Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg virkelig gå psykisk ned?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 121
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen..

Nu har jeg snart været arbejdsløs i 1 år, og jeg har det ikke særlig godt med det..

Jeg søger og søger og søger, men det gir bare ikke bid..

Jeg har ingen uddanelse, og har ikke lyst til at tage en endnu fordi jeg hellere vil ud på arbejdsmarkedet. men kan godt se at hvis jeg ikke snart for et job er det, det eneste jeg kan gøre..

Jeg er ved at gå spykisk ned af det, jeg har intet og give mig til sidder foran tv'et og min computer hele tiden, mine venner er i skole og arbejder.. Jeg går til min sport men det hjælper mig bare ikke rigtig. og har det enormt dårligt..

Hvad kan jeg gøre? 

Jeg er 18 år og bosat i Herning... 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Først og fremmest er det super GODT at du ikke kan lide din situation, alt for mange er tilfredse med at sidde og dø i sofaen eller foran noget permanent underholdning.

Den fedeste underholdning er dit eget liv, det eventyr du selv skaber

Nå det er sagt... klø på havde du boet i København, havde jeg kunnet skaffe dig noget arbejde, du har den helt rette attitude, men du skal altså skrabe noget viden til dig, som du kan sælge. En dag bliver du gammel, og så forstår du lige pludselig hvorfor folk siger at viden er guld.

Sæt i gang ! :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 23:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa.

Det er en tidlig alder, at miste modet i. Prøv at sætte dig ned og brainstorme:

- Hvad er jeg god til?

- Hvad har jeg lyst til at lave?

- Hvorfor vil jeg lave det?

Sørg for at være lidt realistisk med dine mål. Der er hård konkurrence på arbejdsmarkedet lige nu, så måske skulle du satse på nogle erhverv, der ikke er så efterspurgte.

Du kunne selvfølgelig også vælge at starte din egen virksomhed, hvis du har en speciel passion, du ønsker, at gå mere i dybden med og arbejde 100 % med det. Så kan du samtidig gøre det i dit eget tempo og på dine egne præmisser.

Skriv evt. hvad du er kommet frem til ud fra ovenstående tre spørgsmål, så tror jeg, at vi har lettere ved at hjælpe dig.

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 23:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej du.

Det er tidligt at du er ved at gå psykisk ned, bare fordi du ikke kan få et arbejde..

nu kender jeg selvfølgelig ikke din situation, men vælger du uddannelse får du jo også samtidig SU. selvfølgelig såfremt at uddannelsen er su berettiget..

Hvis jeg var dig ville jeg lade mig uddanne. enten tage en stx eller en hhx.. det kommer helt an på hvad du vil og hvad du interesserer dig for.

Begge uddannelser tager 3 år, og det er 3 fede år som flyver afsted!

så nej, du skal bestemt ikke gå psykisk ned..

Har du evt. prøvet at lave en liste over gode ting, og dårlige ting mht. dit liv? - der er nemlig ingen grund til at se så sort på tingene, så fremt det er kun er fordi du ikke kan finde et arbejde..

Prøv også fremover at vende det negative til noget positivt..

Du har masser tid derhjemme - dvs. du har tid til at dyrke en masse sport og være sund.

Du kunne også bruge tiden på at lære en masse om affiliate marketing og så evt. starte en blog. el. lignende op? du har jo masser tid til at skrive artikler..

Sæt dig nogle mål. Det kan være noget du skal have ordnet i løbet af dagen, eller noget du vil opnå inden 6 måneder.. Det er motiverende - og det virker virkelig godt!

Held og lykke med det!

Mvh Tobias.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 23:47

Jeg kan godt sætte mig ind i din situartion og forstå den fastlåshed du føler. Du bliver bare nød til at se i øjnene, at det kan fortsætte, selv om du gør ihærdige forsøg på at finde arbejde.

Hvis din plan A ikke virker, så lav en plan B og sæt igang med den. Alfabetet er langt og sidde og vente på noget sker, kan du jo lige så godt have et alternativt og give dig til imens.

Gå igang med en uddannelse, noget der interessere dig. Måske bliver du overrasket og ændre din plan B til din nye plan A. Det er aldrig forgæves at lærer noget. Oftest kan man også bruge det man lærer i et andet sammenhæng. Du er din egen lykkesmed, for at bruge et gammelt fortæsket udtryk. Du skal selv få det til at ske. Skype-Smile

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:57

Casper Lohse:

Du kunne selvfølgelig også vælge at starte din egen virksomhed, hvis du har en speciel passion, du ønsker, at gå mere i dybden med og arbejde 100 % med det. Så kan du samtidig gøre det i dit eget tempo og på dine egne præmisser.

En virksomhed der skabes af nød har ikke ret gode forudsætninger for at opnå succes - så vil ikke anbefale dig at starte som selvstændig på den baggrund.

Hvis du er 18 vil jeg næsten påstå at du ikke ved hvad "rigtig" uddannelse er. Det behøver ikke være så surt som du måske bilder dig ind. Her er min historie:

Da jeg gik i folkeskolen anede jeg ikke hvad jeg ville være, men havde et gennemsnit der tillod htx og tog derfor den retning, da det ligesom var den "fornuftige vej".
Efter et år på htx var jeg så sindsygt skoletræt at mine jeg overvejede at finde på noget andet, men endte med at gennemfører alligvel. Nå, så stod jeg der med en htx og var ved at brække mig over tanken om at skulle sidde på en skolebænk igen - besluttede mig for at det gad jeg bare ikke igen!

Men efterhånden som jeg fik prøvet lidt ting af (alt fra militærpolitiet til fiskeriarbejde), fandt jeg noget jeg synes var spændende... Og nu ser jeg ikke uddannelse som noget jeg bare skal have gjort færdig, men nærmere en fed periode hvor jeg kan udvikle mig inden for noget jeg elsker!

I dag er jeg 23, har en uddannelse som grafisk designteknolog og om et par år kan jeg også smide titel civilingeniør på cv'et. Havde du sagt det til mig for bare 5 år siden ville jeg nægte at tro på det fordi jeg var ekstremt skoletræt!

Mit råd: Find ud af hvad du elsker at arbejde med og gi' den en kæmpe skalle i den retning! Desværre er det ikke så nemt altid, men når du finder det du brænder for, så garanterer jeg dig at alting bliver meget sjovere. For mig var det at arbejde med design og markedsføring - men det kan jo være hvad som helst :)

/ René

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:58

Jeg har stået i samme situation, da jeg var 18 år.
Jeg havde lige droppede ud af teknisk skole og der skulle ske et eller andet.
Efter længere tids jobansøgning, startede jeg i Netto og senere igang som Butikschef.
Nu efter en række jobs indenfor detailhandel, kontor osv.

Jeg har brugt tid på at finde ud af hvad jeg vil med mit liv, det vil jeg anbefale dig at bruge en del tid på.

Jeg har bestemt mig for min retning og igang med uddannelse og bruger tiden, som før blev brugt på tv, MMORPG og lignende til at lære og forbedre mine evner.

Jeg er 24 år nu og ville gerne have set mig selv, hvis jeg havde valgt denne vej for 6 år siden.

Livet er langt for de fleste, så brug din tid på det du elsker og glem resten så meget som vel muligt.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 18:53

Du er for ung til at gå ned.

Men det er med at få en uddannelse. Om du gør som andre skriver i Netto eller andre butikskæder.

Jeg har arbejdet på et job kursus og set mange ældre som i dag ikke har en uddannelse og det fortryder de tydeligt. Da det kan være svært at få arbejde hvis man ikke har en uddannelse.

Så det er nok en god ide at få en uddannelse

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 18:57
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 3 person

WinkWink

Lykkebjerg:

Men det er med at få en uddannelse. Om du gør som andre skriver i Netto eller andre butikskæder.

Jeg har arbejdet på et job kursus og set mange ældre som i dag ikke har en uddannelse og det fortryder de tydeligt. Da det kan være svært at få arbejde hvis man ikke har en uddannelse.

Hvis man nu forestiller sig at du stod med 2 børn og en arbejdsløs kone og enten er blevet syg eller arbejdsløs af anden årsag.
Så kan man tale om at gå psysysk ned hvis der ikke var råd til dagen og vejen,
cape diem og få dig en uddannelse, du har alle chancer.

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 18:58

Web-siden.dk:

WinkWink

Lykkebjerg:

Hvis man nu forestiller sig at du stod med 2 børn og en arbejdsløs kone og enten er blevet syg eller arbejdsløs af anden årsag.
Så kan man tale om at gå psysysk ned hvis der ikke var råd til dagen og vejen,
cape diem og få dig en uddannelse, du har alle chancer.

Det var dog et helt igennem unødvendigt og nedladende svar.

Manden har det tydeligvis dårligt, og så ER det jo altså ikke nogen ret stor trøst, at andre har det værre.

@tøjmanden

Hvad lavede du før? Hvad vil du gerne lave? Hvor langt er du parat til at gå for at få et job?

Du har den store fordel, at du nok som udgangspunkt konkurrerer med andre på din egen alder om de jobs, der er til rådighed. Arbejdsgiverne, eksempelvis supermarkeder, har store problemer med at finde pligtopfyldende og engagerede medarbejdere i den aldersgruppe. Hvis du viser, at du er indstillet på at gøre noget for at få et arbejde, er du kommet langt.

Ned i det nærmeste supermarked og fortæl dem, at du vil have et job, og at du selvfølgelig er indstillet på at arbejde gratis den første dag, så de ikke har udgifter til oplæring. Hvis ikke det er nok i sig selv, så insister på at få butikschefen ringe til dig som den første, når han har besvær med at finde en afløser lørdag morgen.

På med handsken og held og lykke!

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)