Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virker "tilføj" facebook konto og få gavekort til webshop iden ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Så et modul til at give gavekort til folk der tilmeldte Facebook konto
og syntes iden var god, da den ikke koster noget uden du har et salg.

samtidig med at den s.flg vil poste personen salg på han/hun´s facebook side , samt reklamere for denne få gavekort mulighed.

Så kommer mit store spørgsmål, virker den slags ?
og er der nogen downsides ?

Ps. det har intet med mit firma at gøre, det er i forbindelse med et side projekt.

Mvh Jacob

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 23:32

BOMP

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 17:05

Kan det virkelig passe at der ikke er en eneste der har en ide / mening om denne slags markedsøring ? eller har jeg blot fået smidt  den i den forkert gruppe ? ;)

/Jacob

Fra Aarhus
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 579
Fra  bSocial ApS Skrevet kl. 10:06

Hej Jacob

Hvis du har en fysisk butik, kan du benytte dig af Facebook Deals, som snart kommer til Danmark. 

Følg med på min Facebook side - Der kommer snart en artikel om emnet.

Såfremt du har en netbutik, kan du gøre det gennem en applikation på Facebook. Det er højst sandsynligt dét du har set. Jeg er sikker på at det er en god måde at sprede en netbutiks navn på - Det kræver bare at man kan udvikle/få udviklet applikationen ordenligt.

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 11:13

Hvor meget havde du i tankerne at det gavekort skulle være på for at folk ville gøre det...?

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:11

jeg har allerede et modul der kan dette. spørgsmålet er bare om folk vil bruge denne,
er folk villig til at melde melde deres facebook konto på mod at de får et gavekort på lad os sige 100kr

modulet holder selv styr på gavekortende.

man kan side for net butikken betyder dette ikke ret meget da man kun "giver" penge væk ved salg.

ja det er til en webshop :)

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:17
Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 11:08

Smart, men sandsynligvis små sårbarheder for en dansk webshop-ejer. Ethvert trin på vej mod checkout, som skaber usikkerhed, kan betyde at nogle kunder falder fra. Knapper som kun kan fås på engelsk, og apps der skal have tilladelse til facebookprofilen... osv. er ikke sød musik for en webshopejer der drømmer om kort proces fra beslutning om køb - til checkout.

Det frafald der måtte opstå skal man så håbe på man kan hente ind, når der kommer fornyet action ind via facebook.

Men bestemt en idé der er værd at afprøve, hvis målgruppen passer til funktionen.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 12:55

Er helt enig. men hvis man ikke lader det være en hindring og blot en mulighed.

spog, ikke et problem så vidt jeg kunne forstå er det muligt at ligge sin egen grafik på den, at backend kun taler engelsk lever vi nok med.

et tænkt senarie, du finder et produkt som du ønsker at købe og i forbindelse med checkout, får du en option på at få et gavekort på (lad os sige 100kr) for blot at sætte et flueben

du kan saktens hoppe direkte videre og gennemføre dit salg og derved gå glip af gavekortet på 100 kr

hvor mange ville så gøre det ? kan der ske noget ved at prøve det af ?
er helt med på at det skal sættes ind i checkout flowet et sted hvor det ikke forvirrer og kun som mulighed, og ikke som noget folk behøves at tage stilling til.

i forvejen er vi ved at lave one page checkout med oprettelse som option,
da prestashop som std. laver et checkout flow som jeg er sikker på at man kan miste folk på .

/Jacob

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 14:29

Men hvad så hvis der er 5000 der vælger at melde sig til så skal du ud med ½ mio hvis de så kun køber for det og ikke mere 

tror du skal passe på med det ellers skal du lave det så de skal bruge for et x antal kroner for at indløse gavekortet ellers står du lige pluslig med ingen indtjening fordi folk udnytter sådan noget 

Har selv prøvet det i min branche hvor jeg giver en gratis vinduespolering mod at de laver en aftale så får de lige pudset den ene gang og så ikke mere så har man brugt end masse tid

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)