Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor til sportsbutik

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Indlæg ialt: 358
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg har søgt rundt på google efter investor sider, hvor man kan søge. Men de færreste henvender sig til detail branchen.

Kender i nogle investor sider, hvor I ved at de også vil have noget at gøre med detail butikker der søger kapital ??

og vi snakker opstart af butik.

Og jeg ved investorkapital, så den behøver i ikke at skrive.

mvh kim

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 10
Indlæg ialt: 120
Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kapital er det ikke noget man låner i banken, hvis de ellers vil? Nu er det ikke for at tage modet fra dig, men jeg tror at du skal have en rigtig god business strategi, hvis du vil have nogen til at investere penge i en butik, som skal tage kampen om med store kapitalstærke firmaer som Sports Master, Sportigan og hvad de ellers hedder.

Kan du ikke fortælle lidt mere om hvad du har tænkt dig: Hvad vil du sælge og hvordan vil ud adskilde dig fra de andre sportsbutikker?

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 21:18
Jamen nu er det jo en sportmaster jeg vil starte, så jeg bliver en af de store kæder. Jeg går ikke ud fra at der sidder nogle investorer herinde med så mange penge, derfor jeg ikke har skrevet noget om min plan. Jeg er ude efter at høre om folk kender nogle gode steder, hvor man kan søge efter investorer til butik.
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 22:01
Der sidder folk herinde med mange flere mio kr end du skal bruge til at starte en butik op med. Problemet er bare, at de typisk ikke investerer i en fysisk butik, da der typisk ikke er de samme exit muligheder (læs samme fortjeneste). Hvis du vil starte en butik op via en kæde, kan du få en masse salgstal og statistikker over omsætning og indtjening. Du kan sikket også handle på kredit i starten og hvis det ikke kan lade sig gøre kan du låne pengene i banken mod sikkerhed i varelageret. Denne måde vil også blive langt billigere for dig i længden, da banken typisk ikke kræver så meget som en investore.
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:08

Hej

Ja det er rigtigt at investorer ikke laver invest i tøjbutikker.
Det vil for investoren give for lidt afkast og også blive en dyr affære for dig ifht. et evt etableringslån i banken.

Mit råd er at du gør alt hvad du kan af forearbejde, nedskriver diverse planer (tidsplan, forretningsplaner, riskfaktorer, budgetter m.m.) Når du ikke kan komme længere og du har undersøgt alt tager du kontakt til alle de banker du gider og beder dem om tilbud på etablering til opstart af butik.

Held og lykke. Jeg tror du skal gå bankens vej, medmindre du har et usandsynligt smart projekt, hvor pengene vælter ind. Men.... det tror jeg næppe det gør hos SportsMaster.

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 17:34

Gælder det for alle " butikker " at man ikke kan finde investorer ??

Her tænker jeg på sandwich cafeer og sådan noget.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 17:50

En investor går oftes først ind, når du står med noget banebrydende og interessant. Du får lettere ved at overtale din bank, end at finde en investor til alm. detail forretning.

Så brug tiden på at sammensætte en plan hvis dit ønske er at åbne butik, til mødet med en bankrådgiver istedet for at tænke investor.

Al held og lykke :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Skagen
Tilmeldt 3. Dec 06
Skrevet kl. 18:16

Okay, tak for svar..

Grunden til at jeg søger investor, er at jeg har en negativ egenkapital og det gør at banken ikke engang vil se på min handlingsplan :-(.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)