Det kan man så tro på eller lade være. Jeg synes det lyder helt ekstremt urealistisk. Jeg har indtil videre været glad kunde ved GLS i et år og har endnu ikke set prisstigninger, men hvem ved, det kan selvfølgelig komme. Aftalepriser beregnes med udgangspunkt i hvor mange pakker man forventer at sende. Jeg kunne måske forestille mig at nogle e-handlende kunne finde på at sætte dette tal lidt højt for at få en billigere pris. Det er klart hvis man starter med at fortælle GLS (eller andre fragtfirmaer) at man forventer at sende 10.000 pakker om året så får man en god pris. Viser det sig så at man kun sender 500 så vil man nok opleve en prisjustering, og det er vel kun rimeligt. Om GLS eller andre i sådanne tilfælde kan finde på at "straffe" butikken for igennem en periode at have "snydt" sig til lave priser ved jeg ikke, men det ville jeg da være OK, ellers bliver det jo vi andre ærlige kunder der hænger på regningen. |
Pakketransportbranchen er udelukkende baseret på volumen - hvorfor priser bla. er beregnet ud fra man sender X antal pakker p.a. (derudover er der nok også andre faktorer).
Undskyld mig.. .men jeg vil æde min gamle hat på, at hvis du havde overholdt det du lovede.. .ja, så havde du max. fået en stigning på 5%. GLS skal vel, alt andet lige, selv have en sund forretning.