Helt ærligt, hvis der var en der talte sådan til mig, som journalisten gør til Bertel Haarder, så var jeg også blevet utilfreds.
Han stiller jo det samme spørgsmål 40 gange, pakket ind på forskellige måder, for at få det svar han kan klippe ud og manipulere med, og jeg synes egentligt Bertel klarer sig så godt igennem som han nu engang kan... Lige indtil klappen endelig slår ned og hans tolerance overfor Journalisten har nået enden.
Jeg synes den er soleklar... Journalisten gjorde alt hvad han kunne for at få en kommentar han kunne bruge der havde en negativ agenda overfor Bertel Haarder.
Hvis man ikke kan tyde det, så er man da blind. Og det var fuldstændig det sammen Bertel Haarder kunne mærke hele vejen igennem, indtil klappen går i, og så var jeg sgu også blevet rasende.
Men okay, der er vist ingen tvivl om hvem der ender med at komme ud på den rigtige sige.
Bertel burde bare have sagt at han havde givet sit svar og at interviewet var slut, i stedet for hans raserianfald.
Men jeg giver ret i tidligere kommentarer.. Manden er sgu bare et menneske, og der er grænser for hvad man skal finde sig i... men helst gerne uden at gå over stregen i sådan en grad som han gør her..
"Konklusionen er, at man skal lytte til sin kone. Hun sagde, at jeg skulle sige nej til at hjælpe dig ved at tage ud til DR. Så kunne hun og jeg have spist risengrød i fred og cyklet til koncerten sammen. Hun siger også, at jeg ikke må lade journalister hidse mig op, uanset hvad de spørger om!"
Jeg synes egentligt det her var det bedste der kunne ske for ham. Jeg har kun fået mere respekt for ham som menneske og det ændrer på ingen måde mit synspunkt om ham rent politisk.
Dem der arbejder meget, må kunne forholde sig til Stress, manglende samværd med familie, påskønnelse af de få hyggelige stunder man kan planlægge med familien, og kombineret med forkerte valg.
Den dag skulle han bare have lyttet til konen, droppet arbejdet og passet sin familie. Men det er jo altid let at være bagklog.