Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp!! Jeg kan ikke få nogen kunder..

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Vrigsted
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Henriks hjemmeservice Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjælp! Jeg har haft et rengøringsfirma i 10 år, og det har hidtil gået rigtig godt, men nu er mange af vores erhvervskunder er gået konkurs og vi har derfor mistet mange penge som ikke er blevet betalt til os og vi mister naturligvis også den månedlige indtjening.

Nu står jeg så i den situation at jeg ikke har kunder nok til at kunne se det gode i at være selvstændig.

Jeg har aldrig haft brug for at opsøge arbejde, men nu er jeg tvunget til.

Desværre ved jeg ikke hvad jeg skal gøre! Jeg har ikke råd til at bruge penge på reklamer i avisen eller benytte såkaldte mødebookere. Jeg ville ønske at jeg havde mod til bare at tage telefonen og ringe til de forskellige firmaer, som jeg VED at jeg kunne hjælpe, men jeg er blevet helt nervøs og bange for det frygtede NEJ TAK!

Jeg ved dog at jeg er nødt til det og derfor beder jeg nu om hjælp.

Hvad skal jeg starte med når jeg ringer op? er der en bestemt jeg skal spørge efter, hvordan skal jeg starte, hvor meget skal jeg fortælle om for at få lov til at komme og give et tilbud. Når først jeg får lavet en aftale kan jeg nok godt klare den derfra.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Henrik Jensen

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:56

Hej Henrik,

Start på de gule sider, også bare begynd at ringe de erhvervsvirksomheder i dit nærområde igennem.

Du skal altid prøve at få fat i beslutningstageren, f.eks "Hej du snakker med Henrik fra Vrigsted Service, træffer jeg den ansvarlig for jeres rengøringsservice" eller hvordan du nu får det sagt.

Der vil være utrolig mange du skal ringe tilbage til, her er det vigtig du finder dig et system så du kan holde styr på det, ellers VIL det løbe fra dig.

Det er ikke noget at være nervøs for, du kommer til at få en MASSE nej tak! - Men 20 nej'er burde der så ikke være et JA :) Bare klø på !

Hvis du helt kan se det ikke er dig, så er der utrolig mange mødebooking firmaer derude, som gør sådan noget her til fornuftige penge. her vil jeg mene 3-400 i mdr.

Fra Vrigsted
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 28
Fra  Henriks hjemmeservice Skrevet kl. 16:59

Hej Jonas. tusind tak for dit hurtige svar.

mvh .Henrik

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:04

Hej Henrik,

Ja det er et hårdt marked derude. Og du kan altså gode bruge en mødebooker, hvis du får fat i en god èn. Jeg er heller ikke selv god til at sælge mig selv over telefonen, til gengæld går det glimrende alle andre steder :-)

Og så husk at lig penge til side til dårlige tider ;-)

Det har jeg skrevet et lille indlæg om her :

-----> Rengøringsfirma

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:04

Så lidt :)

Jeg mente til sidst 3-400 pr. møde. ikke mdr.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 17:06

Jeg er bestemt ikke ekspert i opsøgende salg men umiddelbart er det vigtigste at få foden indenfor og få et "lille" ja. 

Du ringer til dem og præsenterer dig ganske kort og spørger om du må have lov at sende dem noget materiale og hvem du eventuelt skal sende det til. 

Hvis du får det første "lille" ja er du rigtig godt på vej.

Herefter sender du en e-mail eller et brev hvor du skal sælge dig selv og virksomheden, ikke for lang ikke for kort hvor du foreslår et møde hvor de kan få et reelt tilbud på netop deres virksomhed

Måske vender de automatisk tilbage til dig og hvis de ikke gør har du muligheden for at ringe til dem og bede om at tale med personen du stilede henvendelsen til og spørge ham om han fik dit brev og foreslå om ikke I skulle mødes så du kan komme med et helt uforpligtende tilbud. 

Det er derfor det første "lille" ja er vigtigt, da du så senere har muligheden for at ringe til rette vedkommende og følge op på din henvendelse. 

Jeg har i en meget kort periode arbejdet med opsøgende salg og jeg kan VIRKELIG forstå din frygt for det. I starten var jeg helt rundt på gulvet og jeg hadede virkelig at ringe og forstyrre folk. Men bare husk at du forstyrrer dem faktisk ikke, du har et godt produkt du ved de kan bruge, så se det som en service overfor dem i stedet. Hvis de afslår så vend den om, det er ikke dig det er galt med, DE mistede lige en god mulighed for at bruge din service. 

Når du har fået 25 nej´er i træk er det skide træls, men overvej hvad en fast kunde er værd for dig og tag så røret og ring til de næste 25. Jeg brugte meget tid på at evaluere mig selv. Efter samtalerne tænkte jeg på hvad der var gået godt og især hvad der ikke gik godt. Forventede de en mere formel tone? forventede de en mindre formel tone? solgte jeg mig godt nok? Gik jeg i stå og hvad burde jeg have sagt? Osv osv. 

Jeg kunne dog ikke rigtigt arbejde på den måde i de lange løb og har nu fundet min rette hylde, men jeg lærte en del undervejs og jeg håber du kan bruge ovenstående som inspiration til at komme i gang. 

Jeg håber meget du kan nå at redde din forretning, men det kræver nok en periode hvor du virkelig laver lorte-arbejdet (når man ikke er sælgertypen der kan klare en masse nej´er er det skide hårdt lorte arbejde at ringe til folk og lave opsøgende salg).

Held og lykke.

Fra Gentofte
Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:12

Hej Henrik

Der er masser af muligheder for at kaste sig over denne udfordring, og du kan få masser af gode råd om ting som har virket for andre, men hvad virker for dig?, hvilke ressourcer har du som person, som kan få dig til at få nye kunder, og på hvilken måde vil det passe dig bedst.

Hvis du er nervøs for at ringe til firmaer, så vil det helt sikkert skinne igennem i samtalen, derfor er det vigtigt at du finder din egen sti.

Du har masser af værdi og hjælpe du kan tilføre disse firmaer, du skal bare have løst op for den knude du har omkring det frygtede nej, og det kan sagtens lade sig gøre. 

Hvis du er interesseret vil jeg gerne hjælpe dig med at bearbejde det frygtede nej og vende det til noget konstruktiv og positivt, som du kan bruge videre og det skal ikke koste dig noget.

Du kan enten skriv eller ringe til mig hvis du er interesseret, ellers må du have held og lykke.

Venlig hilsen

Hanne Birkholm

Team og styrke Coach

tlf 60 72 1004

mail Coach@hannebirkholm.dk

www.hannebirkholm.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:32

hvad med en hjemmeside , og gerne ligge nummer 1 på google, for bare et par 1000 daglige besøgene skulle gerne give nogle kunder især vis du får fra relevante søgeord fra google af

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Jan 10
Indlæg ialt: 317
Fra  Projektledelsen Skrevet kl. 17:38

Hej Henrik,

Jeg laver selv masser af opsøgende salgsarbejde som projektleder i et reklamebureau, og det er heller ikke min foretrukne niche, men en nødvendig en. Der er nogle metoder, der kan gøre det lidt nemmere for dig, så du føler dig helt tryg ved at ringe op. Jeg vil forslå, at du sætter dig ned og skitserer hvorfor det netop er dig, der kan hjælpe det firma, du ringer til. Du er måske mere grundig, har bedre folk ansat, bedre referencer eller hvad det nu kan være, der adskiller dig fra dine konkurrenter. Når du har skrevet den liste ned, så har du allerede en masse ting, du kan sige i telefonen, så du føler dig på fast grund. I starten kan det være fint at skrive et helt manuskript for hvad, du vil sige, så det til sidst sidder helt på rygraden. Det er vigtigt at lyde i telefonen som om du tror på det du sælger - oprigtighed er det du kommer længst med der. Glem pral eller falsk beskedenhed, for det dur ikke. Facts du kan underbygge er det, der skal til.

Dernæst vil jeg anbefale at forberede et skriv allerede før du ringer op med en præsentation af dit firma. Det skal helst se lidt prof ud, og det har du så klart til at e-maile til folk, når de viser lidt interesse for sagen på telefonen. Så er du også sikker på, at de har dine kontaktdata, for selvom du får nej i første henvendelse, så kan det jo være at behovet opstår senere hos dem, og så er det jo rart, hvis de har din henvendelse liggende i in-boxen.

Til slut - nogen siger i min branche (reklame) at 100 opringninger give 10 møder, der giver en kunde, men forhåbentlig er det lidt nemmere i rengøringsbranchen!

Held og lykke!

Mange hilsner Lise

Tilmeldt 17. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 17:47

heey kom til at kigge måske en dum spørgesmål .? hvad er mødebooking ???

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)