Jeg kan ikke helt se hvor jeg skriver det er verdens nemmeste at tjene kassen på en WordPress Blog. Det er det da på ingen måde, ligesom det ikke er nemt at tjene kassen på så meget andet. At sætte en WordPress blog er dog i dag forholdsvis simpelt - ved at følge en god guide kan du have din egen WordPress blog sat op på dit eget domæne i løbet at et par timer (og så er den vel og mærke optimeret til søgemaskinerne). Hvis jeg skulle sidde og skrive "gratis" anmeldelser / artikler til andre ville jeg ikke gøre til 20% af fortjenesten. Tror du skal meget højere op 60-80% lyder mere rimeligt, medmindre man også kan få nogle gode links til ens eget website. Men så ryger løber du nok ind problemer med Google, nu hvor danske artikeldatabaser ikke er særligt velkomme mere. Der findes mange internationale (og danske) sider der kører efter lidt det samme koncept, tror bare du skal ændre nogle ting på det før folk bider på. I øvrigt så har jeg stor respekt for at du sætter gang i et projekt. |
Thomas Bang Petersen:Idéen kan være, at en blog med meget flere indlæg kommer højere op i Google og dermed får flere besøgende. Hvis det er tilfældet, skal der jo vurderes på, om du selv kan trække 20% af det besøgstal som omtalte side får. Hvis du kan få mere end 20% af de besøgende så skal du lave det selv - hvis ikke, så kan det godt være en god idé at bruge omtalte side.
Dette er meget firkantet stillet op, da der er mange faktorer, som spiller ind.
Ja, helt enig. Som du skriver er der mange andre faktorer der spiller ind, men dem skal jeg nok lade være med at komme ind på her, så kan jeg oprette min egen tråd i stedet.