Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gennemsigtighed Google AdWords fra 1. februar 2011

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du har sikkert ret i antagelse nr. 1.

Dog tror jeg nu alligevel, at AdWords-bureauer uden gennemsigtighed, går en svær tid i møde - Google partner eller ej.

Dette nye tiltag fra Google, vil helt sikkert få opmærksomhed fra medierne fra 1. februar - og mange virksomheder vil dermed revurdere deres nuværende AdWords løsning.

Johannes

www.jatilroi.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:01

Jeg håber da du får ret - jeg tror bare ikke på det :)

Problemet er for det første, at der ikke er meget "sex" i historien - det er for få, der bliver berørt af det og der mangler det helt store drama. Og så gider pressen ikke interessere sig så meget for det.

Men naturligvis vil det blive lidt omtalt - og det er også allerede sket. Men det kommer ikke til at blive omtalt 1/10-del så meget som andre alvorlige Internet-problemer - som f.eks. problemet med annoncehajer der ringer fra alle de her online "Gule Sider". Der har være SÅ sindssygt meget mediedækning af det her problem - men alligevel fuppes danske virksomheder fortsat hver dag, at samme type annoncehajer som altid.

Set i lyset af det, tvivler jeg på, at historien om Googles nye betingelser får den helt store gennemslagskraft uden for de lidt mere nørdede cirkler. Men jeg håber da at jeg får uret (og hvor tit kan man lige sige det? hehe)

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 16:27

Mikkel deMib Svendsen:
1) De har helt bevidst valgt alene at fokusere på deres partnere, fordi det reelt set er de eneste som de kan "tvinge" til sådan en aftale (ved bl.a. at true med at opsige partnerskabet).

Jeg tror grunden er, at de ikke kan pålægge ikke-partnere at offentliggøre deres indkøbspriser. Jeg tror egentlig gerne de ville hvis det var juridisk muligt.

De vil selvfølgelig være interesseret i de "nogle steder" meget store differencer der er. En del af den difference ville lige så godt kunne havne i Googles kasse.

V.H. Carsten

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:36

Carsten Hoier :
De vil selvfølgelig være interesseret i de "nogle steder" meget store differencer der er. En del af den difference ville lige så godt kunne havne i Googles kasse.

Ja, og de flere hundrede procent i administrative omkostninger jeg har set nogle leverandører opkræve kan da absolut heller ikke forsvares. Jeg har I hvert fald fortsat til gode, at se en arbejdsindsats der ville retfærdiggøre at en så høj andel af det samlede budget går til administration.

Jeg kan sagtens forstå, at Google elidt trætte af, at se 3/4-dele af nogle af deres AdWords annoncørers budget havne i lommerne på telesælgere. Men det er også ærgeligt for kunderne. Og det er også ærgeligt for de mange andre rådgivningsvirksomheder, der leverer gode AdWords ydelser til en brækdel af den fordeling.

Så i lige denne sag har så godt som alle samme interesse - Google, de gode rådgivere og kunderne. Og det er godt for så enkelt er det jo sjældent :)

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 16:44

Mikkel deMib Svendsen:
Så i lige denne sag har så godt som alle samme interesse - Google, de gode rådgivere og kunderne. Og det er godt for så enkelt er det jo sjældent :)

Så vi er helt oppe på win win win, altså 3x win Smile

...Men 3/4 bureauerne" der ikke er partner, lever jo stadig. I hvert tilfælde lidt endnu.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)