Respekt for at du vil igang - Jeg havde tanker om at ville have min egen virksomhed tilbage fra da jeg var 12 år gammel, så jeg kender godt til din situation.
Et godt råd fra mig vil være at du bliver nødttil at være noget mere specifik.
Du skal finde ud af hvad du konkret "kan holde ud" at knokle med til langt ud på de sene natte timer - hver dag.
Hvis du bare springer på det første du kommer i tanke om, så kan du meget vel ende på et spor hvor du farer rundt uden fokus og springer fra det ene projekt til det andet (= tid = penge).
Det vil også være en god idé at finde på noget som ikke vil kræve den store økonomiske investering fra din side af (f.eks. til varelager, værktøj, reservedele, forbrugsstoffer og lignende). Her er fysiske produkter desværre ofte forbundet med sådanne omkostninger, hvorimod online produktioner som f.eks. hjemmesider, vedligeholdelse af webshops m.m. ikke kræver det samme for at komme i gang.
Et andet råd, som ligger lige til højrebenet; Vær tålmodig - selvom jeg godt ved det er pisse svært når man er teenager med iværksætter-homoner hamrende rundt i kroppen.
Bare det at skrive et indlæg omkring dette - og så efter 20 minutter rykke for et svar, det kan sagtens få nogle af de mere erfarende til at bakke ud, da de har andet godt at foretage sig om aftenen 3. juledag
.
/Jesper