Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor langt må man gå, for at advarer andre om en skidt person?

Side 2 ud af 8 (79 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Rikke Bækgaard:

Når man nu har købt varer at et AMINO medlem, og opdaget at han ikke er seriøs eller holder sit ord.... HVOR LANGT MÅ/SKAL MAN SÅ GÅ, for at advarer andre AMINO medlemmer mod at handle med denne person?

Mit spørgsmål er ganske simpelt.. Skal man advarer andre om denne person eller er det at gå for langt? 

Hej Rikke,

Der er ingen tvivl om at det er en bitter situation at stå i, når en handel ikke går / ender som ønsket. Når det så ovenikøbet er en "med-Amino", så gør det mere ondt, hvis man kan bruge det ord.

Desværre er det ikke lovligt at advare offentligt - på Amino i hvert fald - mod navngivne firmaer og personer uanset hvor frustrerende det kan være.

Du er ikke den første der har haft en kedelig oplevelse med et Aminomedlem og du vil med garanti heller ikke være den sidste. Det værste er når man kan se de folk der ikke opfører sig ordentligt, ufortrødent kan fortsætte med at sælge deres produkter eller services.

Mit råd til dig må være at du skal se på oplevelsen som handel der er gået galt og prøve at se bort fra hvem modparten er, for det eneste du kan få ud af at blive ved med at lade det gnave i dig er en masse bitterhed.

Du kan håbe på at vedkommende ser denne post og henvender sig til dig så I kan få en mere idyllisk afslutning på sagen. Du har jo formået at indsnævre feltet uden at hænge nogen ud, så hvem ved.

Jeg har selv været i din situation med en med-Amino og har været i kontakt med flere der har været ude for det samme med vedkommende og selvom det er et par år siden efterhånden så er det stadig irriterende at se vedkommende tilbyde sin assistance.

I lang tid brugte jeg meget krudt på at advare folk mod vedkommende i PB's, hvis jeg så at nogen havde fået en henvendelse. Men til sidst orkede jeg simpelthen ikke mere. Det tog alt for meget positiv energi fra min dagligdag. Jeg håber du er klogere end mig og bruger din tid på andre og mere hæderlige handelspartnere i stedet. ;o)

Moralen i din (vores) historie må være at selvom folk er medlem af et iværksætterforum og burde være ligesindede, og uanset om de er "Plusser" eller ej, så er det ikke nogen garanti for moral og derfor skal man huske at tage alle de forholdsregler man kan, ligesom hvis man handlede på QXL, DBA eller et hvilket som helst andet sted med fremmede mennesker.

Med venlig hilsen

Tommy

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Seo++:

Hej Rikke hva med at starte en gratis blog og give ham en sviner der?

kunne også godt tænke mig at vide hvem det er, så sender du mig ikke lige en pb med hans navn?

Er det fordi du er bange for at lave forretning med en der snyder sine kunder eller går den i kategorien nysgerrighed? Det med bloggen er vel rimelig kontraproduktivt i mine øjne..

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:31
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

den gik i katagorien nysgerrighed. fordi gider sgu ikke at bruge penge på den vare som denne amino sælger.

Iryna.dk:

Seo++:

Hej Rikke hva med at starte en gratis blog og give ham en sviner der?

kunne også godt tænke mig at vide hvem det er, så sender du mig ikke lige en pb med hans navn?

Er det fordi du er bange for at lave forretning med en der snyder sine kunder eller går den i kategorien nysgerrighed? Det med bloggen er vel rimelig kontraproduktivt i mine øjne..

Fra Herning
Tilmeldt 19. Feb 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 19:44

Hej Anders.

Du fik da lige sat nogle tanker igang ;-D

Men..jeg kan da næsten ikke tro at det er hæler varer, manden lever jo af at sælge varer.

Men jeg er måske lidt for blåøjet.

Tommy - tak for ordene, jeg ved godt at man skal lade det gå i kategorien "erfaring".

Jeg føler mig bare taget ved næsen og bliver så harm når nogle personer opfører sig dårligt.

Jeg mener at man skal være mod andre som man gerne vil have de skal være mod en' selv. Derfor behandler jeg andre med respekt...og forventer det samme tilbage.

Rikke 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 19:49

Tjekkede lige den pågældende tråd hvor varerne blev udbudt til salg.

Hvis jeg ellers så rigtigt oprettede pågældende sin profil d. 7/11 og satte varerne til salg d. 10/11

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:51
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 8 person

Hej Rikke

Jeg ved godt, at du spørger om, hvad man må - og ikke om hvad du bør gøre.

Men jeg vil i stedet svare på det sidste.

Når du står i en konfliktsituation, bør du adskille dine følelser fra fakta - og gemme dem et andet sted hen.

Beslut, hvad du ønsker at opnå, og beslut, hvad der er et tåleligt kompromis.

Forfølg dette mål med lovlige midler - og hold fokus på, hvordan du bedst opnår dit mål.

Måske vil du gerne have handlen ophævet.
Måske vil du gerne have et afslag i prisen.
Måske vil du have HÆVN.
Måske vil du have, at vedkommende ikke får lov at ekspertblogge mere.

De to første mål opnås lettest ved kontakt. Først pr. mail. Senere pr. post. Evt. via stævning, politianmeldelse osv. alt afhængig af problemets omfang.

Den tredje løses måske ved websvineri, som du selv foreslår. Men vær opmærksom på, at det formentlig skader din egen forretning. Vil du selv gerne handle med nogen, der laver barnligt websvineri, eller vil du være bange for at være den næste, der bliver hængt ud?

Hvis du vil forhindre vedkommende i at ekspertblogge, må du omkring Thorborg - men forvent ikke, at han gider løse din konflikt for dig.

Det efterlader dig med almindelig konfliktkommunikation som det eneste brugbare værktøj i kassen.

Held og lykke med det.

mvh Hans

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 20:19

Når folk handler via en Amino-profil, så får de gratis noget af den seriøsitet og goodwill der hører til Amino.dk - Med andre ord er jeg ret sikker på mange folk føler sig tryggere ved at handle med en Amino end med en fremmed person igennem DBA e.lign

Derfor mener jeg også man har et ansvar overfor hele siden her og brugerne når man vælger at handle under Amino-logo'et - Som konsekvens deraf burde det være muligt at give/modtage en eller anden form for handels/troværdigheds-karakter, som man f.eks kender det fra QXL og Ebay.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 20:34

Jacob R:

Når folk handler via en Amino-profil, så får de gratis noget af den seriøsitet og goodwill der hører til Amino.dk - Med andre ord er jeg ret sikker på mange folk føler sig tryggere ved at handle med en Amino end med en fremmed person igennem DBA e.lign

Derfor mener jeg også man har et ansvar overfor hele siden her og brugerne når man vælger at handle under Amino-logo'et - Som konsekvens deraf burde det være muligt at give/modtage en eller anden form for handels/troværdigheds-karakter, som man f.eks kender det fra QXL og Ebay.

Hej Jacob

Nu kan jeg se, at du er forholdsvis ny på Amino, men jeg må så sige, at jeg - som en, der har været på Amino i lang tid - har en lidt anden opfattelse. Det er ikke ment som en kritik imod Amino i al almindelighed, men faktum er, for mit vedkommende, at de 2-3 dårlige kundeoplevelser, jeg har haft, har været kunder jeg har fået igennem Amino. Og her snakker vi om ikke-betalingsdygtige kunder!

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 20:52

@ TT Tekstforfatter

Ok, det er trist at høre - Måske så meget desto større grund til at have et handels-orienteret ratingsystem? (specielt når der nu alligevel er 100 forskellige karaktersystemer igang)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Amino er åben for alle i hele den vide verden, derfor er medlemmer af Amino som udgangspunkt ikke mere troværdige end alle andre mennesker.
Når man handler med "Alle andre mennesker" så tager man sine forholdsregler og det samme skal man gøre her.
Var Amino Debat en handelsplatform, så havde vi indført handelsratings, men Amino debat er tadaaaa... en debat og derfor giver det ingen mening.

Jeg er ked af at høre om problemer med en ekspertblogger, men før man bliver ekspertblogger, checker vi ikke straffeattest etc. Vi ser på om de er dygtige til at formidle information der er interessant for iværksættere og ejere af små virksomheder og er de det og er de kke kendt for at være pædofile, øksemordere etc. så får de lov til at skrive.

Det er klart at hvis vi flere gange hører om problemer med en blogger, så vil vi naturligvis skride til handling, men her aner vi ikke hvad der er op eller ned.
Så følg den gode Ekspertblogger Hans Stokholms råd, de er knald gode.

Dbh Martin

Side 2 ud af 8 (79 indlæg)