Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 41 ud af 46 (460 indlæg)
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Til lykke til dig Helle. Godt gået og dejligt at se, at det kan nytte at kæmpe for en sag! Og til Postdanmark kan man jo blot sige, at hvis man havde tænkt sig lidt om, inden man fór frem med bål og brand (læs: ny takststruktur), kunne man nok være kommet ud af det her med lidt mere goodwill i behold. Men endnu en gang: GODT GÅET! 

Fra Århus
Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hej Carsten,


Også kondus herfra for at i deltager i debatten og gør noget!

Dog må jeg indrømme at jeg langt fra er tilfreds og står meget uforstående overfor, hvordan I som en så stor og vigtig virksomhed i første omgang, kan kræve en så vanvittig prisstigning og så bare trække den tilbage igen... Det virker meget useriøst da jeg forventede med sådan en 100+ % prisstigning, at den var pinedød nødvendig for jeres overlevelse?
Men det var måske bare for at få lov til, at skumme fløden og tage bad i den på jeres tilnærmelsesvise monopol?

Yderligere synes jeg også det er dybt forkasteligt, at jeres prisnedsætning gør vi som erhvervskunder, der sender optil 25.000 pakker årligt, maksimalt kan komme til at betale samme pakkepris som moster Erna, der hvert år sender en enkelt pakke...
Kan du hjælpe mig med sammenhængen imellem pris og volumen, for den har jeg godt nok svært ved at se!

Når vi nu har dig, så er dansk ehandels helt store udfordringer i dag og i morgen, at holde handlen i Danmark, da de udenlandske netbutikker pga. stordriftsfordele, større hjemmemarked, lavere moms mv. er yderst konkurrencedygtige - og også fantastisk godt hjulpet på vej af, at det koster mindre at sende en 50x50x50 5 kg. pakke fra Tyskland til Danmark end fra Danmark til Danmark.
De udenlandske netbutikker bliver aldrig jeres kunder, og med jeres prisstigninger der hvert år ligger langt over inflationen, så saver I i sidste ende den gren over I selv sidder på, når dansk ehandel står for så stor en del af jeres omsætning.


Jeg beklager den gennemgående negative tone, men det er meget frustrerende at være dansk ehandler med jeres evige tårnhøje prisstigninger, ændring af beregningsmodeller og den lave konkurrence på pakkeforsendelser!

Jeg ser meget frem til at høre fra dig og ha en super dag!
/Thomas

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

tamt at det kun er et event for FDIH medlemmer når det er post danmark der afholder det :(

 

Fra Middelfart
Tilmeldt 3. Dec 07
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke-medlemmer kan også komme med.... mod betaling ;)

De hjerteligste hilsner Diane Froebutikken.dk Nostalgisk butik, hvor originalerne genoplives og trendy nyheder opleves.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som ved, om vi selv skal på posthuset og hente returpakker fremover? Altså hvis nu kunderne vælger at sende retur som pakke uden omdeling...?

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle - må jeg ændre lidt på dit spørgsmål, så det får en måske anden mening:

Er der nogen som ved, om vi selv SKAL på posthuset og hente returpakker fremover? Altså hvis nu kunderne vælger at sende retur som pakke uden omdeling...?

Er den retruneret til os, hvis vi selv skal afsted efter den?
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle Aminoer

Sikke en tråd - det tog lidt tid og komme igennem denne. :)

Jeg kunne rigtig godt tænke mig og vide hvor mange pakker folk her på Amino egentlig sender pr. år. - og ville høre i den forbindelse hvordan man nemmest muligt kan samle disse informationer - skal der laves en afstemning herinde, eller en ny tråd eller noget helt tredje.

Jeg har et par ideer til hvordan man kunne få en billigere fragt, uden og gå på kompromis med leveringstid, fleksibilitet og kvalitet. - Dog har jeg lidt svært ved at arbejde videre med ideen inden jeg får lidt flere fakta.

Så hvis i har lyst må i meget gerne sende mig disse informationer - evt. på en PB hvis i synes det ikke vedkommer alle, så kan jeg lege lidt videre med min ide.

Input til hvordan jeg samler informationerne er også meget velkomne.

MVH

Michael

Fra Toftlund
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 90
Fra  Net2Skilte.dk Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du via webpack laver en returpakkeseddel og mailer den til kunden, så bliver den omdelt.

/Hans
Net2Skilte.dk & Top-Salg.dk

Hans Meyer
https://net2skilte.dk - Alt i gadeskilte, roll-up, klaprammer, messediske, brochureholdere

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans / Top-Salg.dk:

Hvis du via webpack laver en returpakkeseddel og mailer den til kunden, så bliver den omdelt.

/Hans
Net2Skilte.dk & Top-Salg.dk

Tak for tippet :·) Vi bruger dog ikke webpack, men Consigner. Derudover må kunden meget gerne betale returfragten selv ;·)

Jeg synes faktisk at dette er en problematik som jeg har en fornemmelse af, at Post Danmark ikke har tænkt over. For det betyder faktisk at vi hver dag skal have en medarbejder til at køre ned og afhente returpakker - og vi modtager en hel del. Hvad med de helt gigantiske shops... skal de så komme i varebil og afhente - eller er der special deals for dem.

Derudover skal alle være opmærksomme på at volumenberegningen ikke er fjernet fra erhvervspakkerne.

Selvom Post Danmark har ændret volumenberegningerne på privatpakkerne, så de ikke bliver helt så voldsomt dyre for mellemstørrelsen nu - så synes jeg nu stadig at 80-86 kr er meget voldsomt. At få leveret en pakke til døren bliver vist en luksusting man skal betale ekstra for i fremtiden.

Side 41 ud af 46 (460 indlæg)