Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til lydoptagelser!

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har downloaded Audacity programmet og indtalt et ca. 4 minutters lydbånd. Alt er ok og jeg kan høre de 4 minutters lyd.

Jeg vil gerne brænde en CD så jeg på en almindelig stereo afspiller kan høre programmet.

Her er en række muligheder for at exportere filen, hvilken skal jeg vælge? MP2, MP 3, MP 4, FLAC eller?

På forhånd tak til en venlig Amino teknikker

Flemming Hasselriis

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 13:23

Du skulle jo gerne bevare kvaliteten, så du skal eksportere til en Wave-vil. Den forkortes vidst med endelsen .WAV.

MP2, MP3 og MP4 forringer lydkvaliteten, med mindre at du skruer bounceraten på en MP3 på et maksimum.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52

Morten Falk Nielsen:

Du skulle jo gerne bevare kvaliteten, så du skal eksportere til en Wave-vil. Den forkortes vidst med endelsen .WAV.

MP2, MP3 og MP4 forringer lydkvaliteten, med mindre at du skruer bounceraten på en MP3 på et maksimum.

Hej Morten

Jeg kan konvertere til WAV (Microsoft) signed 16 bit PCM, men det hjælper mig ikke. Det er ikke et analogt signal stereo afspilleren kan gengive med andet end støj.

Har du andre forslag?

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 14:06

allt på en cd er digitalt

Cd-spillern konverter filen til analog så den kan afspilles

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du skal brænde en audio CD - samme format som dem du køber, som kan spilles på alle CD afspillere, så SKAL du bruge 44,1 khz 16 bit wav filer.

Du bør som minimum producere din lyd i det format. Endnu bedre er det, hvis du kan producere i 24 bit 44,1 eller 48 khz og så konvertere det til 16 bit 44,1 khz når du er færdig.

Du skal IKKE op-konvertere en MP3 fil til wav. Det er virkelig noget lort. MP3 er et stærkt komprimeret format, så det meste original-data er smidt væk. Det kan du ikke genskabe ved at op-konvertere. Det svarer til at tage et lille billede i lav opløsning, så så bæse det op til en stor plakat. Det bliver grynet, uskarpt og grimt.

Du kan godt brænde MP3 filer på en CD, men så bliver det bare ikke en standard audio CD, og den vil kun kunne spilles i CD-afspillere, der kan læse MP3 filer fra en CD skive. Det ligger udenfor det specificerede CD format.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 14:47

Forfatter:

Morten Falk Nielsen:

Hej Morten

Jeg kan konvertere til WAV (Microsoft) signed 16 bit PCM, men det hjælper mig ikke. Det er ikke et analogt signal stereo afspilleren kan gengive med andet end støj.

Har du andre forslag?

Flemming Hasselriis

Som Mikkel har nævnt så er det wav-formatet du skal vælge, og du skal indspille med så høj samplerate og bit bredde som muligt  - dvs. 44.1 Khz og 16 bit pr. kanal, så hvis du har en stereomikrofon skal du sætte den til at optage i stereo. Eller optager du bare i Mono og kopierer din optagelse over i en anden kanal - og eksporterer begge kanaler til en Wav-fil - med mindre dit brænderprogram kan sættes til at brænde en mono-fil til begge kanaler.

Når du brænder din CD skal du huske at brænde den i CD-Audio formatet (ikke CD-data).

mvh

Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49

Tak for dit svar Mikkel

Kan det evt. have noget at gøre med den CD jeg bruger? Det er en gammel type 650MB 1x-16x

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 14:57

Forfatter:

Tak for dit svar Mikkel

Kan det evt. have noget at gøre med den CD jeg bruger? Det er en gammel type 650MB 1x-16x

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Det burde virke fint. Du skal som sagt bare sikre dig at du vælger CD-Audio når du brænder.

mvh

Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:15

Mit Windows 7 har åbenbart ikke denne audio brænde mulighed. Jeg downloadede en gratis prøve af 4 Media Audio CD burner. Nu fik jeg brændt min CD så den kan afspilles på min stereo afspiller.

Tusind tak for hjælpen Mikkel og Jan

Flemming Hasselriis

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)