Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At være iværksætter er en livsstil

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 01:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Folkens

Som iværksætter og ivrig bruger af amino er jeg nok langt fra den eneste der syntes at det at være iværksætter er en helt speciel livsstil :)

Jeg selv oplever oftere og oftere at min hjerne er i "iværksætter mode" lige meget om jeg står i en butik, ser en reklame i TV eller bare er på besøg hos en kammerat der har fået en ny dims eller købt en ny service.

Efer at have fået en masse viden igennem min uddannelse samt mange mange timer med informationssøgning til egne projekter er jeg begyndt at tænke på en helt anden måde når jeg ser på både min egen, men også andre virksomheder.

Det ender ofte ud i at man går og grubler over hvordan de kunne gøre det meget bedre hvis de bare gjorde sådan og sådan. Det påvirker mig meget i min hverdan på en positiv måde der gør at man får en ny tilgangsvinkel tinl mange ting.

og HURRA for det!! Jeg elsker iværksætterri og brænder meget for det jeg laver :)

Jeg har blandt andet skrevet en lille indlæg på min blog idag som omhandler nettop dette. Du kan læse det på Tholst.dk - Iværksætter som livsstil.

Men jeg er meget nysgerrig efter at høre hvordan det har påvirket alle jer andre i jeres hverdag og om i kan mærke en forandring i tankegangen efter man er sprunget ud som iværksætter? :)

Blot en tanke og jeg glæder mig til at høre jeres erfaringer og meninger om det at være iværksætter.

Rigtig god aften til alle og lykke til alle jeres projekter i 2011!

MVh

Thomas Holst Frederiksen

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas

Jeg vil gerne give dig ret i at det at være iværksætter er en livsstil. Som du har læst i mit indlæg, så har jeg altid drømt om den helt store medalje, egenligt mest for pengenes skyld. Jeg har prøvet det ene, ikke gidet det, og prøvet det andet og ikke gidet det, det har jeg gjort fordi jeg mest har tænkt på penge.

Men jeg har fundet ud af at man ikke skal gøre tingene udelukkende for pengene, men fordi man brænder for det, så skal pengene nok komme.

Håber det egenligt var svar nok :)

God aften til dig

Kenan

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Skrevet kl. 01:36

Du har fuldstændig ret!

Det bliver en passion i stedet for blot en interesse :)

og ja det var et super svar ;)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:40

Thomas Holst Frederiksen:

Du har fuldstændig ret!

Det bliver en passion i stedet for blot en interesse :)

og ja det var et super svar ;)

Ja nemlig.

Jeg har i mange år hjulpet en ven med at bygge hans mega store firma domicil. Jeg tjente godt på det, men når jeg er hos ham i dag, så tænker jeg ikke på hvor gode penge jeg havde tjent, men mere på oplevelsen og minden af hvert sten, jeg havde været med til at lægge. Hvis du kan følge mig?

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Skrevet kl. 01:44

Ja jeg er helt med på hvad du mener!

Jeg har dog endnu ikke være med til at opbygge en størrer virksomhed, men det er en oplevelse som jeg absolut har til gode!

Det er hele konceptet med at have sat sit personlige aftryk på noget og være stolt af det!

Fra Køge
Tilmeldt 22. Mar 10
Indlæg ialt: 484
Fra  IT Operators Aps Skrevet kl. 08:12

Man kan vel, sådan lidt klichéagtigt sige:

"Man er ikke iværksætter for at leve - man lever for at iværksætte"

Sådan har jeg det i hvert fald. 

Jeg har fingrene nede i gryden i 4 forskellige virksomheder, som alle er kommet flot fra start - så jeg er fint tilfreds med mit valg som min egen chef :)

IT Operators Aps - Professionel IT Service og Support 

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 09:04

Hej Thomas

Det er rigtig at et liv som iværksætter er en speciel livsstil. 

Jeg er dog begynder i den livstil vil jeg mene, men dog har jeg også fornemmet at man ligesom tænker i " iværksætter mode"

Jeg vil fortsætte med iværksætteri! Det er så specielt og interessant!

Rigtig  interessant og velskrevet blog du har!

Venligt Hilsen

Kristian Lim Andersen

Fra København
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 250
Fra  Deducta Search Skrevet kl. 10:41

Hej Thomas

Jeg er langt hen af vejen enig med dig i at iværksætteri er en livsstil, men jeg mener så ikke at man nødvendigvis behøver at have egen virksomhed for at være iværksætter. Mange gang er folk med egen virksomhed faktisk slet ikke iværksættere. Hvad er forskellen imellem den praktiserende læge med eget lægehus og så den provisionslønede kørende sælger.

Min pointe er med andre ord at tingene måske ikke helt kan anskues så firkantet. Almindelig lønslaver kan sagtens have massere af frihed i jobbet samtidigt med at de brænder for det de laver. Der kan sagtens være massere af skabertræng hos arkitekten, der brænder for at tegne og bygge nyt hver dag.

Det handler vel i og for sig om at vælge det job eller den levevej, der passer til ens passion, risikovillighed, materiel higen og status, om det så er iværksætter, selvstændig, timelønnet på fabriken eller virksomhedsleder.

Head of SEO & Owned Media i Group M | Blogger om SEO, e-handel, online marketing, content marketing og sociale medier.

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 557
Skrevet kl. 10:54

Iværksættere er specielle mennesker, det tror jeg godt at vi kan blive enige om. Flot indlæg.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Skrevet kl. 14:35

Nikolaj jeg er absolut ikke uenig med dig :) At være iværksætter er i bund og grund mange ting som du selv skriver.

Så det er ikke så firkantet som jeg måske får det til at lyde i mit indlæg, men jeg tror pointen kom frem :)

At være iværksætter er vel også alt andet end firkantet, det handler ofte lige præcis om at tænke ud af boksen og se tingene fra nye vinkler så der kan skabes et endnu bedre produkt, service eller hvad man nu måtte arbejde med.

Tak for alle jeres svar, det er spændende at høre hvordan andre opfatter det at være iværksætter, så kom endelig med mere :)

God dag til jer alle!

Thomas

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)