Og denne gang tillader jeg mig at samle op nederst for der var for mange embeddede citater til, jeg kunne overskue det. Grundlæggende tror jeg, jeg er nået frem til, at vi er er fuldstændigt enige. Selvfølgelig spiller andre hjemmesider ind på loadtiderne -- medmindre man kører i isolerede containere / bobler a la CloudLinux, som er designet med henblik på at skabe mere stabile, lukkede produktionsmiljøer. Det gør Bergholts opskrifter fx, og dér bli'r automatisk throttlet ned ved 30 samtidige connections for ikke at belaste resten af sitesne på serveren. Sitet er ikke hostet på en dedikeret server i 1.000-kroners klassen, men et standard webhotel hos Meebox. Du må gerne køre en concurrency test på kasperbergholt.org, som ligger på et UnoEuro-hotel til 1,25 euro. Jeg sidder pt. og leger med TurnKey Hubbens seneste 11-versin (der kører Ubuntu 10). Når jeg har fået sat en LAMP-stack op med Wordpress kunne det være interessant, hvordan Amazons mindste virtuelle serverinstans performer, evt. Apache vs. Nginx. Tak!
|
det jeg hæftede mig mest ved var det at du sagde at min server ikke var så god da den havde loadtider på op til 4 sekunder og kun kunne tage 20-30 brugere. hvilket ikke kunne være rigtigt. da fx Google fortæller at loadtiden er betydeligt mindre, nemlig 736ms.Kasper:Grundlæggende tror jeg, jeg er nået frem til, at vi er er fuldstændigt enige. Selvfølgelig spiller andre hjemmesider ind på loadtiderne -- medmindre man kører i isolerede containere / bobler a la CloudLinux, som er designet med henblik på at skabe mere stabile, lukkede produktionsmiljøer.
Der er samtidig også 30 andre sites på samme server, så selvfølgelig har de også indflydelse. Især fordi det ikke ligefrem er WP sites, men noget mere avancerede sites som kræver lidt mere server hvis man kan sige det sådan :)
Jeg er som sagt ikke en server ekspert, det lader jeg enavn om at være :) jeg er en webdesigner / programmør med fokus på søgemaskiner og søgemaskineoptimering, og har konstateret at på de 15 år hvor jeg har prøvet rigtig mange forskellige udbydere, at enavns server er den bedste jeg har prøvet, og deres service er endnu bedre. Så det er jo klart det jeg anbefaler :)
Men jeg siger det da gerne igen, hvis min server får brug for flere heste, ja så får den flere heste. :)
Jeg har nu testet din kasperbergholt.org. Sender resultatet på PB.
MVH Kim