Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor langt må man gå, for at advarer andre om en skidt person?

Side 3 ud af 8 (79 indlæg)
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

Amino er åben for alle i hele den vide verden, derfor er medlemmer af Amino som udgangspunkt ikke mere troværdige end alle andre mennesker.
Når man handler med "Alle andre mennesker" så tager man sine forholdsregler og det samme skal man gøre her.
Var Amino Debat en handelsplatform, så havde vi indført handelsratings, men Amino debat er tadaaaa... en debat og derfor giver det ingen mening.

Jeg er ked af at høre om problemer med en ekspertblogger, men før man bliver ekspertblogger, checker vi ikke straffeattest etc. Vi ser på om de er dygtige til at formidle information der er interessant for iværksættere og ejere af små virksomheder og er de det og er de kke kendt for at være pædofile, øksemordere etc. så får de lov til at skrive.

Det er klart at hvis vi flere gange hører om problemer med en blogger, så vil vi naturligvis skride til handling, men her aner vi ikke hvad der er op eller ned.
Så følg den gode Ekspertblogger Hans Stokholms råd, de er knald gode.

Dbh Martin

Jeg forstår udmærket problematikken omkring at tage sine forholdsregler...Amino har ikke en jordisk chance for at gøre noget ved svindlere...men det ændrer ikke ved dét faktum, at man et langt stykke ad vejen ikke kan tage sine forholdsregler...Hvis man er en svindler, der ikke har i sinde at betale, jamen, så betaler man ikke - og det kan man ikke gennemskue på forhånd. Sådan er det bare!

Det er derfor, at jeg nu kræver forudbetaling, hvis beløbet er så tilpas diskret, at det ikke senerehen kan betale sig at hente advokat-assistance! 

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Herning
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:20

Hej Hans.

Egentlig vil jeg gerne have belyst om det at handle useriøs og uden moral ikke bør have en konsekvens for ens ry!

Jeg vil ville ikke have handlen ophævet, have afslag i prisen eller ødelægge noget for nogle - men en plet på hans ry ville være reelt.

Idag er folk blevet egoistiske og selvcentreret.

Hvad blev der af, at kunne stole på hinanden, at et ord var et ord og der var respekt mellem folk.

Tja... måske skulle man bare vågne op, troværdighed betyder måske ikke noget mere!!

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:23

Rikke Bækgaard:

Hej Hans.

Egentlig vil jeg gerne have belyst om det at handle useriøs og uden moral ikke bør have en konsekvens for ens ry!

Jeg vil ville ikke have handlen ophævet, have afslag i prisen eller ødelægge noget for nogle - men en plet på hans ry ville være reelt.

Idag er folk blevet egoistiske og selvcentreret.

Hvad blev der af, at kunne stole på hinanden, at et ord var et ord og der var respekt mellem folk.

Tja... måske skulle man bare vågne op, troværdighed betyder måske ikke noget mere!!

Rikke, der er bestemt stadig mange ærlige mennesker derude - og heldigvis gælder det størstedelen - MEN der er en lille gruppe, som er uærlige, og desværre er det sådan, at grundet dem, så kan du ikke være forsigtig nok!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:35

Jeg forstår udmærket problematikken omkring at tage sine forholdsregler...Amino har ikke en jordisk chance for at gøre noget ved svindlere...men det ændrer ikke ved dét faktum, at man et langt stykke ad vejen ikke kan tage sine forholdsregler...Hvis man er en svindler, der ikke har i sinde at betale, jamen, så betaler man ikke - og det kan man ikke gennemskue på forhånd. Sådan er det bare!

Det er derfor, at jeg nu kræver forudbetaling, hvis beløbet er så tilpas diskret, at det ikke senerehen kan betale sig at hente advokat-assistance! 

Thomas, det er jo præcis at tage sine forholdsregler at forlange penge på forskud...
Så vi er enige.

Dbh Martin

Fra Herning
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 21:37

Trist men sandt Thomas.

Dog mener jeg at man bør kunne hjælpe hinanden i "kampen" om uærlighed.

Jeg forstår godt at der er grænser for hvad man kan og bør gøre på et forum som Amino, men ser man på "live"forums eller kredse så rygtes uærlighed og dårlig moral lynhurtig, og det vil selvfølgelig skade ens omdømme.

Er det så okey at man kan gemme sig bag en AVATAR på Amino!!?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Rikke der er godt nok flere ting, som undre mig... Ja du købte varerne af os, og derfor kender du også selve forløbet. Men du fortæller jo kun den halve sandhed...

Som du selv ved, så var der tale om et restparti varer, som fyldte over 200 kasser. Der var ik lovet noget, da det var "take a chance" parti. Det er rester fra 2 års handler, og det blev der gjort opmærksom på både i selve tråden, på mail og PB.
At vi så har overset nogle alarmer i noget af tøjet, som blev pakket lidt hurtigt pga sygdom, så vi kunne overholde vores aftale om levering nogenlunde... Det er beklageligt, men det var altså slet ik noget, som vi var forberedt på.

Du fik efter levering tilsendt 250 dele gratis ekstra, da jeg synes der var lidt for mange accessories i det i fik. Dvs du købte og betalte for 1500 dele, men fik faktisk 1750 dele...

Du kontakter os med problemet angående alarmerne, og jeg tog selv sagen, da jeg var tilbage i DE. Men jeg har ingen forstand på alarmsystemer, så vi måtte afvente svar fra kurator omkring dette. Igen noget du blev informeret om, men det tog lidt tid.
Da firmaet bag alarmsystemet var fundet, så ringede jeg til dem, og bad dem sende jer sådan en afmotage ting, så de kunne blive pillet af. For at gøre det nemt og smertefrit, så skulle den sendes direkte til jer, og du skulle herefter give besked!

Sidste mail vi har fået fra dig er den 19-11-2010. Herefter hører vi intet fra dig. Sagen ryger i glemmebogen pga julen, og jeg kan se, at du sjovt nok pludselig den 13-12-2010 sender en PB herinde. Men denne PB + din nye PB fra i år er først blevet tjekket dags dato... Jeg er ganske enkelt laaaaaaaaaaaaaaangt bagefter beklageligvis, og det er der rigtig mange som kan bekræfte!

Hvorfor vælger du pludselig at køre en kontakt herinde, når alt andet er foregået over mail? Du har ligeledes tlfnr mm...

Hvordan skal vi kunne vide, at problemet ik er løst, når vi intet høre fra dig i 1½ mdr?

Og hvordan kan man være en svindler, når du får 250 varer ekstra, og der pludselig er et problem med 100 af dem? Har du så ik stadigvæk fået 150 varer mere, end du har betalt for?

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:

TT Tekstforfatter:

Thomas, det er jo præcis at tage sine forholdsregler at forlange penge på forskud...
Så vi er enige.

Dbh Martin

Jeps, du har helt ret, Martin...desværre er det bare sådan, at når man som tekstforfatter kræver forudbetaling, så mister man en del kunder...Det er ikke som at gå ned i en butik og købe en vare...Her er det helt naturligt, at man betaler, før man får lov til at tage varen med sig...men sådan er det langt fra, når det drejer sig om tekster...

Dog skal det siges, at jeg har valgt at være mere "cool", når det gælder afregning - jeg vil hellere miste en opgave end at udføre en opgave, hvor jeg ikke får betaling på det beløb som jeg og kunden var blevet enige om. Det er simpelthen ikke frustrationerne værd!

Dbh

Thomas

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:48

Rikke Bækgaard:

Jamen så gør du jo det helt rigtige: Starter en tråd, hvor man kan debattere netop dette emne.

Jeg tror ikke, man kan undgå at få pletter på sit ry ved at behandle andre uetisk.
For mit eget vedkommende stoler jeg grundlæggende på folk - og bliver snydt en sjælden gang.
Det er for mig et langt bedre liv end at have grundlæggende mistillid - og aldrig bilve snydt.

De, som baserer deres forretning på snyd, stiller sig selv i en konkurrencemæssig dårlig situation på langt sigt.
Det er nemlig langt billigere at fastholde en kunde end at opdyrke en kunde. Vi der ikke snyder folk (med vilje), har let ved at fastholde kunder, mens folk der snyder, er nødt til hele tiden at opdyrke nye kunderelationer.
Desuden får en dygtig og troværdig forretningsdrivende ofte kunder ind via referencer. Det sker ikke for snydere. De taber kunder på dårlige referencer.

For trods alt at beskytte mig selv en smule, har jeg analyseret de kunder, som har snydt mig gennem årene og tegnet en risikoprofil. Hvis en ny kunde matcher risikoprofilen, er betalingsbetingelserne lidt strammere end hos en kunde, der ikke matcher. Siden jeg indførte den foranstaltning er jeg ikke blevet snydt. De eneste, jeg har tabt på siden, er folk, som er kommet i økonomisk uføre - og det er ikke rigtig til at gardere sig imod, med mindre man kræver forudbetaling for ALT af ALLE.

mvh Hans

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:49

Rikke Bækgaard:

Der skulle vist ryddes op på deres lager, de havde åbenbart opkøbt varer fra et konkursbo.

En fjer bliver til 10 høns... Hvor kan "sandheden" dog ændre sig hurtigt...

Du bruger ord som vist og åbenbart. Du var ellers meget indforstået med partiet både på PB herinde, og pr mail dengang du bød... Nu er det så blevet til vist og åbenbart :S

Rikke Bækgaard:

Annoncen nævnte intet om at det var "brugte" varer - der var heller ikke nogle af de varer der blev vist billeder af..... et rigtig træls køb.

En tøjbutik sælger altså brugte varer?

Jeg har så selv set flere af varerne ved pakning, men jeg kan af gode grunde ik sige, hvor mange der var af hver... Men som du blev gjort opmærksom på mange gange inden du bød, så var det et RESTPARTI, hvor vi ingen overblik havde over indholdet. Dog vidste vi, hvilke typer varer der indgik, og du fik billeder af disse. Men du blev ik lovet, at det kun var disse varer eller andet...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 21:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Hvorfor vælger du pludselig at køre en kontakt herinde, når alt andet er foregået over mail? Du har ligeledes tlfnr mm...

Hvordan skal vi kunne vide, at problemet ik er løst, når vi intet høre fra dig i 1½ mdr?

Og hvordan kan man være en svindler, når du får 250 varer ekstra, og der pludselig er et problem med 100 af dem? Har du så ik stadigvæk fået 150 varer mere, end du har betalt for?

Det er nu altså så dejligt at få belyst en sag fra begge sider, det sætter det hele lidt mere i perspektiv og giver os andre mulighed for at danne os vores eget indtryk af parterne i sagen.

Det kunne jo se ud til at 3 siders ballade på Amino kunne være undgået hvis Rikke havde grebet knoglen og ringet til Tyskland.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 3 ud af 8 (79 indlæg)