Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Var det noget med et alternativ til e-mærket?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle

Der har været lidt meget debat angående e-mærket her på det sidste.

Var det ikke noget om et par af os Aminoer gik sammen og lavede et alternativ til denne ordning?

Jeg har et koncept der burde kunne virke, og prisen på dette mærke ville kunne vel kunne gøres for 1995,- om året for butikken

Det hele skal understøttes af et system hvor hvor forbrugerne rent faktisk har mulighed for at fratage en webshop mærket (såfremt der kommer nok klager og et "admin panel" bakker op om dette).

Til gengæld kan vi lave en ordning der klart definerer hvad man skal gøre for at få lov til at beholde sig mærke og klart fortæller forbrugeren hvad de kan gøre hvis de ikke er tilfreds.

Jeg (eller mine ansatte) skal nok stå for al kode arbejde og lidt markedsføring, men jeg har behov for 

1) En super god designer der vil være med på vognen (vi snakker helt fremme i skoene).

2) En online markedsføringsguru (som evt. også laver lidt adminstrativt).

Dette er en vild ide, så det kan være at jeg ombestemmer mig i morgen :), men jeg er bare træt at e-handelsfonden der tror det er ok at opkræve 5000 for noget der ikke stiller forbrugeren bedre, kun fordi de er gode til at være i pressen.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 13:20

Hvis det skal laves, så skal hammeren falde hurtigt ved fusk eller røv dårlig kundeservice.
Udover det, så ville en bot som tjekker Godkendte sider med emblemet og skanner andre sider for at se om folk bruger det ulovligt.

Når en kunde har købt burde der også medfølge et nummer, som er en kode med 3 login forsøg.
Så kunden kan give feedback på webshoppen uden at andre folk bare kan skrive en masse lort.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:39

Jeg har en ide til hvordan man både kan tilgodese forbrugeren så man er sikker på at en shop med mærket er "iorden" og samtidig tilgodeser webshoppen så man ikke ender i en gabestok som man hurtigt kan komme til på trustpilot.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:45

Hvad med at lave det som Amino Mærket, som så vurderes ud fra et panel af Amino Brugere :)

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 15:46

Hvis ikke det er forbrugerne der afgør hvem der har " fortjent" mærket - så er det vel så inderligt ligegyldigt at lave en tvilling til E-mærket - her bare på en billigere måde.

Skal man lave en ordning, må den alt andet lige blive dyrere end E-mærket fordi den skal have såvel reel markedsføring som indhold. Det er mindst én ting mere end E-mærket har :)

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 15:50

Det kunne også være et dynamisk mærke (eller en smiley SmileBig SmileSurpriseSadAngry ) som blev angivet efter brugernes vurdering.. Således at det er muligt at agive sin stemme på selve mærket på siden..

Dette skal så måske kun være muligt for kunder der har benyttet/betalt for en service, så det ikke misbruges, alt for meget.

Men på denne måde har man et mere dynamisk mærke, istedet for bare et statisk mærke, der skærer alle med samme mærke over en kam.

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 15:52

Hammer god idé!! 

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:57

Min ide er ret simpel, men tilgodeser begge parter:

Når der klikkes på mærket kommer man ind på forretningens profil som ligger på mærkets hjemmeside. Her har forbrugeren så en stor fed knap der hedder "Klag" eller lign. (ud over de sædvanlige profil info).

Anfhængigt af hvor mange klager der er over butikken kommer de højere og højere om i prioriteringen i et backend system. Een gang om måneden logger et panel (fx. udvalgt her på Amino - de kan logge ind når det passer dem - det kan også være oftere) og fortæller systemet om de giver forbrugeren medhold eller ej. 

Dette arbejdet regner jeg med skal være forholdsvist ulønnet arbejde, da der er mange der har en interesse i at holde webshops ærlige. Det kan også bare være et "anonymt brugerpanel" af alm. mennesker.

Hvis der er flere der giver forbrugeren medhold end shoppen, så får shoppen et "minus" eller lign. Når en shop får 3 "minus'er" ja så mister de mærket og de penge de har betalt til ordningen.

En shop kan ansøge om mærket igen efter XXX måneder.

På denne måde bliver webshoppen ikke nødvendigvis udstillet som på trustpilot (hvor du reelt kun kan gøre noget hvis du punger ud), samtidig med at forbrugeren rent faktisk kan have noget at sige ang. mærket.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 21:21

og jeg er frisk på at smide farver efter projektet :-)

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 21:28

Super god ide :-)

men er det noget folk vil benytte ? tænker i forhold til e-mærket og trustpilot ?

Ellers god ide og kunne være sjovt og følge

Mikkel

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)