Prøv at vende det hele på hovedet engang. Her har du en fantatisk mulighed for yde din kunde en fabelagtig support, især hvis det er relativt simple spørgsmål man kan finde på google. Jeg oplever tit at blive spurgt om CMS systemmer som joomla og wordpress mv. og selvom det bestemt ikke falder indenfor "supporten", så sætter jeg en ære i at kunne give kunden et svar, så længe det holder sig til de enkle spørgsmål. og hvorfor så det? Når en kunde henvender sig til dig, så er det som regel fordi han oplever et problem eller er i tvivl om de svar han finder på google... og når du så leverer løsningen, så får han en positiv oplevelse af din virksomhed og omtaler måske det til andre... det kan isig selv kan være mere værd end de par minutter du brugte på at hjælpe ham :-) Jeg har kunder, der har fået langt mere support, end de betaler for, til gengæld tøver de aldrig med at anbefale mit webhotel offentligt i feks forums , og tro mig, hvis det er feks er en der er meget kendt indenfor sin branche eller niche, så kan han/hende trække mange kunder med sig bare på grund af deres anbefalning. og så kan de 30 minutter man har brugt extra, pludselig være betalt rigtigt mange gange! |
Jeg takker igen for alle svarene.
Det har hele tiden stået klart for mig at der er fordele ved at gøre en ekstra indsats for en kunde, og det gør jeg også for alle mine kunder :-)
Nu har jeg fundet ud af hvor langt I andre går, så nu er jeg rustet til at besvare den næste support-besked ;-)