Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Medarbejder problem - hjælp - hjlæp

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 19. Dec 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,5 stjerner givet af 4 person

Jeg har en ansat der ofte kommer forsent, kommer galt afsted med alt muligt... og i denne uge ringer medarbejderen 5 min før han skal møde og åbne forretningen.

Og fortæller at han er kørt galt i en lånt bil, en audi har kørt ind i siden på den lånte bil og han venter på ambulancen fordi han skal på hospitalet, har ondt i nakken, sidder fast inde i den lånte bil og venter på falck.. !
Ulykken spærrede trafikken fra en meget befærdet vej.. Så det var ikke liige sikkert han kommer på arbejde idag.

Han virker helt fattet og afslappet, men ok, spørger om han er okay.. og det er han vist..

Min kærste er ude og køre og ikke langt derfra, så jeg beder hende køre ud og se om alt er ok.
Hun er på stedet 20 min senere og der er ingen tegn på en ulykke..

Jeg får fat i ham igen, en time efter ulykken.. Nu er han blevet scannet på hospitalet, men ved ikke hvilket hospital han er på..
Han fortæller en af hans venner skulle være kommet op på hospitalet, hvortil jeg spørger hvordan han kunne vide hvor han var ?

Han må have spurgt Falck, siger han så !
Vi afslutter og beder ham komme med en opdatering om en time (hvilket ikke skete og han var ikke til at træffe, prøvede i 2 timer efter aftalt opdateringstid)

Ok, historien lugter..
Jeg ringer til Falck og de har ikke hørt om denne ulykke..
Jeg ringer til politiet, de kender ikke noget til ulykken..
Jeg ringer til 2 hospitaler, de har ikke haft ham inde, får også fat i skadestuen, ingen held.
Hvis man sidder fast i en bil er det vist brandvæsnet der får folk ud..
Der er ikke noget i deres døgn rapport, ej heller politiets.

Han er en værdifuld medarbejder, men ikke uundværlig..

Bør jeg konfrontere ham med dette mandag, er det overhovedet lovligt at tjekke en medarbejder så meget op..

Eller have dette i baghovedet og få ham ud af vagten på en anden måde senere ??

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 20:37

Det er top dårlig stil af ham!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du lige læser dit indlæg en gang til, tror jeg sagtens du kan se svaret selv. 

Det er helt tydeligt at der ingen tillid er til medarbejderen, og om historien er sand eller ej, så bør Jeres samarbejde slut nu. 

Bare det faktum at du gør så meget for at undersøge om det er sandt, viser at i bør stoppe her.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 20:48

Hvis du kan undvære ham eller erstatte ham, er der kun en vej og det er ud, hirtigst muligt, han misbruger din tillid på det groveste !!

Best regards

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:51

Helt enig med de andre. Jeg ville selv bede medarbejderen om dokumentation for enten ulykken eller behandlingen på hospitalet. Hvis dette ikke kan gives, ville jeg bortvise ham dags dato (naturligvis lige tjekke at man kan først). Jeg ville ikke engang give ham opsigelsesperioden hvis det var muligt at undgå det.

Det er under al kritik - og uanset hvor god arbejdskraft han ellers er - så viser dette kun een eneste ting: Du kan ikke stole på ham og kan ikke regne med, at evt andre hændelser før eller siden, er sande. Jeg ser sådan en ting på samme niveau som tyveri.

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 21:00

Hej

Jeg ville fyre ham på stedet!

Tænkte jeg først, men tænkte så på alle de tilfælde hvor jeg selv har ladet principper være pricipper og vendt det blinde øje til.

Udelukkende for at serviceringen af vores kunder ikke skulle være i fare...

Han bør fyres, men der er sikkert en grund til at du overvejer at lade som ingenting.

På den lange bane vil jeg mene at du skal af med ham, så har du muligheden for at time det, således din hverdag liver mindst muligt ramt af hans afskedigelse.

Syret historie i øvrigt! Det ville have været meget nemmere for ham at ringe ind med et mave onde.

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 10
Indlæg ialt: 364
Fra  Søren Sjøgren, foredragsholder Skrevet kl. 21:01

Se at få stoppet det samarbejde med det samme! Der lader ikke til at være hverken tillid eller respekt imellem jer. Hvis du lader den her fare uden at konfrontere medarbejderen, så vil du givetvis få en endnu vildere episode næste gang.

Vigtigere er det måske om du kan lære noget af episoden? Ikke bare episoden her. Der må være en masse hændelser, som hver fører op til det her.

Tilmeldt 19. Dec 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:02

Det er med al sandsynlighed løgn og latin det han har oplyst, men kan jeg få problemer for at tjekke op på en medarbejder på denne måde ?

F.eks, må man ikke optage samtaler, video overvåge, IT overvågning osv. uden og oplyse i kontrakt.. (Måske få, fagforening på nakken).

Er det nok til at sige farvel og tak, uden skrifteligt varsel på forseelsen..

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:09

Inden i allesammen "slagter" den forsvarsløse mand som nok højst sandsynlig har sine grunde til at gøre hvad han gør, så er der jo altid 2 sider af en sag.

For mig lyder det lidt som om det ikke er den eneste medarbejder du ikke stoler på, jeg mener ikke det burde være nødvendigt at gå så vidt som du gør, jeg syntes det er dårlig stil.

Jeg er iøvrigt enige i at jeres samarbejde nok skal ophøre men ikke grundet din forklaring her men nok mere fordi der ikke er tillid mere.

Man må da ikke håbe han læser med her, for jeg ville da nok have det underligt i at læse sådan en tråd offentligt med eller uden navn ;)

/allan

Fra Odder
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:15

Hej,

Hvis din medarbejder er ansat efter funktionærloven - og hvis han er udeblevet uden lovlig grund - så kan du bortvise vedkommende, dvs uden opsigelsesvarsel.

For at kunne godtgøre om udeblivelsen er "uden lovlig grund" kan du godt forlange at se papirer fra hospitalet, der dokumenterer vedkommendes behandling.

Mvh

Tina

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)