Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode servere / webhost til webhoteller og webbutikker søges...

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Ja jeg gik jo i gang med at skrive, men så gik Amino ned. Så du får lige en kortere udgave :)

Kasper:
For sites, jeg arbejder professionelt med, baserer jeg selvfølgelig ikke en optimeringsindsats på stikprøver. Der køres fx hvert tyvende minut over en uges tid -- og dataene trianguleres med fx Apache ab tests, ySlow og LoadStorm.
Godt så ;)

Kasper:
736ms er rigtigt godt, men dine undersider loader loader jo også deromkring ifølge Pingdom Tools.
Forsiden loader nu også så hurtigt, kigger du på forgående tests, kan du se at de fleste tal ligger lige der omkring.

Kasper:

Loadimpact viser jo ikke, hvornår serveren knækker fysisk. Den viser, hvornår loadtiderne bli'r signifikant dårligere -- etablerer et tipping point. Derudover er 20-30 samtidige connections jo ikke det samme som 20-30 samtidige brugere.

Det ved jeg skam godt. Mit eksempel er nu heller ikke med 20-30 bruger, men flere 1000 brugere med endnu flere 1000 sidevisninger, inden for en meget kort periode på 20 minutter. Selv der har der ikke været de store udsving i loadtid. Eller at siden hænger/køre langsommere.

Kasper:
Jo, jo. Men i forthold til så meget andet er det ikke den store belastning. Hvis jeg kigger på mit mest besøgte site -- Bergholts ospkrifter -- så er Google i snit forbi 114 gange dagligt. Eller retter, 114 sider crawles dagligt. Det gennemsnitlige antal KB, der downloades per dag er 371, hvilket er mindre end en 50.000-tyvendedel af mit trafikforbrug per dag.
Det er nu heller ikke det jeg siger. Det jeg mener og prøver at få dig til at forstå er at der er så mange ting som har en indflydelse på en sides loadtid, især på servere som har flere hjemmesider/domæner. Køre email og hvad der nu ellers er...

Kasper:
Jeg er enig med dig i, at det oftest er hjemmesiden, der skaber problemerne. Men de fleste webhotelløsninger knækker på et eller andet tidspunkt ved for mange samtidige besøgende. Det er lige sket for Bloggers Delight-netværket, som kæmper med UnoEuro. Det skete for Bergholts opskrifter i løbet af juledagene, hvor Curanet rapporterede, at jeg brugte 40% af cpu-ressourcerne på serveren (ved omkring 70 samtidige besøgende).

Jeg lavede lige en test hos loadimpact.com som PRO medlem, på din og min hjemmeside. Og der ser det ud til at din side kan klare 10-20 brugere af gangen.

Testen blev lavet med høj sikkerhed for korrekte tal, ifølge loadimpact, mens den gratis test bliver udført hurtigt.

Dine testresultater blev således:
10 brugere: 2,77 sekunder
20 brugere: 7,39 sekunder
30 brugere: 20 sekunder

Jeg lavede den samme test på min server, og den knækkede ved 40 brugere. Min server havde dog kun en loadtid på 9.85 sekunder ved 50 brugere. hvilket er halvt så meget som din server ved 30 brugere.

hvis du vil se testresultatet så kan jeg da sende det til dig? og hvis du vil have testet nogle andre sites så siger du det bare ;) har jo betalt for 1 måned.

Og denne gang tillader jeg mig at samle op nederst for der var for mange embeddede citater til, jeg kunne overskue det.

Grundlæggende tror jeg, jeg er nået frem til, at vi er er fuldstændigt enige. Selvfølgelig spiller andre hjemmesider ind på loadtiderne -- medmindre man kører i isolerede containere / bobler a la CloudLinux, som er designet med henblik på at skabe mere stabile, lukkede produktionsmiljøer.

Det gør Bergholts opskrifter fx, og dér bli'r automatisk throttlet ned ved 30 samtidige connections for ikke at belaste resten af sitesne på serveren.

Sitet er ikke hostet på en dedikeret server i 1.000-kroners klassen, men et standard webhotel hos Meebox.

Du må gerne køre en concurrency test på kasperbergholt.org, som ligger på et UnoEuro-hotel til 1,25 euro.

Jeg sidder pt. og leger med TurnKey Hubbens seneste 11-versin (der kører Ubuntu 10). Når jeg har fået sat en LAMP-stack op med Wordpress kunne det være interessant, hvordan Amazons mindste virtuelle serverinstans performer, evt. Apache vs. Nginx.

Tak!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 21:08

Kasper:
Grundlæggende tror jeg, jeg er nået frem til, at vi er er fuldstændigt enige. Selvfølgelig spiller andre hjemmesider ind på loadtiderne -- medmindre man kører i isolerede containere / bobler a la CloudLinux, som er designet med henblik på at skabe mere stabile, lukkede produktionsmiljøer.
det jeg hæftede mig mest ved var det at du sagde at min server ikke var så god da den havde loadtider på op til 4 sekunder og kun kunne tage 20-30 brugere. hvilket ikke kunne være rigtigt. da fx Google fortæller at loadtiden er betydeligt mindre, nemlig 736ms.

Der er samtidig også 30 andre sites på samme server, så selvfølgelig har de også indflydelse. Især fordi det ikke ligefrem er WP sites, men noget mere avancerede sites som kræver lidt mere server hvis man kan sige det sådan :)

Jeg er som sagt ikke en server ekspert, det lader jeg enavn om at være :) jeg er en webdesigner / programmør med fokus på søgemaskiner og søgemaskineoptimering, og har konstateret at på de 15 år hvor jeg har prøvet rigtig mange forskellige udbydere, at enavns server er den bedste jeg har prøvet, og deres service er endnu bedre. Så det er jo klart det jeg anbefaler :)

Men jeg siger det da gerne igen, hvis min server får brug for flere heste, ja så får den flere heste. :)

Jeg har nu testet din kasperbergholt.org. Sender resultatet på PB.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:23

Hej Granholm

Velkommen tilbage på Amino!

Nu ved jeg ikke hvad du mener med store virksomheder, men hvis det er nogle af de største danske, er det sandsynligt at de helst selv vil hoste, alene af deres egen it-afdelinger ofte er noget større og mere kompetente, end de fleste hostes der findes og nævnes her på Amino.

Jeg har sågar været ude for at der hos en kunde, var en bestyrelsesbeslutning på at de selv skulle hoste alt!

Hvis jeg skulle anbefale en host, som vil blive taget seriøst af lidt større spillere, så er det oplagt at hoppe på Clouds fra f.eks. Microsoft, Amazon eller Rackspace.

Jeg tror heller ikke, at der går langt tid, før Cloud-leverandørene har udkonkurreret de fleste danske hosts.
De går aggresivt tilværks f.eks. tilbyder Amazon en Micro løsning gratis i et år, og MS tilbyder en lidt større løsning gratis i en måned via Version2.

Held og lykke med dit nye projekt!

Fra Danmark
Tilmeldt 10. May 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 23:31
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:47

L M Berrig:
2000 kr/ mrd lyder som mange penge.
Det er nu ikke så meget, det kommer jo an på hvad det er man efterspørger.

Samtidig skal du også huske på at de 2000,- er med moms. hvilket vil sige at den reelt set koster 1500,- om måneden ex moms, hvilket kun er lidt mere end den billigste hos fx http://www.serverintellect.com/dedicated-servers/economy/intel-pentiumd-930.aspx

Som samtidig har fx mindre ram, min har 5GB mens den der har 1GB. og skal man opgraderer til nogenlunde det samme, ja så bliver det faktisk dyrere.

Skal et site henvende sig til danskere, er det bedst både for søgemaskineoptimeringen og ikke mindst loadtider/brugerne at serveren er i danmark.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)