Der er en rå udgave af en SMTP server installeret på windows serveren også. Men hvad så herfra. ham der står for det kan ikke få det til at fungerer.?
Hvad skal der så installeres på serveren?
Serveren skal blot kunne sende mails ud, nyhedsbreve og have nogle forskellige mails registret med brugernavne som fx Patrick@mitdomæne.dk
Den SMTP der er indbygget i IIS'en på Windows kan du ikke ikke bruge til det du vil. Du skal have en mailserver, det kan f.eks. være Microsoft Exchange. Jeg ved ikke hvad der ellers lige findes til Windows, jeg er alt andet end windows mand.
Dernæst, så er det mig en torn i øjet når folk skriver "blot" og "bare" i forbindelse med mail og specielt i forbindelse med nyhedsbreve.
Har du overvejet ting som double opt-in, bouncehåndtering, håndtering af svar fra mailservere ude i verden, unsubscribe muligheder, RBL's, bulk e-mail policies og alle de andre ting du skal vide noget om hvis du skal distribuere e-mail uden at blive hadet som pesten hos postmasters rundt omkring?
Nej ser det ikke som bare noget man lige gør. Ved godt det er pisse svært at sætte det hele op og få det til at spille.
Er det måske fornuftigere at få en mailserver et andet sted henne? Købe sig adgang til en? og så bruge denne til alt indgående og udgående kontakt?
Hvis man ikke har forstand på mail, så ja, så skal man købe sig til det hos nogen der har.
Til distribution af e-mail skal du finde nogen der har forstand på den slags, det er ikke bare et spørgsmål om at sætte det op så det "spiller" - der er mange aspekter. Hvem skal være abuse desk? Og hvad vil du gøre når du får abusemail med f.eks. ARF rapporter? Reputation management er en hel videnskab i sig selv.
Men hvis der kun findes microsoft exchange som jeg alligevel ville blive nød til at købe, så det måske også en billigere løsning at finde en mailserver man kunne bruge istedet for.
Min netværksmand er nogenlunde til det, men han ved ikke hvilken mail server han skal opsætte.
Frands, kan godt forstå det ikke er lige til, fordi forstår slet ikke de ord du bruger :(
Altså det vi skal kunne er følgende:
Sende autogenerede mails ud fra @voresdomæne, når folk opretter en bruger
Kunne få 4 privattemails til de forskellige i virksomheden deresnavn@voresdomæne
Og så kunne sende nyhedsbreve ud til vores medlemmer
Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.
Min netværksmand er ikke den bedste til mailserveres, men han er ihærdig og derfor vil jeg godt hjælpe ham med at finde softwaren så han kan få det op og kører
Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.