Uanset hvem webshop ejerne benytter som transportør i Danmark, så vil det være dobbelt pris af hvad en tysk webshop kan sende deres pakker for. Og det selvom de sender pakkerne hele vejen til Danmark. Jeg kunne forstå det hvis det var DE->DE pakker men deres priser på DE->DK pakker er også meget lave.
Jeg prøvede for sjov skyld lige at lægge en toiletkumme i indkøbskurven på 3 tyske webshops og på 3 danske (de store kendte VVS shops, som må forventes at have nogenlunde gode fragt aftaler). Gennemsnits fragtprisen på de tyske webshops var 6 euro. Gennemsnitsprisen på de danske shops var 130 kr.
Jeg forudser en masse webshops må rykke syd for grænsen med deres virksomheder, skifte til dropshipping fra Tyskland eller simpelthen gå til hvis de større tyske webshops begynder at markedsføre sig i Danmark f.eks. på Adwords og lave sprogtilpasning af deres shops.
Som skrevet tidligere, så klager vi ik ;D
Du skal dog være opmærksom på, at mange tyske webshops betaler noget af fragten, når de sender varer ud af DE. Dvs måske er fragten 10 euro, men kunden betaler kun de 6 euro, og så afholder shoppen selv de sidste 4 euro...
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Jeg prøvede for sjov skyld lige at lægge en toiletkumme i indkøbskurven på 3 tyske webshops og på 3 danske (de store kendte VVS shops, som må forventes at have nogenlunde gode fragt aftaler). Gennemsnits fragtprisen på de tyske webshops var 6 euro. Gennemsnitsprisen på de danske shops var 130 kr.
Da vi ikke kender firmaernes fragtpolitik er det svært at bruge denne info til ret meget. Mange webshops, også i Danmark, vælger at lægge en del af fragtprisen på produkternes pris da de ved at kunderne hader at betale for fragt.
Det interessante er derfor om den samlede pris for toiletkummen leveret på en Dansk adresse er billigere fra den tyske webshop end fra den danske ?
Det vil vi da i hvert fald overveje. Syntes det lyder rigtig billigt. Er der så en central i kan aflevere pakker til hver dag eller hvordan forgår det.
Uanset hvem webshop ejerne benytter som transportør i Danmark, så vil det være dobbelt pris af hvad en tysk webshop kan sende deres pakker for. Og det selvom de sender pakkerne hele vejen til Danmark. Jeg kunne forstå det hvis det var DE->DE pakker men deres priser på DE->DK pakker er også meget lave.
Jeg forudser en masse webshops må rykke syd for grænsen med deres virksomheder, skifte til dropshipping fra Tyskland eller simpelthen gå til hvis de større tyske webshops begynder at markedsføre sig i Danmark f.eks. på Adwords og lave sprogtilpasning af deres shops.
hej søren
1. Nu ved du jo ikke om de har regnet en del af fragten ind i varens pris
2. Hvis de tyske netbutikker vil sælge i DK med tysk moms og omsætningen til DK overstiger 280.000 kr skal kunden selv stå for transporten ellers hedder det dansk moms
Det interessante er derfor om den samlede pris for toiletkummen leveret på en Dansk adresse er billigere fra den tyske webshop end fra den danske ?
Jeg vil påstå at både varens pris og fragten er billigere på tyske sites i 95% af tiden, også selvom vi korrigerer for den ekstra moms, som de teoretisk burde opkræve fra danskere, hvis de sælger for mere end 280.000 om året til Danmark.