Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bertel Haarder slår flik flak og bliver voldelig

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tankevirkende at BT's svar fordeler sig således på spørgsmålet:

"Har din opfattelse af Bertel Haarder ændret sig efter at have set interviewet?"

31% - Ja, nu synes jeg meget bedre om ham

24% - Ja, jeg bryder mig bestemt ikke om ham mere

45% - Nej, det betyder ikke noget

15181 stemmer er afgivet her kl. ca. 15.00

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 15:09

Henrik Koudahl:
Tankevirkende at BT's svar fordeler sig således på spørgsmålet:

Der er måske en slags logik i det. Folk kan sagtens sætte sig i hans sted, og har vi ikke længe snakket om at politikerne er alt for spindoktor agtige? og polerede. Her ser vi sgu da et menneske af kød og blod, pænt var det ikke... men meget menneskeligt 8)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:11

John Nielsen:

Var der nogen som sagde "Licensbetalt tabloid-journalistik på fagligt niveau med Se & Hør" ? Skype-Wink

Selv Journalistforbundet betvivler DR's motiver.

Jeg sagde det på den pæne måde, du sagde det lige ud ;D

Se & Hør journalistik er pludselig på et højt niveau sammenlignet med det der...

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1775
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 16:13

Det snart jul så derfor lige en lille Bertel Haarder julesang.

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 754
Fra  Codemagic (Sitemagic CMS) Skrevet kl. 17:41

Jeg har netop set klippet.

Jeg vil sige at jeg faktisk ligefrem kan lide Haarder nu. Han har aldrig rigtig sagt mig noget, men efter at have set indslaget og læst hans brev, virker han jo faktisk fuldstændig menneskelig.

Journalisten er et fjols, der ikke har styr på sine spørgsmål. Han stiller det samme spørgsmål flere gange, i håb om at få netop dét svar han søger, hvilket er helt uacceptabel adfærd.

Jeg synes det er helt rimeligt at Haarder bliver irriteret. Jeg tror vi alle kan komme op i det råde felt. I kombination med stress og - måske - et mindre migrene anfald, har han nok ikke haft det super morsomt.

Det kan godt være at han er minister, og at det er en del af hans job at stille op til interviews, men husk lige på at han også bare er et menneske. Han arbejder ret sikkert mindst lige så meget som den flittigste iværksætter, og det er sikkert ikke helt nemt, for en herre der er oppe i årene.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ret voldsom reaktion fra Haarder - ingen tvivl om det. Og absolut på sin plads! Det eneste gale i denne situation er, at DR beskæftiger journalister med så åbenlyst lav IQ, manglende professionalisme og manglende empati. Og så naturligvis at DR har så lidt selvkritik, at de har offentliggjort indslaget. Sandsynligvis har de gjort det for at skade Haarder, og det er godt at se, at det blev en boomerang, der ramte plet - i panden på dem selv.

Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 18:41

Selvom der er tale om en minister, er der ikke tale om et orakel, man må accepteres at professionelle mennesker ønsker at videregive så korrekte oplysninger som mulig.

Arbejdsgangen i en større virksomhed eller i et ministerium betyder ikke at den pågældende leder skal vide hvad der forgår i alle afdelinger, og hvad de enkelte medarbejdere udfører af job.

Det er normalpraksis, når der skal videregives information til bestyrelser, presse og lign. indhentes materiale fra medarbejdere, som har arbejdet med området og har dette som sit ansvarsområde. En person kan jo ikke udføre 50 – 100 menneskers arbejde!

Hvor er moralen i pressen i dag?

Manglende moral, empati og en skjult dagsorden, er noget af det DR viser her, når der optages og derefter videregives klip fra uoverensstemmelser imellem journalisten og ministeren.

DR burde ikke sende indslaget da det pressemæssigt ikke har noget reelt formål. Journalisten er ikke saglig og kører i ring med sine spørgsmål.

IQen på journalisten er tilsyneladende ikke så høj, da han gentager sig selv i en lind strøm, så man næsten må krumme tæer.

Bertel burde nok have taget sit tøj og forladt TV studiet i stedet for at hidse sig op, men så havde DR og forskellige medier også haft en negativ mening om dette – Så ville Hans Engell, Peter Mogensen og flere såkaldte selvbestaltede eksperter beskrive forløbet og veje ethvert ord på en brevvægt efterfølgende i TV og i forskellige aviser.

Journalistik er efterhånden ved at tage en sådan drejning at man væmmes ved at læse aviser og høre på popsmarte journalister. Pli er et ukendt ord på mange redaktioner nu om dage, det ses blandt andet i Ekstrabladets gengivelse af ministre og folketingsmedlemmer, som dagligt bliver påført øgenavne for at sælge avisen, det siger næsten sig selv hvorfor oplagstallet bliver mindre og mindre, Danmarks Radio er begyndt at følge samme tendens med deres håndtering af denne sag.

Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Apr 09
Indlæg ialt: 345
Fra  PlusLED / ENVILAR Skrevet kl. 19:29

Stakkels Bertel.. 

www.PlusLED.dk - LED grossist til danske el-installatøre.
www.ENVILAR.com - LED serie af belysning i højeste kvalitet.

Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 113
Skrevet kl. 19:57

Det er da en ufattelig irriterende journalist, ikke nok med at han spørger om det samme igen og igen, han er også tydeligt uforberedt og hakker i det mellem spørgsmålene.

Jeg har fuld forståelse for at Haarder bliver irriteret. Måden han takler det på er måske ikke tip top, men come on, han har sikkert haft en lang uge og konen har sikkert givet ham en opsang da han afbrød deres hyggeaften (som jeg ærlig talt ikke synes nogle skal blande sig i, som der er blevet gjort tidligere i tråden, folk må hygge som de har lyst i mit univers), og så dukker der sådan en idiot af en journalist op, der ikke engang selv er forberedt.

En anden ting. Indslaget er i den kategori af journalistik der hører til hos Se & Hør og deslige, det er ikke DR værdigt at vise sådan et indslag, det havde været mere passende om de havde slukket kameraet, enhver kan jo se at manden er stresset og træt på det tidspunkt - og heldigvis kan politikere også vise menneskelige træk sådan en sen fredag eftermiddag midt i juletravlheden.

Mvh. Jens

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 03:16

Jesper Laugesen:

HMM.  imponerende at Bertel holder ud sålænge Smile

Jeg tror sku jeg havde nikket den journalist en skalle lang tid før.

Enig!

Han er virkelig uprofessionel.

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)