Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du have 20 % af mine annonceindtægter?

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke helt se hvor jeg skriver det er verdens nemmeste at tjene kassen på en WordPress Blog. Det er det da på ingen måde, ligesom det ikke er nemt at tjene kassen på så meget andet.

At sætte en WordPress blog er dog i dag forholdsvis simpelt - ved at følge en god guide kan du have din egen WordPress blog sat op på dit eget domæne i løbet at et par timer (og så er den vel og mærke optimeret til søgemaskinerne).

Hvis jeg skulle sidde og skrive "gratis" anmeldelser / artikler til andre ville jeg ikke gøre til 20% af fortjenesten.  Tror du skal meget højere op 60-80% lyder mere rimeligt, medmindre man også kan få nogle gode links til ens eget website. Men så ryger løber du nok ind problemer med Google, nu hvor danske artikeldatabaser ikke er særligt velkomme mere.

Der findes mange internationale (og danske) sider der kører efter lidt det samme koncept, tror bare du skal ændre nogle ting på det før folk bider på.

I øvrigt så har jeg stor respekt for at du sætter gang i et projekt. Smile

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 20:38

Thomas Bang Petersen:

Idéen kan være, at en blog med meget flere indlæg kommer højere op i Google og dermed får flere besøgende. Hvis det er tilfældet, skal der jo vurderes på, om du selv kan trække 20% af det besøgstal som omtalte side får. Hvis du kan få mere end 20% af de besøgende så skal du lave det selv - hvis ikke, så kan det godt være en god idé at bruge omtalte side.

Dette er meget firkantet stillet op, da der er mange faktorer, som spiller ind.

Ja, helt enig. Som du skriver er der mange andre faktorer der spiller ind, men dem skal jeg nok lade være med at komme ind på her, så kan jeg oprette min egen tråd i stedet.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:07

switch:

Jeg kan ikke helt se hvor jeg skriver det er verdens nemmeste at tjene kassen på en WordPress Blog. Det er det da på ingen måde, ligesom det ikke er nemt at tjene kassen på så meget andet.

At sætte en WordPress blog er dog i dag forholdsvis simpelt - ved at følge en god guide kan du have din egen WordPress blog sat op på dit eget domæne i løbet at et par timer (og så er den vel og mærke optimeret til søgemaskinerne).

Hvis jeg skulle sidde og skrive "gratis" anmeldelser / artikler til andre ville jeg ikke gøre til 20% af fortjenesten.  Tror du skal meget højere op 60-80% lyder mere rimeligt, medmindre man også kan få nogle gode links til ens eget website. Men så ryger løber du nok ind problemer med Google, nu hvor danske artikeldatabaser ikke er særligt velkomme mere.

Der findes mange internationale (og danske) sider der kører efter lidt det samme koncept, tror bare du skal ændre nogle ting på det før folk bider på.

I øvrigt så har jeg stor respekt for at du sætter gang i et projekt. Smile

Enig her, 20% OG links er sådan set interessant nok, men uden links så er det nok nemmere for de fleste at lave deres egen blogs.

Der hvor man kunne få sucess med et projekt som det her er hvis man kunne få de ukommercielle bloggere med på en sådan ide, lidt som med de udenlandske sider du nævner.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:12

Hej

Nu tilbyder du 20% af indtægter, men var det ikke en ide måske at lade folk få annonce i deres egne artikler og du så tjener penge på selve siden og reklamerne der

Har selv artikler på andre sider hvor jeg får fuld reklame for mine artikler og webmaster får sin del på hans side (reklamer i siden)

Mikkel

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 07:45

Jeg tror faktisk at Erik har fat i noget af det rigtige her. Jeg forsøger at sælge sand i Sahara ved at kommunikere min ide ud på Amino, for der i forvejen er mange affiliates. Havde jeg i stedet valgt Facebook, var der måske flere interesserede.

Jeg synes nu stadig ikke at det vil være rimelig at give 60-80 % af annonceindtægterne væk. Det er bare ikke det samme at skrive en anmeldelse på 100 ord uden nogen krav til kvalitet, keywords osv. At skrive et godt blog indlæg som får mange besøgende og som konverterer godt, er en langt større opgave. Her kan jeg sagtens forstå, at man som blogger skal have en større procentdel.

Det er en interessant betragtning at give anmelderen mulighed for backlink eller egen annonce. Men jeg tror det bliver lidt for teknisk og kun aktuelt for kommercielle bloggere. Kan heller ikke se hvordan annoncerne skulle sættes op på hver anmeldelse, uden at der kommer alt for mange reklamer på samme side. Hvis der er nogen der har en ide til dette, er jeg meget lydhør.

Tak for alt jeres feedback for øvrigt!

Fra København
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 589
Fra  Florence Marketing Føns.com Skrevet kl. 08:18

Det er et interessant koncept, som jeg i princippet godt kunne bruge et par timer på at skrive lidt til. 20% er bare ikke nok i min optik. Som andre har nævnt, ville jeg nok få mere ud af at skrive anmeldelsen og poste den på min egen blog med alt muligt crap. Det spændende ved projektet er, hvis du får samlet rigtig mange anmeldelser og siden vokser sig stor = mange besøgende = god indtjening. Jeg ville dog ikke bruge tid på at skrive anmeldelser, medmindre jeg får 40-50%.

Held og lykke med det

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:11

switch:

Hvis jeg skulle sidde og skrive "gratis" anmeldelser / artikler til andre ville jeg ikke gøre til 20% af fortjenesten.  Tror du skal meget højere op 60-80% lyder mere rimeligt, medmindre man også kan få nogle gode links til ens eget website.

Jeg forstår ikke helt, hvordan du uden videre kan afskrive 20% af fortjenesten som "ikke nok". Så handler det i mine øjen ikke om, hvor mange penge du tjener, men at du synes ejeren af sitet tjener for meget. Lad os for eksemplets skyld sige, at jeg på at skrive en artikel kan tjene omkring 5.000 pr. år - jeg skriver 1 artikel om ugen, så kan jeg hurtigt regne ud, at det er interessant for mig. At sitets ejer så tjener 20.000 på min artikel er jo fedt for ham (alternativet er, at han ikke laver et site, og jeg ikke tjener 5.000 pr. artikel).

En anden vinkel er jo, at jeg skriver min artikel én gang, og så får jeg løbende en indtjening på den, uden at have omkostninger - ejeren af sitet skal løbende vedligeholde, lave nye funktioner osv. alt sammen noget jeg slipper for.

Dybest set så det jeg pakker lidt pænt ind her egentligt bare: Lad nu være med at have ondt i r*ven over, at andre tjener mere end dig - fokuser på hvad du selv kan få ud af det, og foretag valget herudfra i stedet.

Der er selvfølgelig mange derude, som selv vil kunne tjene mere med deres eget site, fordi de i dag har det fornødne setup og viden omkring det. Det er dog en meget lille del, som har disse muligheder. Og til den anden store del er dette jo et fint tilbud.

MVH

Thomas

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 19:45

Som tidligere nævnt, så er mit problem her, at jeg konkurrerer mod folk der kan opsætte deres affiliate sider og score 100 %. Og selvom procenten af brugere på Amino der kan det er høj, tror jeg ikke at det gør sig gældende alle mulige andre steder. Så jeg tror sagtens jeg vil kunne finde nogle interesserede (er også oppe på nogle stykker allerede), men nok ikke her fra Amino.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:58

Nej tak.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:08

Thomas Ardal:

Som tidligere nævnt, så er mit problem her, at jeg konkurrerer mod folk der kan opsætte deres affiliate sider og score 100 %. Og selvom procenten af brugere på Amino der kan det er høj, tror jeg ikke at det gør sig gældende alle mulige andre steder. Så jeg tror sagtens jeg vil kunne finde nogle interesserede (er også oppe på nogle stykker allerede), men nok ikke her fra Amino.

Prøv at skrive indlæg på nogen af de store danske debatforum, jubii, debat.sol.dk osv. Der tror jeg helt sikkert du vil kunne få nogen med på ideen.

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)