Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Top 100 Direkte Salg / Network Marketing selskaber - omsætningstal, start, markeder

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Direct Selling News har brugt uanede mængder tid og krafter på at indhente såvel basale oplysninger som omsætningstal - den samlede årlige omsætning - på en lang række selskaber, for på den måde at skabe en "Top 100".

Oplysningerne er indhentet med hjælp fra Lexis Nexis, Hoovers, Dun & Bradstreet, professionelle researchers, Standard & Poor’s, personlige interviews, corporate websites og andre kilder.

Listen tæller således de 100 største "Direkte Salg"-selskaber / Network Marketing selskaber worldwide. Af listen fremgår hvilken type forretning de enkelte selskaber driver - og listen angiver ligeledes hvilket segment/marked/produktområde de beskæftigere sig med.

Omsætningstallene bliver uhyggeligt interessante at kigge på, når man samtidig kigger på det årstal det enkelte selskab er startet - og holder de to oplysninger op mod deres ekspansion eller kigger på hvor få eller MANGE markeder selskaberne operere i.

Som bosiddende i Europa er det som regel USA vi kigger mod, når vi vurdere hvilke selskaber der er på vej hertil - og kan få reelt fodfæste. I lyset af de mange indlæg herpå Amino hvor navngivne selskaber bliver diskuteret, målt og vejet - ja, så må listen igen betegnes som interessant.

Omsætningstal + start år + antal markeder = god sammenligning for grov-sortering, set med både networker- og investorbriller.

Du finder listen her >>>

Direct Selling News EU + US site: Global Top 100 Direct Selling Companies

Måske er dit nuværende selskab på listen - det kan osse være det ikke er. Men termen "due dilligence" - som jeg efterhånden har brugt et utal af gange - indebærer osse at studere lister som denne. Så har du kig på specifikke selskaber - og skal bruge lidt anderledes information til at veje for eller imod, så klik omkring "Direct Selling News".

Listen rykker osse gevaldigt ved HVAD der kan omsættes i markedet - og det ihvertfald ikke kan betale sig at være "copy-cats", ligesom et stærkt brand har uhyre store værdi (udover produkt, timing, management, kompensation).

En anden faktor er hvor godt fodfæste specifikke selskaber har fået på "hjemmemarkederne" - FØR de eksempelvis har rullet hele ekspansionsplanen ud.

Nu har jeg ikke taget kurser i at kigge ind i krystal-kuglen, men med 2.100+ indlæg i rygsækken på Amino: Lad nu være med at "disse" hinandens selskaber ;-) 

Bemærk: Listen tæller utroligt mange selskaber som de fleste sikkert aldrig har hørt om - og heller ikke kommer til at høre om - da de eksklusivt forbliver på de markeder de idag er repræsenteret (især asiatiske selskaber).

Ha´ en god weekend!

Mvh.
Lasse Burholt / Aurumtrends 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:12

Lasse Burholt:

Ha´ en god weekend!

Tak for en god liste og i lige måde :)

Køb ren argan olie her

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 23:38

Ja det er en super liste som man kan læse en del ud af.

Faldt lige over en ting.... nummer 17 Monavie har en omsætning på 785 mio og 1 mio forhandlere = 785 $ pr forhandler.

Nummer 18 Omnilife har 750 mio men kun 4500 forhandlere = 166000 $

Det er noget af en forskel og næsten 1mio kr pr forhandler er godt nok meget personlig salg. Gad vide om der er forsvundet et nul.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:49

Keld_J:

Ja det er en super liste som man kan læse en del ud af.

En an mine kinesiske leverandører er leverandør til Avon, og kan nu bedre forstå når de siger de shipper 2-4 millioner enheder per ordre..lol...

Køb ren argan olie her

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:06

Keld_J:
Det er noget af en forskel og næsten 1mio kr pr forhandler er godt nok meget personlig salg. Gad vide om der er forsvundet et nul.

Antallet af registrerede OG aktive forhandlere variere meget fra selskab til selskab - og der vil sandsynligvis osse være forskel i de oplysninger om Direct Selling News har indhentet/fået udleveret (et selskab kan have oplyst alle de ID numre de har registreret gennem tiden, andre har muligvis kun oplyst aktuelle antal aktive - så igen retention osv.) - ligesom selskabernes salgstyper kan være forskellige. Lige i Omnilifes tilfælde tror jeg der mangler et nul.

Omvendt så har selskaber der kører med autoship-ordning typisk registreret det der i andre selskaber ville være kunder, idet man som oftest vil kunne spare penge som kunde ved at koble sig på autoship. Ergo vil antallet af aktive forhandlere være større - selvom der er mange som egentlig ikke i den forstand hverken omsætter mere end til eget forbrug - og ej heller bygger/skaber et netværk.

Lasse Burholt

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 09:54

Det kan undre mig at amazone ikke er med.

Det havde jeg klart forventet.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:24

Carsten Hoier :

Det kan undre mig at amazone ikke er med.

Det havde jeg klart forventet.

Amazon er pr. definition ikke et "Direkte salg"-selskab - og falder slet ikke på nogen måde ind i Network Marketing kategorien ej heller.

Amazon skal du finde på INC500 listen - sandsynligvis under webbutikker eller lign. katergorier...

Mvh.

Lasse Burholt

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:32

Jeg er nået til nummer 15 på listen og det der slog mig mest er hvor mange der sælger kosmetik og hudplejeprodukter. 

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:01

Thomas Frost:

Jeg er nået til nummer 15 på listen og det der slog mig mest er hvor mange der sælger kosmetik og hudplejeprodukter. 

De fleste af de selskaber i samme del af listen som du beskriver, har for de flestes vedkommende osse kosttilskudsprodukter - men kan i de fleste tilfælde - grundet alder - være startet på baggrund af hudplejeprodukter.

Samtidig understreger det hele pointen og hele indbegrebet af Direkte salg / Network Marketing: Det er konsumérbare produkter med høj omsætningshastighed der skaber forretningerne. Ikke "money for nothing".

Hvilket så med klar tydelig fortæller at forsøg på at skabe en meget stor forretning på at afsætte ikke-konsumérbare produkter, virtuelle produkter eller "eéngangskøb" ikke er en succesfaktor - ihvertfald ikke hvis man vil gøre en markant indtræden på markedet.

Lasse Burholt

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)