Som udgangspunkt skal man naturligvis stole på sine ansatte. Men hvis der er en ting som gør at noget virker virkelig utroværdigt, så synes jeg egentlig det er helt ok at undersøge det nærmere. Vi kan så godt diskutere om tråden kunne have ligget i katagorien for plus'er - for at den ikke ligger synligt på nettet. Det havde nok været bedre. |
Hvad med at starte mandag morgen med at tale med medarbejderen? Ikke tale til, men tale med.
Pak beskyldningerne og beviserne væk og start med at spørge til ulykken.
Allan har ret i at der nok er en grund til at han gør som han gør. Det kan være alt fra at han er en snøbel, som skal fyres på stedet til at han har brug for nogle dage fri på grund af problemer på hjemmefronten.
Hvis han ikke har motivationen til at blive i det arbejde, mon så ikke man kunne finde en løsning, som er til gavn for alle parter. Hvis du omvendt kan få en motiveret medarbejder ved at sende ham tidlige på juleferie, så han kan løse sin problemer på hjemmefronten - er det så ikke det værd?
Hvis du ikke selv kan tale med ham, hvad så med at hyre en udefra - eller tale med tillidsmanden (hvis din virksomhed er så stor).