Hjælp! Jeg har haft et rengøringsfirma i 10 år, og det har hidtil gået rigtig godt, men nu er mange af vores erhvervskunder er gået konkurs og vi har derfor mistet mange penge som ikke er blevet betalt til os og vi mister naturligvis også den månedlige indtjening. Nu står jeg så i den situation at jeg ikke har kunder nok til at kunne se det gode i at være selvstændig. Jeg har aldrig haft brug for at opsøge arbejde, men nu er jeg tvunget til. Desværre ved jeg ikke hvad jeg skal gøre! Jeg har ikke råd til at bruge penge på reklamer i avisen eller benytte såkaldte mødebookere. Jeg ville ønske at jeg havde mod til bare at tage telefonen og ringe til de forskellige firmaer, som jeg VED at jeg kunne hjælpe, men jeg er blevet helt nervøs og bange for det frygtede NEJ TAK! Jeg ved dog at jeg er nødt til det og derfor beder jeg nu om hjælp. Hvad skal jeg starte med når jeg ringer op? er der en bestemt jeg skal spørge efter, hvordan skal jeg starte, hvor meget skal jeg fortælle om for at få lov til at komme og give et tilbud. Når først jeg får lavet en aftale kan jeg nok godt klare den derfra. Er der nogen der kan hjælpe mig? Henrik Jensen |
Hej Henrik,
Start på de gule sider, også bare begynd at ringe de erhvervsvirksomheder i dit nærområde igennem.
Du skal altid prøve at få fat i beslutningstageren, f.eks "Hej du snakker med Henrik fra Vrigsted Service, træffer jeg den ansvarlig for jeres rengøringsservice" eller hvordan du nu får det sagt.
Der vil være utrolig mange du skal ringe tilbage til, her er det vigtig du finder dig et system så du kan holde styr på det, ellers VIL det løbe fra dig.
Det er ikke noget at være nervøs for, du kommer til at få en MASSE nej tak! - Men 20 nej'er burde der så ikke være et JA :) Bare klø på !
Hvis du helt kan se det ikke er dig, så er der utrolig mange mødebooking firmaer derude, som gør sådan noget her til fornuftige penge. her vil jeg mene 3-400 i mdr.