Skal han arbejde fuldtid eller kun nogle timer pr dag?
For sælgeren skal vel have det der svarer til en månedsløn på 30.000kr, så procenten/lead pr salg kommer an på, hvor nemt/svært jeres produkt er at sælge.
Men vi er meget i tvivl om hvad en sådan skal ha'...
Er der nogen der har nogen bud på hvad det koster?
mvh
Christian
Du kan ikke svare på noget sådant uden at tage produkt, og løbende omsætning med.
En professionel sælger med bil, pension, og omkostninger skal du regne med koster minimum 3500kr. per dag. Det er et godt udgangspunkt at starte fra når du regner tilbage, og en pris på 2000kr. per salgsbesøg er bestemt ikke for højt sat.
Skal sælgeren sælge tingene ind og så få løbende provision af salg der sker de næste år eller er det kapitalvarer hvor et salg skal dække indtjeningen.
Hvad er dine ønsker til sælgeren - skal han/hun booke mødr med formålet at sælge dine produkter, eller skal de booke møder for at sælge andres produkter, hvor du så håber at det drypper på degnen?
Hvis du vil være præsten skal du betale mere end hvis du vil være degnen!
Jeg kan se at det er babymad i sælger. Jeg kender ikke fødevaresegmentet, og jeg vil klart anbefale at du får råd fra nogen der arbejder med det område.
Fødevareområdet er karakteriseret af at man kan have nogle komplekse forhandlinger med supermarkeder mv om hvor jeres varer står, og det betaler men via markedsføringsbidrag. Mit bud er at I ligger mellem 20 og 50%, hvor der med ved 50% er tale om at det fulde ansvar overgår, og hvor man måske kan lave en aftale med agenturet koster et vist beløb om måneden/året.
Eksempelvis 50% provision, men agenten betaler omk. plus 5000-10000kr/md eller mere.
Hvis disse er supermarkedsprodukter, så bliv gode venner med indkøberen i det lokale supermarked, hør hvem der representerer mange firmaer, og få et førstehåndsindtryk.
Er der ingen der har et bud på hvad en kørende sælger i DK skal ha' i provision (ren provision) på et produkt han har med i vognen når han besøger kunder?
Han skal i forvejen ud til segmentet med andre produkter
Er der ingen der har et bud på hvad en kørende sælger i DK skal ha' i provision (ren provision) på et produkt han har med i vognen når han besøger kunder?
Hvorfor læser du ik de svar, som andre bruger tid på at skrive? Hvilken branche drejer det sig om?
En kassedame og en advokat får jo heller ik det samme i løn, og det samme gælder med sælgere indenfor de forskellige brancher... Det hele afhænger jo af, hva produktet kan "bære" af provision, og produktets sagbarhed...
Hvorfor læser du ik de svar, som andre bruger tid på at skrive? Hvilken branche drejer det sig om?
En kassedame og en advokat får jo heller ik det samme i løn, og det samme gælder med sælgere indenfor de forskellige brancher... Det hele afhænger jo af, hva produktet kan "bære" af provision, og produktets sagbarhed...
Det har jeg skam gjort, og på deres opfordring uddybedede jeg også - men måske ikke nok...
Branchen er restauration, hoteller og andre steder hvor man kan spise.