Hej Aminoer Jeg løber ofterer og oftere på personer som næsten inden vi har startet en rigtig samtale, altså i telefonen indenfor de første 5 minutter siger JEG SKAL OGSÅ HAVE EN GOD PRIS. Jeg er selv rimelig nærig og jeg kan til dels godt køre med på vognen. Jeg er så også oplært efter alle kunstens regler og forstår at vende indvendingen til en fordel samt komme med alt de udenomssnart der skal til for at kunden køber alligevel, man hvad råder i mig til? Jeg gider næsten ikke boske denne kamp ved hver kunde jeg render ind i. det er en sepciel kundegruppe og vi har til tider i virksomheden haft så store problemer med den kundegruppe at vi helt har overvejet selt ikke og handle med dem. men kan det være rigtigt eller skal jeg bare været hård og kontakt? Jeg har overvejet når kunden siger, Jeg skal have en god pris, eller Jeg skal have rabat og stille spørgsmålet, hvorfor er det lige du skal have det? Hvorfor skal du have rabat når alle andre ikke skal?
Hvad vil i foreslå? |
Hej Andreas
Jeg har selv, været ude for kunder der nævner at de vil have en god pris eller om de kan få rabat.
Vi havde nogle visse rammer som vi gik ind for, men var stadig fleksibelt og kundevenligt.
Du skal selvfølgelige tjene "godt" på det. Men samtidig skal kunden også syntes/ føle at det er en fair pris.
Og det er nemlig det, der er det svære! Kunderne er forskellige.
Jeg ville mene at hvis det ligger sådan at du ikke giver rabat til alle men kun nogle, er det selvfølgelig ikke fair, kan man sige.
Man kan forklare kunden at det desværre umuligt, vi kan ikke nedsætte den yderligere.
Forklare at reglerne er sådan og at hvis du køber større parti, vil pris pr. stk. gå lidt ned selvfølgelig.
Jeg forklarede at reglerne var sådan og prøvet at få kunden til at se de lysere sider i handlen end bare om hvor mange penge han mister fra pungen.