Ovenstående er på ingen måde noget du kan give open source skylden for, men du kan give manglende kompetence, viden og erfaring hos udviklerne skylden for ikke at underlægge koden versionkontrol i f.eks. svn/git/cvs osv og at de skriver mangelfuld dokumentation. Jeg vil vædde med at du kan finde rigtig mange virksomheder der har kode i drift, der er langt værre end størstedelen af det opensource der findes i dag. Så lad være med at give open source som helhed skylden for dårlige udviklere. De findes desværre overalt. |
Det argument synes jeg ikke rigtigt holder. Inkompatibilitet kan jo også forekomme mellem en kommercielt udviklet shop og de individuelle moduler/tilretninger man som kunde har fået lavet til sin løsning der, ligesom det kan ved opdateringer til et open source system. Bevares, anvender du en 100% standard shop uden nogen tilretninger eller noget specielt så vil det formodentlig være testet grundigt nok af af leverandøren - men det er der jo mange der ikke gør så den problemstilling kan i mine øjne blive aktuel i begge scenarier. I nogle tilfælde tester leverandøren så måske hver individuel webshop før der opgraderes, men sådan gøres der jo ikke nødvendigvis alle steder og det kan du jo lige så vel gøre ved en open source shop.Online Marketing:Når man arbejder i Open Source og har mange udviklere på, så udvikles der på forskellig vis, det er ok, men faktum er at der sjældent findes dokumentation, for hvad der er ændret og hvad der ikke er ændret i standard softwaren.
Dette er et stort problem, da en shop kan gå fuldstændig i sort, hvis dokumentationen for tidligere udførte tilretninger ikke kendes.
Hvis du anvender en Dandomain shop, Scannet shop, Redpitt shop eller lignende, så vil system opdateringer altid passe med de moduler, der kører, da de er testet af inden sådan software går online.
Det er jo bl.a. derfor mange vælger at køre med et udviklingsmiljø (uanset om de kører open source eller kommercielt software) parallelt med deres driftsmiljø, så man kan implementere opdateringer der og se effekten af dem før man implementerer dem på en webshop i drift.