Hej folkens, For en uges tid siden oprettede en kunde sig og købte en af vores billige Linux VPS'er. Netop fordi Linux ikke er noget man bare springer ind i og kan finde ud af, tilbyder vi en (også temmelig konkurrencedygtig på pris) administrationspakke, hvor vi tager os af det hele. Han startede med at stille typiske kom-i-gang spørgsmål, som jeg gladeligt besvarede for at yde den bedste kundesupport. Tak siger han, men kun kort tid senere var han tilbage med et nyt spørgsmål, som man sagtens kan finde svar på, på Google. Jeg anbefaler ham at prøve Google næste gang, men giver ham alligevel svar på hans spørgsmål. Nu har jeg snart brugt en halv time alene på at besvare hans support e-mails. Jeg vil gå langt for mine kunder, men i forhold til hvad han betaler, er der pludselig ingen penge i ham som kunde. Jeg informerede ham om vores administrationstilbud, som han takkede pænt nej til. Hvad ville I gøre i sådan en situation? :-) Venlig hilsen, Sune |
Vær ærlig over for kunden.