Hej Helle og andre... endelig er der andre end mig der ser ud til at have opdaget disse horible prisstigninger pr 1. april... har gået og rystet på hovedet af Post Danmark den sidste måneds tid :-)
Her hos vintage-kompagniet.dk sender vi mange pakker som vil stige med flere 100 % pr 1. april.
Det vi vil gøre er naturligvis at undlade at bruge webpack B2C pakkelabel når pakken bliver så stor at vi kan sende den samme pakke billigere på en privat købt pakkelabe på posthuset - 80 kr op til 5 KG.
Det vil så være en portostigning op til 80 kr, men slet ingen ting i forhold til hvis vi sendte samme pakke til med vores privatpakkelabels lavet i webpack.
Har forgæves forsøgt at overbevise mindst 20 folk på forskellige post i Post Danmark om at ingen af deres erhvevskunder bruge B2C pakkelabes pr 1. april for pakker hvis volumenvægt overstiger en pris på 80. Istedet vil alle vel stille sig i kø på posthuset for at købe pakkelabels til disse.
De fatter ikke at de naturligvis ikke kan lade det være det være over 1000 kr dyrere at sende en pakke på f.eks 1*1*1 meter for en erhverskunde end det vil koste for en privatperson at sende nøjagtig samme pakke fra posthuset.
Enten er den person der har besluttet dette ualmindelig dum eller også er der bare ikke nogen der har turde fortælle ham hvor tåbelig en beslutning han har taget.
Jeg har følgede forslag til alle webshops :
Den 1. marts sender vi alle en pakke på 100 * 100 * 100 cm adresseret til postdanmarks øverste ledelse. I kassen lægger vi et brev hvor vi beder om svar på følgende :
Kære Post Danmark, svar mig venligst på hvorfor <firmanavn> skal betale 1525 kr for at sende en pakke på 100*100*100 cm når fru hansen kan gå på posthuset og sende samme pakke for 179 kr (eller 80 kr hvis der ikke er volumentillæg på - det har jeg ikke helt styr på endnu)
Og kære Post Danmark, anser i os for så dumme at i tror at vi sender omtalte pakke på en B2C pakkelabel frem for en C2C pakkelabel fremover ?
Når postens ledelse så modtager så mange kubikmeter post med disse spørgsmål kan det være vi kan få et svar. Alle svar jeg har fået har været unden nogen form for fornuft...
De bedste hilsner
Ole
Vintage-kompagniet
Det kommer ikke til at slå vores netbutik ihjel, men giver noget bøvl når alle pakker skal vejes og måles og der skal vælges en B2C eller C2C pakkelabel :-)