Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 24 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

MSP..:
Er netop blevet udsat for en prisstigning fra 45+moms per pakke på alle størrelser

Det kan man så tro på eller lade være. Jeg synes det lyder helt ekstremt urealistisk.

Jeg har indtil videre været glad kunde ved GLS i et år og har endnu ikke set prisstigninger, men hvem ved, det kan selvfølgelig komme.

Aftalepriser beregnes med udgangspunkt i hvor mange pakker man forventer at sende. Jeg kunne måske forestille mig at nogle e-handlende kunne finde på at sætte dette tal lidt højt for at få en billigere pris. Det er klart hvis man starter med at fortælle GLS (eller andre fragtfirmaer) at man forventer at sende 10.000 pakker om året så får man en god pris. Viser det sig så at man kun sender 500 så vil man nok opleve en prisjustering, og det er vel kun rimeligt.

Om GLS eller andre i sådanne tilfælde kan finde på at "straffe" butikken for igennem en periode at have "snydt" sig til lave priser ved jeg ikke, men det ville jeg da være OK, ellers bliver det jo vi andre ærlige kunder der hænger på regningen.

Tilmeldt 5. Jan 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:47

Pakketransportbranchen er udelukkende baseret på volumen - hvorfor priser bla. er beregnet ud fra man sender X antal pakker p.a. (derudover er der nok også andre faktorer).

Undskyld mig.. .men jeg vil æde min gamle hat på, at hvis du havde overholdt det du lovede.. .ja, så havde du max. fået en stigning på 5%. GLS skal vel, alt andet lige, selv have en sund forretning.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:46

Jeg er ved at forberede mig til mødet med Karsten Dalboe i eftermiddag. I den forbindelse tog jeg nedenstående 2 kasser og 2 poser som svarer meget godt til gennemsnitsforsendelserne i efterårsperioden. Jeg har regnet før og nu priserne ud når de bliver sendt som privatpakker:
FØR 248 kr. - NU 448 kr.

Indholdet har typisk en værdi på ca 1000 kr. - og dem sender vi altid som pakker.

Update følger når han har været her.

Ellers har PC World ringet og lavet interview til online artikel - og Berlingske vil også gerne lave en artikel. Medierne er generelt ikke særlig aktive - hvilket jeg ikke forstår. Så læser nogle af dem med her - så ring da lige.... ;·)

Tilmeldt 9. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Fra  MomShells Skrevet kl. 13:02

Kirsti Andersen:

Jeg sender selv pakker med GLS og de bliver afleveret ved kundens dør..

Er det ikke også noget med at der bliver lagt en seddel i postkassen med navnet på den pakkeshop det er leveret til, hvis man har valgt en pakkeshop? Eller hvordan får man besked om at der er kommet en pakke?

Ruben

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:16

Jeg læste de første 13 sider, men skred så frem til den sidste side..

Hvorfor gør man ikke bare følgende. (undskyld min uvished)

Køber en pakkelabel 75dkkr,- C2C og sender fra firmaet?? selvføgelig kan dette se mindre professionelt ud, men det er vel penge at spare? (mange i denne sammenhæng)

Ringer til GLS og får lavet en aftale? At folk henter pakker i butikker tror jeg ærligt ikke har den store indflydelse hvis de vil have den varer lige præcis du tilbyder til den rigtige pris!

Someone, give me an answer! ;o)

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Aalborg SV
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Konsol-Chips ApS Skrevet kl. 13:20

Det er også bemærkselsværdigt at brevposten kan udbringe breve med volumenvægt op til 7.56 kg. bare de ikke vejer over 2 kg.

Måske deres volumenberegning er lidt højt sat, når pakkerne trods alt ikke skal bringes til udlandet med fly, hvor volumen har en større betydning, end i en Ford Transit.

At post cyklerne så har plads til så store pakker, sætter tingene lidt i perspektiv.

Konsol-Chips.dk  - Nintendo Wii med harddisk

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:23

Richard:

Køber en pakkelabel 75dkkr,- C2C og sender fra firmaet?? selvføgelig kan dette se mindre professionelt ud, men det er vel penge at spare? (mange i denne sammenhæng)

Ringer til GLS og får lavet en aftale? At folk henter pakker i butikker tror jeg ærligt ikke har den store indflydelse hvis de vil have den varer lige præcis du tilbyder til den rigtige pris!

Hvis du har 50 eller flere pakker du sender om dagen er det mange labels du skal skrive manuelt hver dag.

Lige pt. bruger vi webpack fra PD. Der printer du simpelthen en forsendelses seddel ud og lægger den i en plastlomme og bliver sat på pakken.

Vi skifter til gls, det bliver vi nød til. Det trælse ved det, er at vi skal have afleveret pakkerne inden kl 17. fremfor nu hvor vi kan vente til kl 20 ved PD.

Frank

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 13:28

Frank Eskelund Christensen:

Richard:

Hvis du har 50 eller flere pakker du sender om dagen er det mange labels du skal skrive manuelt hver dag.

Lige pt. bruger vi webpack fra PD. Der printer du simpelthen en forsendelses seddel ud og lægger den i en plastlomme og bliver sat på pakken.

Vi skifter til gls, det bliver vi nød til. Det trælse ved det, er at vi skal have afleveret pakkerne inden kl 17. fremfor nu hvor vi kan vente til kl 20 ved PD.

Frank

Ja det er måske mange pakker der skal skrives i hånden, men sender du 50 pakker dagligt er det også (skud i tågen) mange penge der er at spare!!

Jeg vil helt klart køre til GLS i dag og få en aftale i hus og hører nærmere. 

Dette er klart en nedgang i postDKs omsætning, da flere og flere erhverv vil vælge at skifte til anden for et bedre samarbejde. Det kan GLS mfl. bruge til at fremme sig på det danske marked.

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 13:59

Omkring GLS som alternativ, må jeg slå fast at de IKKE leverer til privat adresser.

Private forsendelser kører kun via de såkaldte pakkeshops, hvor privatkunden så må ned og hente den.

Hvis nogle webshops påstår de sender direkte til privatkundens dør, er det fordi de misbruger GLS systemet, og vil blive stoppet når det bliver opdaget.

Dette er ihvertfald hvad deres egne sælgere fortalte mig idag.

Pakkerne kan derimod godt hentes hos webshoppen - så man ikke skal afsted til nærmeste pakkeshop og indlevere pakker hver dag.

Andre begrænsninger er Max 20 kilo til private , Max 30 kilo til erhverv ( pr. pakke)

Du kan selvfølgelig godt sende flere pakker, men bliver så afregnet pr. pakke , selvom det er samme modtager.

Nu venter jeg blot på priser og øvrige betingelser.

Men ideen med at spørge ens kunder om det(GLS) kunne være et alternativ, synes jeg da er en god ide, og vil prøve det selv. Jeg kan jo godt se at mange private alligevel må på posthuset for at hente pakken ( da de ikke var hjemme da P.D. kom).

Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 7
Fra  Ecooter Danmark Skrevet kl. 14:14

Du påstår jeg lyver?? og hvad er det som lyder helt extremt urealistisk?
Da aftalen blev oprettet, kunne vi ikke love gls noget og der blev spillet med helt åbne kort hvor vi fortalte hvor mange pakker vi sendte med postdk og hvad vi tog for det.
Vi fortalte at vi ville gi kunderne frit valg mellem begge dele, dog med et ret godt insitament for at vælge GLS. 35kr mod 70kr for PostDK
Færre end ventet har brugt GLS i 2010, sikkert fordi kunderne lige skulle vende sig til det.
Med et estimat på ca 1500 gls-pakker for 2011 kunne de gi 5% noget rabat på deres standart pakkeshop-priser, hvor priserne før 42+moms flatrate.
Og taget i betragtning at vi har givet ca 10k for får lavet vores system klar til GLS, har det vist sig at være en dårlig forretning, som jeg synes andre skulle overveje inden de "bare" springer om bor på GLS... 

Side 24 ud af 46 (460 indlæg)