Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 8 ud af 32 (312 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15007
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kandetpasse:

ja det er rigtigt. MEN PROBLEMET ER

Problemet er vel, at du ik læser Caspers indlæg...

Iøvrigt ville det være mere reelt, hvis man gjorde opmærksom på, at de anbefalinger man evt laver, er til en virksomhed, som man selv arbejder for/er ansat i... Det andet er sku en smule unfair!

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15007
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:50

kandetpasse:

bare for lige at sige det så arbejder jeg ikke for dette firma jeg henviser til, dog kan jeg bare se nogle fordele ved at bruge dem, da de har afdelinger i Danmark og Tyskland og derfor kan jeg se nogle fordele i deres setup i forhold til andre "lagerhoteller" eller logistikvirksomheder i det nordtyske...

Du fortalte mig noget andet for et par mdr siden, da du pludselig ringede... Og nu har du anbefalet firmaet flere gange herinde i forskellige tråde, så er det vel også fair nok, at evt læsere forstår tilhørsforholdet mellem anbefaler og firmaet...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 10:11

Helle - houseofkids.dk:

Nu har jeg skrevet til TV-Avisen og TV2 Nyhederne.... det her må da frem i lyset...

Sådan! Godt gået :-D

Glæder mig til at følge den debat i tv.

Mvh

Michael Haahr
Maler-maling.dk
Billig maling

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 10:26

Hej Helle og andre... endelig er der andre end mig der ser ud til at have opdaget disse horible prisstigninger pr 1. april... har gået og rystet på hovedet af Post Danmark den sidste måneds tid :-)

Her hos vintage-kompagniet.dk sender vi mange pakker som vil stige med flere 100 % pr 1. april.

Det vi vil gøre er naturligvis at undlade at bruge webpack B2C pakkelabel når pakken bliver så stor at vi kan sende den samme pakke billigere på en privat købt pakkelabe på posthuset - 80 kr op til 5 KG.

Det vil så være en portostigning op til 80 kr, men slet ingen ting i forhold til hvis vi sendte samme pakke til med vores privatpakkelabels lavet i webpack.

Har forgæves forsøgt at overbevise mindst 20 folk på forskellige post i Post Danmark om at ingen af deres erhvevskunder bruge B2C pakkelabes pr 1. april for pakker hvis volumenvægt overstiger en pris på 80. Istedet vil alle vel stille sig i kø på posthuset for at købe pakkelabels til disse.

De fatter ikke at de naturligvis ikke kan lade det være det være over 1000 kr dyrere at sende en pakke på f.eks 1*1*1 meter for en erhverskunde end det vil koste for en privatperson at sende nøjagtig samme pakke fra posthuset.

Enten er den person der har besluttet dette ualmindelig dum eller også er der bare ikke nogen der har turde fortælle ham hvor tåbelig en beslutning han har taget.

Jeg har følgede forslag til alle webshops :

Den 1. marts sender vi alle en pakke på 100 * 100 * 100 cm adresseret til postdanmarks øverste ledelse. I kassen lægger vi et brev hvor vi beder om svar på følgende :

Kære Post Danmark, svar mig venligst på hvorfor <firmanavn> skal betale 1525 kr for at sende en pakke på 100*100*100 cm når fru hansen kan gå på posthuset og sende samme pakke for 179 kr (eller 80 kr hvis der ikke er volumentillæg på - det har jeg ikke helt styr på endnu)

Og kære Post Danmark, anser i os for så dumme at i tror at vi sender omtalte pakke på en B2C pakkelabel frem for en C2C pakkelabel fremover ?

Når postens ledelse så modtager så mange kubikmeter post med disse spørgsmål kan det være vi kan få et svar. Alle svar jeg har fået har været unden nogen form for fornuft...

De bedste hilsner

Ole

Vintage-kompagniet

Det kommer ikke til at slå vores netbutik ihjel, men giver noget bøvl når alle pakker skal vejes og måles og der skal vælges en B2C eller C2C pakkelabel :-)

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Skrevet kl. 10:28

Hej, vintage-komapniet har skrevet til Kontant for 3 uger siden og fortalt dem om disse portostigninger, men det er nok ikke en sag for dem, for lidt direkte forbruger problematik.. har i hvertfald ikke hørt fra dem :-)

mvh

Ole

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Jan 11
Skrevet kl. 10:33

Nej det er de gået meget stille med og jeg har ikke forstået hvorfor dette ikke er blevet blæst op i diverse forums før nu :-)

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:45

Kristian Konradsen:

Helle - houseofkids.dk:

Hmmm - post danmark forsøger da virkelig at negligere problemerne... tjek den lille pakke, som han mener der kan sendes tøj i.... jeg vil gerne se en flyverdragt og et par vinterstøvler i den!!!

http://www.dr.dk/nettv/update/?video={93ba926e-6c08-42f6-b499-7e9ec7bc83c3}

Ja det er godt nok ikke nemt..
Synes da næsten du skal få ham (gennem DR) til at vise, hvordan man skal pakke en gennemsnits ordre fra jer ned i en kasse og undgå at blive ramt af de store prisstigninger :O)

Bare synd det blev til et 5 sek. indslag i TV avisen, der ikke tages særligt seriøst.

mvh   Geeked

Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:47

Hej

Måske var det en ide, at anvende et tysk lagerhotel, og levere derfra, idet
jeg tror at fragtpriserne er væsentlig lavere i Tyskland. Fra den tyske musikforretning
www.Thomann.de  er der en fast fragt og levering til danmark på 8 euro, og det uanset om der
er tale om flere højttalere på 30kg hver.
Måske var det en ide for en dansk iværksætter at oprette lagerhotel i Tyskland

Gunnar

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:47

Kristoffer Hjerrild:

Hehe tja.. let the best man win... Danmark kan jo bare være lidt mere konkurrencedygtig... 

Nemt nok, hvis danske chauffører vil gå 50% ned i løn

mvh   Geeked

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Skrevet kl. 10:50

Monse:

mon ikke også er en masse iværksætter vogmænd er træt af at skulle konkurrerer mod et statsstøttedet Post Danmark.

Det er netop pointen med Post Danmark pr. 01.04.2011, for da slutter statsstøtten til pakke transport og de skal tjene pengene selv.

mvh   Geeked

Side 8 ud af 32 (312 indlæg)