op af kassetænkning. En rigtig dårlig metode efter min mening.

Ja, alt andet lige. Det er jo umuligt at sige hvordan det vil se ud når efterlønnen bliver fjernet, men umiddelbart vil vi få flere penge i statskassen ved at fjerne efterlønnen, det vil sige at de penge kan bruges på noget andet. Samtidig er vi stadig i en recession, så ja der går mange arbejdsløse da virksomhederne producerer mindre, men i et opsving mon ikke det billede ændre sig og vi får brug for flere hænder på arbejdsmarkedet?

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)