Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne hos GratisDNS.dk til at pege på Hetzner server

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Indlæg ialt: 844
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hedder bare SMTP server

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 292
Fra  WebSafe Skrevet kl. 16:22
Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 16:24

Æv :(

Lokalmarkedsførring for virksomheder dealSpot.dk - Tilmeld din virksomhed gratis idag.

Tilmeldt 21. Aug 06
Fra  WebSafe Skrevet kl. 16:27
Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:28

Hvad er grunden til at du bestillt windows?

Har du kikket på hetzners support wiki sider?

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 16:31

Hej Patrick, 

Du har hos Hetzner købt en EQ4 som er en unmanaged dedicated server. Det vil sige at den leveres med en rå Linux (medmindre du har valgt windows..) og derfra skal du sætte alt op selv. 

Der er som udgangspunkt som standard på en linux installeret en SMTP server - men absolut heller ikke mere end det. Hvis du vil oprette mailkonti skal du tage stilling til hvordan du vil arkivere e-mail, om det skal være baseret på virtuelle brugere eller systembrugere, hvilke scanninger du vil have på, hvordan du til forbinde til den (IMAP, POP3 og måske en webmail).  Umiddelbart lyder det for mig som om, at du ikke har nogen erfaring med serverdrift overhovedet. 

Der findes mange howto og 1-2-3 guides på  nettet til at få noget op at køre. Men...

At drive e-mail server er en kompleks opgave og det kan nemt gribe om sig, specielt hvis man ikke har den fornødne knowhow om emnet. Pludselig kan det ske at du ingen mail får, men du vil ingen idé have om hvor du skal fejlsøge. 

Jeg vil derfor kraftigt anbefale at du enten allierer dig med en, som har forstand på serverdrift eller at du går ud i byen og får hosted din e-mail. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 16:40

Hej allesammen,

Jeg har valgt windows af den grund af at serveren skal kører nogle forskellige apps.

Det er ikke mig selv der står for serverdriften, fordi som du I selv nævner har jeg ikke styr på dette.

Der er en rå udgave af en SMTP server installeret på windows serveren også.
Men hvad så herfra. ham der står for det kan ikke få det til at fungerer.?

Hvad skal der så installeres på serveren?

Det ikke fordi at den skal have tussindvis af mailklienter.

Serveren skal blot kunne sende mails ud, nyhedsbreve og have nogle forskellige mails registret med brugernavne som fx Patrick@mitdomæne.dk

Tilmeldt 21. Aug 06
Fra  WebSafe Skrevet kl. 16:41

Frands:

Jeg vil derfor kraftigt anbefale at du enten allierer dig med en, som har forstand på serverdrift eller at du går ud i byen og får hosted din e-mail. 

Eller betale for en manned dedicated server, så kører det uden problemer og du kan tjene penge på det du er god til.

Fra København
Tilmeldt 14. Mar 08
Skrevet kl. 16:46

Deres managed server er ikke kraftige nok.

Til at starte med ville jeg så skulle have denne http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_managed/mq19

Men senere hen er det ikke nok

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:47

Patrick:

Hej allesammen,

Jeg har valgt windows af den grund af at serveren skal kører nogle forskellige apps.

Det er ikke mig selv der står for serverdriften, fordi som du I selv nævner har jeg ikke styr på dette.

Der er en rå udgave af en SMTP server installeret på windows serveren også.
Men hvad så herfra. ham der står for det kan ikke få det til at fungerer.?

Hvad skal der så installeres på serveren?

Det ikke fordi at den skal have tussindvis af mailklienter.

Serveren skal blot kunne sende mails ud, nyhedsbreve og have nogle forskellige mails registret med brugernavne som fx Patrick@mitdomæne.dk

så må du finde en der har forstand på windows.

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)