Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 17 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske vi alle skulle spørge dem på deres egen blog.

Stiller dem i hvert spørgsmålet, hvorfor c2c er billigere end b2c

Frank

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 14:44

Keld Bendtsen:

stinevestergaard:

Keld Bendtsen:

Knud S.:

Keld Bendtsen:
Der udøves forskelsbehandling og erhvervsdrivende tvinges ud i, at bryde loven omkring fragten.

Du skriver, at erhvervsdrivende tvinges til at bryde loven - hvad er det for en lov du tænker på?

Når du opkræver fragt hos din kunde, skal den afspejle den faktiske pris du betaler til Post Danmark. Det vil ikke være muligt, da du ikke har nogen måde at vide, præcis hvad det vil koste, når prisen afhænger af volumen.

Dvs når du opkræver fragt uden moms, risikerer du let at opkræve mere end du rent faktisk betaler. Dermed bryder du reelt set reglerne omkring moms.

Virksomhederne tvinges ikke til at bryde loven omkring moms, fik dette glimrende indlæg i sidste uge:

Lisa Lüthje Jørgensen:

I.flg skat skal der betales moms af fragt/porto medmindre du opkræver det præcise beløb af kunden. Det gør du ikke i ovenstående eksempel. Derfor skal du betale moms af det beløb du opkræver kunden.

Det er desværre ikke helt korrekt. Man må iflg. SKAT's momsvejledning (G.1.3.2 Udlæg § 27, stk. 3, nr. 3) opkræve et momsfrit gebyr (portoudlæg) som helt eller delvis dækker udgifterne til forsendelsen.

Link til SKAT

Dvs. du må f.eks. godt opkræve 50,- momsfrit hos kunden og betale Post Danmark 62,- for forsendelsen.

Porto-udlæget som kunden opkræves må bare ikke overstige den aktuelle porto-udgift, da der i så fald skal svares moms af beløbet.

Det er rigtigt, at man gerne op opkræve mindre end den faktiske udgift, men der er nu ikke meget sjov i, at opkræve fx 50,- (for at være på den sikre side), for så at opdage, at den faktiske pris endte på 159,-

Det er dér jeg ser en enorm udfordring ved en webshop. At beregne volumen i forbindelse med købet, inden du har pakket varerne. Du kan jo ikke komme til kunden efterfølgende og sige: "Ups,- vi skal lige have 78,- ekstra for fragt."

Hvis du så bare opkræver 'nok', bryder du momsreglerne, da du så opkræver for meget.

Så sætter du da prisen til 70 kr., og hvis volumen bliver en hindring køber du en label på posthuset til 80 kr. ;)   Nu ved jeg ikke, hvad du har som fragt på din side nu, men på min side går jeg ind og betaler fra de 50 kr. fragten er og op til den faktiske porto for kunden.

Men overvejer helt klar også GLS, men er lidt i tvivl om hvordan det fungerer for der er jo både pakkeshops og alm. udbringning til døren.

Mvh Stine

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 14:52

Hejsa

Uanset hvem webshop ejerne benytter som transportør i Danmark, så vil det være dobbelt pris af hvad en tysk webshop kan sende deres pakker for. Og det selvom de sender pakkerne hele vejen til Danmark. Jeg kunne forstå det hvis det var DE->DE pakker men deres priser på DE->DK pakker er også meget lave.

Jeg prøvede for sjov skyld lige at lægge en toiletkumme i indkøbskurven på 3 tyske webshops og på 3 danske (de store kendte VVS shops, som må forventes at have nogenlunde gode fragt aftaler). Gennemsnits fragtprisen på de tyske webshops var 6 euro. Gennemsnitsprisen på de danske shops var 130 kr.

Jeg forudser en masse webshops må rykke syd for grænsen med deres virksomheder, skifte til dropshipping fra Tyskland eller simpelthen gå til hvis de større tyske webshops begynder at markedsføre sig i Danmark f.eks. på Adwords og lave sprogtilpasning af deres shops.

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Tilmeldt 15. Jan 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:57

Hej Helle

Vi skifter Post danmark ud med bring http://www.bring.dk/

De bringer pakker ud til private man - fre kl. 17- 21. De giver dig en fast pris på pakker fra 0-35 kg. Og længde + omkreds max 300 cm.

Jeg ved de har rigtig travlt pt ;-)

Bedste hilsner

Susanne

www.kidshome.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:06

Søren Larsen:

Uanset hvem webshop ejerne benytter som transportør i Danmark, så vil det være dobbelt pris af hvad en tysk webshop kan sende deres pakker for. Og det selvom de sender pakkerne hele vejen til Danmark. Jeg kunne forstå det hvis det var DE->DE pakker men deres priser på DE->DK pakker er også meget lave.

Jeg prøvede for sjov skyld lige at lægge en toiletkumme i indkøbskurven på 3 tyske webshops og på 3 danske (de store kendte VVS shops, som må forventes at have nogenlunde gode fragt aftaler). Gennemsnits fragtprisen på de tyske webshops var 6 euro. Gennemsnitsprisen på de danske shops var 130 kr.

Jeg forudser en masse webshops må rykke syd for grænsen med deres virksomheder, skifte til dropshipping fra Tyskland eller simpelthen gå til hvis de større tyske webshops begynder at markedsføre sig i Danmark f.eks. på Adwords og lave sprogtilpasning af deres shops.

Som skrevet tidligere, så klager vi ik ;D

Du skal dog være opmærksom på, at mange tyske webshops betaler noget af fragten, når de sender varer ud af DE. Dvs måske er fragten 10 euro, men kunden betaler kun de 6 euro, og så afholder shoppen selv de sidste 4 euro...

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 15:10

Søren Larsen:

Da vi ikke kender firmaernes fragtpolitik er det svært at bruge denne info til ret meget. Mange webshops, også i Danmark, vælger at lægge en del af fragtprisen på produkternes pris da de ved at kunderne hader at betale for fragt.

Det interessante er derfor om den samlede pris for toiletkummen leveret på en Dansk adresse er billigere fra den tyske webshop end fra den danske ?

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 15:11

Tak, dem kontakter jeg. Hmm kikkede lige på din hjemmeside, du mangler vores opbevarings bokse til dit interieur program...besøg:  www.toys-company.dk

mvh Kim

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:11

SusanneHC:

Hej Helle

Vi skifter Post danmark ud med bring http://www.bring.dk/

De bringer pakker ud til private man - fre kl. 17- 21. De giver dig en fast pris på pakker fra 0-35 kg. Og længde + omkreds max 300 cm.

Jeg ved de har rigtig travlt pt ;-)

Bedste hilsner

Susanne

www.kidshome.dk

Hej Susanne

Det vil vi da i hvert fald overveje. Syntes det lyder rigtig billigt. Er der så en central i kan aflevere pakker til hver dag eller hvordan forgår det.

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:12

Søren Larsen:

Hejsa

hej søren

1.  Nu ved du jo ikke om de har regnet en del af fragten ind i varens pris

2. Hvis de tyske netbutikker vil sælge i DK med tysk moms og omsætningen til DK overstiger 280.000 kr skal kunden selv stå for transporten ellers hedder det dansk moms

monse

Fra Vemmelev
Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 297
Fra  MyPets.dk Skrevet kl. 15:17

Techmaster:

Det interessante er derfor om den samlede pris for toiletkummen leveret på en Dansk adresse er billigere fra den tyske webshop end fra den danske ?

Jeg vil påstå at både varens pris og fragten er billigere på tyske sites i 95% af tiden, også selvom vi korrigerer for den ekstra moms, som de teoretisk burde opkræve fra danskere, hvis de sælger for mere end 280.000 om året til Danmark.

Mvh. Søren Vang,

www.MyPets.dk

Side 17 ud af 46 (460 indlæg)