Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ny kunde: Jeg skal have en god pris? HJÆLP

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg løber ofterer og oftere på personer som næsten inden vi har startet en rigtig samtale, altså i telefonen indenfor de første 5 minutter siger JEG SKAL OGSÅ HAVE EN GOD PRIS.

Jeg er selv rimelig nærig og jeg kan til dels godt køre med på vognen.

Jeg er så også oplært efter alle kunstens regler og forstår at vende indvendingen til en fordel samt komme med alt de udenomssnart der skal til for at kunden køber alligevel, man hvad råder i mig til?

Jeg gider næsten ikke boske denne kamp ved hver kunde jeg render ind i. det er en sepciel kundegruppe og vi har til tider i virksomheden haft så store problemer med den kundegruppe at vi helt har overvejet selt ikke og handle med dem. men kan det være rigtigt eller skal jeg bare været hård og kontakt?

Jeg har overvejet når kunden siger, Jeg skal have en god pris, eller Jeg skal have rabat og stille spørgsmålet, hvorfor er det lige du skal have det? Hvorfor skal du have rabat når alle andre ikke skal?
Jeg syntes det er en hård måde at gøre det på men på den anden side har jeg oplevet at den virker.

Hvad vil i foreslå?

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 21:49

Hej Andreas 

Jeg har selv, været ude for kunder der nævner at de vil have en god pris eller om de kan få rabat.

Vi havde nogle visse rammer som vi gik ind for, men var stadig fleksibelt og kundevenligt.

Du skal selvfølgelige tjene "godt" på det. Men samtidig skal kunden også syntes/ føle at det er en fair pris. 

Og det er nemlig det, der er det svære! Kunderne er forskellige.

Jeg ville mene at hvis det ligger sådan at du ikke giver rabat til alle men kun nogle, er det selvfølgelig ikke fair, kan man sige. 

Man kan forklare kunden at det desværre umuligt, vi kan ikke nedsætte den yderligere. 

Forklare at reglerne er sådan og at hvis du køber større parti, vil pris pr. stk. gå lidt ned selvfølgelig.

Jeg forklarede at reglerne var sådan og prøvet at få kunden til at se de lysere sider i handlen end bare om hvor mange penge han mister fra pungen.  

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:49

Andreas Jensen:

Hej Aminoer

Jeg løber ofterer og oftere på personer som næsten inden vi har startet en rigtig samtale, altså i telefonen indenfor de første 5 minutter siger JEG SKAL OGSÅ HAVE EN GOD PRIS.

Jeg er selv rimelig nærig og jeg kan til dels godt køre med på vognen.

Jeg er så også oplært efter alle kunstens regler og forstår at vende indvendingen til en fordel samt komme med alt de udenomssnart der skal til for at kunden køber alligevel, man hvad råder i mig til?

Jeg gider næsten ikke boske denne kamp ved hver kunde jeg render ind i. det er en sepciel kundegruppe og vi har til tider i virksomheden haft så store problemer med den kundegruppe at vi helt har overvejet selt ikke og handle med dem. men kan det være rigtigt eller skal jeg bare været hård og kontakt?

Jeg har overvejet når kunden siger, Jeg skal have en god pris, eller Jeg skal have rabat og stille spørgsmålet, hvorfor er det lige du skal have det? Hvorfor skal du have rabat når alle andre ikke skal?
Jeg syntes det er en hård måde at gøre det på men på den anden side har jeg oplevet at den virker.

Hvad vil i foreslå?

Mit svar ville være (sagt med et glimt i øjet) "Vi har kun gode priser. Faktisk så gode at jeg vil kalde dem fantastiske".

Nu siger du ikke hvad det er for et produkt du leverer, men er det et fysisk eller elektronisk produkt, så må det være kvantiteten der kan kaste noget rabat af sig - og så kunne svaret være "Hvor mange skal du have ?"

mvh

Jan

mvh

Jan

Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 21:56

Et andet bud er at hæve udsalgsprisen, og på den måde have mere frihed til at give rabatter, det kan selvfølgelig give bagslag, men overfor "nærige" kunder plejer det at virke når de kan se at de får 30% i rabat ..

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 22:07

Det er en meget god ide, virker faktisk også. Yderst effektiv.

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 22:15

Hej Kristian

Jeg sælger et produkt og i dette tilfælde elektronik.

Jeg kan se hvad du mener. Det er ej heller sådan at jeg kun giver rabat til nogle kunder. men det er klart at hvis en kunde kommer ind for fx at købe 25 fjernsyn kan han også godt vilde lidt ved det.

Men her er det jo så at det OFTEST ikke er denne kunde som kommer med påstanden. Der er oftest kunder som kommer og siger mener "jeg skal have rabat fordi jeg "tillader mig" og handle med dig.

Mvh

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 22:27

Hej Technocowboy (Jan)

Jeg kan se hvad du mener, og det er oftest ikke foran kunden problemet opstå. Det er når kunderne ringer for at forhører på funktioner mv så kommer vendingen. Jeg skal have en god pris istedet for hvad koster varen?

Oftest står prisen på produktet også der hvor kunderne ser det men alligevel skal de nu lige høre om det er rigtigt. Hvis du nu fx sammenligner det med det 32 tommer fjernsyn, hvorfor skal jeg så give 1000 kr mere for et 46" eller et 56" det er jo trodsalt samme producent.

Nu er det MEGET overbeskrevet, men jeg har oftest handlet med kunden og givet dem hvad de syntes var en fair pris hvorefter kunden irriterede mig så meget at jeg faktisk ikke engang gad rejse mig efter næste ordre da de efter 3-5 ordre havde kørt samme spil.
Kan det være rigtig at man skal igennem hele indvendingsprocessen for at man kan tillade sig at sige, helt ærlig makker, syntes du selv det er et snedig spørgsmål du stiller?

Faktisk eksempel:
Jeg havde en kunde som ringede, han samge jeg ringer pga produktet x, der stpr det koster 1000 kr, men jeg skal have en god pris. Hvad kan du lave det til? Jeg går igang med indveningsprocessen og får ordnet det. På lige præcis dette produkt havde jeg "UBESTRIDT" markeds bedste pris da der var købt ind i et MEGET stort antal. jeg vælger også og sige til kunden at produktet allerede er skruet i bund. Efterhånden har jeg så handlet lidt med kunden og på det produkter hvor vi havde en vis avance har jeg skruet lidt da han har købt flere ting hos os.
Nu er situationen den samme og han er der igen, hvergang han ringer starter samtalen.

Hej min ven, det er xxxx, du kender mig jo, jeg kan se du har produktet xxxx. Hvad er min pris på det? Hvor billigt kan jeg få det? Jeg skal ahve minimum 20% rabat ellers så ahndler jeg jo bare hos din konkurrent.

Jeg har efterhånden overvejet at sige, ved du hvad? Du får ALTID den bedste pris uanset hvornår du ringer, jeg gider ikke det der krammermarkede fram og tilbage, enten så handler vi eller også så handler du med min konkurrent. (så kan han jo med andre ord ødelægge hans forretning)

Mvh

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 22:44

Der er kunder som altid vil presse dig. De vil presse dig på prisen og aftalen I indgår, og de vil presse dig igen når du skal levere det færdige projekt. Når projektet skal leveres kommer de med nye ideer og historier om at du tolker aftalen anderledes.

Sådan er det at handle! Sådan burde du, til dels, også selv gøre når du er køber.

Men der er en meget vigtig regel. Lad dem ikke lege med dig!! Ellers så bliver de bare ved og ved.

Stå fast på at du skal tjene penge på opgaven, spørgsmålet er bare hvor meget du skal tjene, altså hvor "sulten" du er.

Når du er "sulten" tjener du mindre, andre gange tjener du fedt.

Der er en regel mere. Sørg altid for at kunden er tilfreds og glad når opgaven er leveret. Så vil kunden komme tilbage og tale om dig til andre.

Så planlæg altid med at du skal bruge nogle timer ekstra, for at kunne afslutte projektet med en glad kunde.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:54

Andreas Jensen:

Hej min ven, det er xxxx, du kender mig jo, jeg kan se du har produktet xxxx. Hvad er min pris på det? Hvor billigt kan jeg få det? Jeg skal ahve minimum 20% rabat ellers så ahndler jeg jo bare hos din konkurrent.

Hvis det er en loyal kunde der ofte handler hos dig, så giv noget rabat.

Hvis er førstegangskunder, så sig at de kan få 20% rabat hvis de køber 5 stk. Hvis de kun skal bruge 2 stk. kan de få 10%. Længere er den ikke. Hvis de siger de handler hos konkurrenten, så bed dem om at hilse Wink (eller måske bare sige på en pæn åde at det er deres eget valg)

Se iøvrigt denne video af Thomas Rosenstand om selv samme emne.....

mvh

Jan

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:16

I min verden er rabat noget der gives når man får noget ud af at give den.

Det kan være en god reference, det kan være en kunde der er henvist af en anden kunde med et par rosende ord på vejen, det kan være af ren velgørenhed (igen en reference)

Jeg er ikke fan af at give rabat blot for at give rabat, da man jo så sådan set snyder alle de andre kunder der ikke har fået rabatten.

Ønsker en kunde en rabat, uden et for mig vældigt overbevisende argument, ja så må man jo justere produktet efter kundens prisønske, og hvis ikke man har noget der matcher kundens pris er der jo ikke nogen skam i at pege kunden videre til en alternativ leverandør.

Man kan og skal ikke gøre alle tilfredse.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)