Jeg har en ansat der ofte kommer forsent, kommer galt afsted med alt muligt... og i denne uge ringer medarbejderen 5 min før han skal møde og åbne forretningen.
Og fortæller at han er kørt galt i en lånt bil, en audi har kørt ind i siden på den lånte bil og han venter på ambulancen fordi han skal på hospitalet, har ondt i nakken, sidder fast inde i den lånte bil og venter på falck.. !
Ulykken spærrede trafikken fra en meget befærdet vej.. Så det var ikke liige sikkert han kommer på arbejde idag.
Han virker helt fattet og afslappet, men ok, spørger om han er okay.. og det er han vist..
Min kærste er ude og køre og ikke langt derfra, så jeg beder hende køre ud og se om alt er ok.
Hun er på stedet 20 min senere og der er ingen tegn på en ulykke..
Jeg får fat i ham igen, en time efter ulykken.. Nu er han blevet scannet på hospitalet, men ved ikke hvilket hospital han er på..
Han fortæller en af hans venner skulle være kommet op på hospitalet, hvortil jeg spørger hvordan han kunne vide hvor han var ?
Han må have spurgt Falck, siger han så !
Vi afslutter og beder ham komme med en opdatering om en time (hvilket ikke skete og han var ikke til at træffe, prøvede i 2 timer efter aftalt opdateringstid)
Ok, historien lugter..
Jeg ringer til Falck og de har ikke hørt om denne ulykke..
Jeg ringer til politiet, de kender ikke noget til ulykken..
Jeg ringer til 2 hospitaler, de har ikke haft ham inde, får også fat i skadestuen, ingen held.
Hvis man sidder fast i en bil er det vist brandvæsnet der får folk ud..
Der er ikke noget i deres døgn rapport, ej heller politiets.
Han er en værdifuld medarbejder, men ikke uundværlig..
Bør jeg konfrontere ham med dette mandag, er det overhovedet lovligt at tjekke en medarbejder så meget op..
Eller have dette i baghovedet og få ham ud af vagten på en anden måde senere ??