Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kvinder i bestyelsen.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hørte i morgen nyhederne, at nogle partier, mener at der skal laves en lov, om at mindst 40% af bestyrelsesmedlemmer i virksomheder skal være kvinder.

Hvorfor lige præcis 40% - hvorfor ikke 50%?

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 14:09

Hvorfor overhovedet lave en lov omkring det?

Jeg er indforstået med at kvinder også skal have de samme rettigheder som mænd på arbejdsmarkedet, men det skal ske ud fra hvad kvinderne kan, og ikke hvad loven siger. Ejede jeg et firma med bestyrelse og hele svineriet, så ville jeg ikke på det fjerneste have noget imod at have kvinder i bestyrelsen - de skal bare være dygtige og kvalificerede til deres arbejde, ligesom at jeg stiller det samme krav til mænd.

Jeg ville faktisk heller ikke have noget imod udelukkende at have kvinder i bestyrelsen, så længe at disse er dygtige på deres felt end mænd som også har været i betragtning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 227
Fra  Webfaktor Skrevet kl. 14:12

Jeg mener, at de har kørt med samme system i Norge i årevis. En såkaldt kønskvotering. Ikke kun på bestyrelsesniveau men også på offentlige arbejdspladser.

Men hvorfor det lige er 40% og ikke 50% ved jeg ikke. Men du har ret - Det giver ikke umiddelbart ret meget mening.

Tørklæder - Stort udvalg af lækre tørklæder i kashmir og silke. Masser af kendte danske designer tørklæder.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:32