Hej alle sammen!!
Jeg takker mange gange for alle de svar jeg har fået, nogen har hjulpet mig rigtig meget..
Jeg kigger alle tingene grundig igennem nu og tager alle svar meget seriøse, og TAKKER MANGE GANGE OG BUKKER fordi i gider og hjælpe mig, det betyder meget for mig, og har allerede gjort sådan at jeg har fået det bedre.. Er utrolig glad for at der findes gode mennesker der gider og hjælpe sådan nogen folk som mig! Jeg vil gennemgå som sagt alle svarene og prøve det en efter en og så håber jeg meget at det hjælper mig evt. med job eller uddanelse.
TUSIND TAK! OG GO' WEEKEND!! :) |
tøjmanden-16:Hvad kan jeg gøre?
Jeg er 18 år og bosat i Herning...
Først og fremmest skal du ignorere dem, der prøver at bilde dig ind, at du skam ikke har det så slemt, for der er nogle som har det værre. Det kan du ikke bruge til noget. Du har det som du har det - det er DU den bedste til at vurdere. Pointen er, at der skal gøres noget ved det. Og du har med dette indlæg taget det første skridt. Det er absolut det sværeste, så det er virkelig flot. Mange andre når ikke der til.
Hvis du har siddet derhjemme alene i et helt år, så tror jeg du har brug for at komme ud i noget arbejde eller uddannelse, hvor du er sammen med andre. Du skal ikke gå efter natrengøring, vagtjobs eller tilsvarende hvor man ofte tuller rundt alene. Jeg tror du har brug for at komme ud iblandt nogle andre helt almindelige mennesker, der passer deres job og fritidsinteresser. Sådan en slags re-socialicering (ikke ondt ment) :)
Et butiksjob kunne vær en god mulighed. Man får ikke den vilde løn og der skal knokles, men hvis det er en god bestyrer og gode medarbejdere så tror jeg faktisk det kan være et rart job at møde på hver dag.
Tag en tur rundt til de forskellige supermarkeder i dit området på mandag og tilbyd dem din arbejdskraft. Spørg efter uddeleren. Sig evt. at du er villig til at de kan prøve dig gratis i 14 dage. Arbejdsgivere elsker den slags initiativer. Det viser at du virkelig mener det og vil knokle for sagen. Det er en god investering (for ja, du kommer naturligvis til at mangle 14 dages dagpenge i prøveperioden, hvis ikke AF vil betale for en praktik).
Jeg har selv oplevet mentale op- og nedture i mit liv. Også nogle lidt mere alvorlige nogle. Det er aldrig rart. Men prøv at fastholde en tro på, at det VIL gå over, at tingene VIL blive bedre, og at det her bare er en midlertidig - omend skide ubehagelig, situation. Kæmp, kæmp og kæmp. Så kan jeg næsten 100% garantere dig at det VIL blive bedre.
Held og lykke