Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil du have 20 % af mine annonceindtægter?

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 550
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 00:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bang Petersen:

Dybest set så det jeg pakker lidt pænt ind her egentligt bare: Lad nu være med at have ondt i r*ven over, at andre tjener mere end dig - fokuser på hvad du selv kan få ud af det, og foretag valget herudfra i stedet.

Der er selvfølgelig mange derude, som selv vil kunne tjene mere med deres eget site, fordi de i dag har det fornødne setup og viden omkring det. Det er dog en meget lille del, som har disse muligheder. Og til den anden store del er dette jo et fint tilbud.

MVH

Thomas

Jeg kan på igen måde se hvordan du kan konkludere at jeg har ondt i røven over at andre tjener mere end mig. Hvis jeg skulle have ondt i røven over det, ja så kunne jeg da ikke rende rundt og lavet andet. At du har draget den konklusion, ja det må du selv stå inde for.

Det handler jo ganske enkelt om hvad der bedst kan betale sig. Jo flere led du skal i gennem jo mindre er der til dig i sidste ende.

Lad os sige du får 1 kr. pr. klik. Først så snupper Google mellem 20 og 30 % af det annoncøren har betalt for et klik, efterfølgende snupper dette site så 80%.  Det du reelt ender med er altså 15 øre. Og så er det vel og mærke ikke regnet med ind, hvor mange der rent faktisk klikker på en reklame. Et skud fra hoften til denne type site vil være 1-3% klikker sig videre. Og så skal der dælme skrives mange anmeldelser for at få et par kr. ud af det.

Det jeg siger er at den lave samledede % sats ikke vil gøre det attraktivt at bruge mulighederne på dette site. Og troede jeg rent faktisk det kunne betale sig at bruge det, ja så ville jeg da gøre det, uanset hvor mange penge ejeren tjente. Det er et spørgsmål om hvad man selv får ud af det, så enkelt er det.

...og at meget få har mulighed for at lære at lave et site selv, passer ganske enkelt ikke. For  5-6 år siden krævede det en god potion tålmodighed at lave en hjemmeside. I dag kan alle sætte deres egen hjemmeside op og finde den nødvendige viden på nettet - hvis de altså har ønsket og viljen. Men det er en helt andet snak.

Lav din egen hjemmeside med WordPress.
Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 01:11

en artiklen hjemmesiden går et par timer at lave en gode artikler kræver både viden og normalt flere timere arbejde så tekstforfatter arbejdet er det største arbejde i sådanne sider , derved sæt det op til mere end 20 % af annonce indtægter så du motivere folk til at lave gode artikler vis der overhovedet nogle der gider at arbejde til 20% af annonce indtægter, for det er godt nok ikke mange penge

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 07:20

Det kan godt være jeg skal prøve at sætte procenten op. Men jeg vil lige igen understrege hvorfor jeg mener, at man ikke kan sammenligne en artikel med en anmeldelse. En artikel er typisk om et eller andet specifikt og skal gerne være godt skrevet, forklare en masse om det emne man skriver om, være noget længere end de 100 ord jeg stiller som mindstekrav osv. I hvert fald hvis man skal have nogen til at linke til det, læse det, dele det på sociale medier osv. Der er slet ikke de samme krav til en anmeldelse i min optik. Jeg mener derfor også, at en anmeldelse er meget nemmere at skrive end en kvalitetsartikel. Faktisk vil jeg vove at påstå, at jeg kan skrive en anmeldelse af et eller andet på maks 20 % af den tid jeg skal bruge på at lave en kvalitetsartikel. Og derfor er procenten sat som den er.

Men jeg vil gå i tænkeboks og se om jeg kan komme op med en bedre løsning. Tror måske det er en god ide, som en nævner, at kontakte folk via jubii osv. Det er nok ikke de typiske affiliates og den slags der sidder der :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48

switch:

Jeg kan på igen måde se hvordan du kan konkludere at jeg har ondt i røven over at andre tjener mere end mig. Hvis jeg skulle have ondt i røven over det, ja så kunne jeg da ikke rende rundt og lavet andet. At du har draget den konklusion, ja det må du selv stå inde for.

Det handler jo ganske enkelt om hvad der bedst kan betale sig. Jo flere led du skal i gennem jo mindre er der til dig i sidste ende.

Det er jo netop den med "Det handler jo ganske enkelt om hvad der bedst kan betale sig" som du selv fremhæver. Hvordan kan du vide, hvad der bedst kan betale sig, når den eneste variabel du har er en %-sats ..? Hvis dette site genererer 5 gange mere trafik end dit eget, så tjener du mere ved at bruge det fremfor dit dit eget.

Men jeg er enig i, at en højere %-sats vil gøre det mere attraktivt at skrive anmeldelser. Den samme betragtning omkring indtjening gælder jo også for ejeren af siden - jo flere anmeldelser, jo flere besøgende (alt andet lige). Jo højere %-sats, jo flere anmeldelser.

Mht. mulighed for selv at lave et site, så har du helt ret: det strander ofte på viljen :o)

MVH

Thomas

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 14:01

Thomas Bang Petersen:

Det er jo netop den med "Det handler jo ganske enkelt om hvad der bedst kan betale sig" som du selv fremhæver. Hvordan kan du vide, hvad der bedst kan betale sig, når den eneste variabel du har er en %-sats ..? Hvis dette site genererer 5 gange mere trafik end dit eget, så tjener du mere ved at bruge det fremfor dit dit eget.

Jeg har selv mange forskellige sites med AdSense på og tester løbende hvad der bedst kan betale sig. Det er på baggrund af dette jeg vurdere at det ikke vil kunne betale sig, hvis satsen er så lav.

Det handler heller ikke kun om at der er f.eks. 5 gange mere trafik (hvilket er sat pænt højt), det handler også om hvor denne trafik kommer fra, sidens opbygning, hvilke søgeord der er brugt og hvilke type tekster man skriver og hvordan man skriver teksterne.

Har man sit eget site vil man kunne teste hvad der virker bedst, løbende ændre i teksterne, skabe links til teksterne, teste placeringen af annoncerne, typer af annoncer, have et domæne der er fokusret på et emne, SEO, osv. Ud over dette ligger alt ens indhold på et andet site, hvor man reelt ikke har kontrol over hvad der sker med det i fremtiden.

Alle disse faktorer gør at min vurdering er at satsen er for lav. Og som det kan ses her i tråden er jeg på ingen måde den eneste der har denne holdning.

Lær hvordan du opretter en WordPress hjemmeside, markedsfører online & meget mere...

Fra Århus
Tilmeldt 1. May 06
Fra  Webdesigner.dk Skrevet kl. 14:18

Thomas Ardal:

Det kan godt være jeg skal prøve at sætte procenten op. Men jeg vil lige igen understrege hvorfor jeg mener, at man ikke kan sammenligne en artikel med en anmeldelse. En artikel er typisk om et eller andet specifikt og skal gerne være godt skrevet, forklare en masse om det emne man skriver om, være noget længere end de 100 ord jeg stiller som mindstekrav osv. I hvert fald hvis man skal have nogen til at linke til det, læse det, dele det på sociale medier osv. Der er slet ikke de samme krav til en anmeldelse i min optik. Jeg mener derfor også, at en anmeldelse er meget nemmere at skrive end en kvalitetsartikel. Faktisk vil jeg vove at påstå, at jeg kan skrive en anmeldelse af et eller andet på maks 20 % af den tid jeg skal bruge på at lave en kvalitetsartikel. Og derfor er procenten sat som den er.

Men jeg vil gå i tænkeboks og se om jeg kan komme op med en bedre løsning. Tror måske det er en god ide, som en nævner, at kontakte folk via jubii osv. Det er nok ikke de typiske affiliates og den slags der sidder der :)

Hej Thomas

Du har helt ret i at det langt hurtigere at skrive en hurtig anmeldelse end en optimeret artikel, spørgsmålet er så bare hvor meget den er værd i forhold til.

Men i bund og grund handler det jo bare om at teste det og se hvad der virker bedst. Tilmelder for lidt af de besøgende til MyRating.dk, ja så skal procenten op eller noget andet skal gøre det mere attraktivt at tilmelde sig.  Sætter du procenten op og tilmelder den samme procent del sig ja så kan du måske sætte den lidt ned.

Der hvor det så bliver lidt mere tricky er at du også skal teste på hvor mange der bliver ved med at skrive når de først har tilmeldt sig.

En model kunne være at jo flere anmeldelser man skriver jo højere bliver ens procentsats. Eller man kunne blive belønnet på anden vis. F.eks. med en mere prominent placering (flere visninger) på forsiden eller linende.  Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:47

switch:

Alle disse faktorer gør at min vurdering er at satsen er for lav. Og som det kan ses her i tråden er jeg på ingen måde den eneste der har denne holdning.

Det kan sagtens være, at satsen er for lav - det jeg lige faldt over, var en udmeldingen af at satsen er for lav, uden at vide voldsomt meget mere om sitet :o)

Jeg er helt med på, at der er langt større frihed når det er ens eget site, og der så er mulighed for at lave test med placeringer, farver osv. Omvendt vil jeg så mene, er der må være en realistisk forventning til anmeldelses sitet om at der gøres det samme her, da det jo er i alles interesse at få flere klik på adsense, affiliate links osv. Men friheden til lige at ændre lidt her og der har man ikke.

Jeg tror vi er ret enige, omkring hvorvidt vi to ville bruge sitet eller ej. Dog tror jeg bestemt der er et marked for det. På samme måde som der er et marked for Surftowns Sitebuilder, hvor man guides igennem at lave en hjemmeside. Personligt vil jeg aldrig bruge Sitebuilder, men for mange er det en let måde at få lavet en hjemmeside på.

MVH

Thomas

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:29

switch:

Thomas Ardal:

Hej Thomas

Du har helt ret i at det langt hurtigere at skrive en hurtig anmeldelse end en optimeret artikel, spørgsmålet er så bare hvor meget den er værd i forhold til.

Men i bund og grund handler det jo bare om at teste det og se hvad der virker bedst. Tilmelder for lidt af de besøgende til MyRating.dk, ja så skal procenten op eller noget andet skal gøre det mere attraktivt at tilmelde sig.  Sætter du procenten op og tilmelder den samme procent del sig ja så kan du måske sætte den lidt ned.

Der hvor det så bliver lidt mere tricky er at du også skal teste på hvor mange der bliver ved med at skrive når de først har tilmeldt sig.

En model kunne være at jo flere anmeldelser man skriver jo højere bliver ens procentsats. Eller man kunne blive belønnet på anden vis. F.eks. med en mere prominent placering (flere visninger) på forsiden eller linende.  Smile

Ja, der er mange overvejelser at gøre sig når man skal ud i Web 2.0 og revenuesharing!

Jeg synes Hubpages er et godt eksempel på et koncept der virker. Her kan man godt få Adsense fra starten, tilgengæld er link i teksten no-follow, indtil man opnår en hvis rank på sin profil. Det gør man ved at lave flere hubs, kommentere på andres, blive venner med andre brugere og få besøgende.

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 21:37

Dit indlæg inspirerede mig Erik. Så tak for det. Måske jeg kunne genbruge nogen af ideerne fra Hubpages. Så her kommer et alternativ til min 20 % ordning:

Hvis man nu stadig kunne indgå en affiliate aftale med myrating.dk og herefter automatisk få en 125 x 125 adsense boks på alle ens anmeldelser. Indtjeningen for den pågældende ad kunne så fordeles 80/20 med 80 % til anmelder og 20 % til mig.

Hvordan lyder dette forslag? Og kan jeg overhovedet spore kliks ned på det niveau, så jeg ved om der er klikket på adsense i anmeldelse fra Poul eller adsense i anmeldelse fra Lise?

Mht. backlinks, så synes jeg ikke at det giver mening at tilbyde backlinks fra mit site. Det er ikke et link katalog og brugeren vil ikke få noget ud af at læse en anmeldelse af KiMs chips og så blive sendt til www.brians-motorcykel-shop.dk ved at trykke på et link i den anmeldelse.

Tilmeldt 13. May 09
Skrevet kl. 21:45

Her er hvordan det kunne se ud:

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)