Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Manglende depositum

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har et firma hvor jeg er fraflyttet et lokale. Jeg afleverede lokalet i perfekt stand og var egentligt berettiget mit depositum d. 1. nov 2010. Min gamle udlejer har dog valgt at tilbageholde det, indtil varme og elregnskabet er afregnet. Jeg har bedt hende om at sende mig en efterregning på varme og el, i håbet om at kunne få depositummet nu.  Da det nu er næsten to måneder siden jeg regnede med at få det, kunne jeg godt tænke mig at vide hvad man kan forvente i sådan en sag.  

Er der nogen er kan hjælpe? 

På forhånd tak.

Mvh Nanna

Fra København
Tilmeldt 1. Oct 10
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 22:57

Hej Nanna,

Udlejer kan alene foretage tilbagehold i depositummet, hvis jeres lejeaftale eller din brug af det lejede (læs manglende vedligeholdelse f.eks.) medfører en ret til tilbagehold. Tilbagehold på baggrund af et løst skøn over nogle forventede udgifter er derfor ikke tilstrækkeligt. Hun bør tilbagebetale dit depositum straks og sende en efterregning på varme og el, når hun får den.

Din forventning bør derfor være, at hun tilbagebetaler. Jeg ville dog sørge for snarest selv at skrive et skrapt brev til hende (eller få sådan en som mig til det), hvor hun gøres opmærksom på, at idet lejemålet nu er ophørt, er det dine penge, som du skal have tilbage straks, medmindre hun kan dokumentere andet. Vil hun stadig ikke betale, ville jeg tage beløbet til inkasso og evt. stævne for det, afhængigt af størrelsen af beløbet.

Mange hilsner

Pernille Ørskov, advokat

www.lundelmersandager.dk

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:21

Hej Pernille,

Tak for dit fyldestgørende svar. Det er rart at vide at retten er på min side.

Nu vil jeg tage fat i hende endnu engang og prøve at være lidt skarpere i min formulering. Hjælper dette ikke, er vi jo nok nødt til at få en anden part ind over.

God jul og godt nytår.

Mange hilsner

Nanna Strandgaard

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 23:58

Pernille Ørskov, Advokat, Lund Elmer Sandager:

Vil hun stadig ikke betale, ville jeg tage beløbet til inkasso og evt. stævne for det, afhængigt af størrelsen af beløbet.

Som en service overfor debitor til brug for de overvejelser, som dit inkassobrev ville give anledning til, der jo også kan læse med på offentlige fora som Amino, kunne du måske afsløre helt præcist, hvor stort beløbet skal være, for at du ville tage beløbet til inkasso, men ikke følge op på fortsat betalingsudeblivelse med en stævning :-)

Svaret egner sig nok bedst til en PM til lejeren.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)