Starter med et spørgsmål. Er det tilladt at sætte flyvers op under vinduesviskerne på en fremmed bil, hvis man har en hjemmeside man gerne vil vise frem ?? Har selv fået flere flyvers gennem tiden men mest med koncerter osv.
Altså hvis man vil sælge produkter via hjemmeside - kan man så dyrke markedsføring på denne måde ??
Det virker som regel somom kulturvirksomheder får lidt længere snor, med hensyn til hvad der tillades. F.eks. giver det dem ikke de store problemer at hænge plakater op rundt omkring i byen, men hvis Arlafood gjorde det samme er jeg overbevist om at de ville blive anmeldt.
Det næste spørgsmål er om det virker. Hvor mange hjemmesider har Du besøgt på baggrund af en "irreterende" flyer i din bilrude? For mit vedkommende er tallet NUL :)
Generelt er det min erfaring at det er svært at markedsføre online aktiviteter offline tilstrækkeligt effektivt. Prisen for hver ny kontakt/besøg bliver som regel LANGT højere end hvis du brugte energien online.
Om noget er lovligt eller ej, kan være svært at afgøre, da der kan være mange lovgivinger du ramler ind i - ikke bare Markedsføringsloven. Da McDonnals f.eks. sidste år lavede grafittislogans på Københavns gader og veje mener jeg ikke det var Markedsføringsloven de blev knaldet på, men det faktum at de havde øget hærværk på byen.
Ikke for at træde i MLM debatten, men en bekendt af mig blev for et par år siden forhandler for et MLM
kosmetik og hudpleje produkt, for lige at puste gang i forretningen fik han trykt nogle flyers som blev
sat under vinduesviskerne i nogle hundrede biler ved Kolding Storcenter, med det resultat at folk smed dem på parkeringspladsen, en lettere irreteret vicevært ringede og gav ham en time til at fjerne hans L...
Har også forsøgt mig lidt med flyers bl.a. ved at hænge dem op div steder i kbh - men det var der sku ikke nogen respons på. Fik dog heller ikke nogle klager eller løftet pegefinger selvom de faktisk hang der i et styke tid.
Prøvede også at putte dem i cykelkurvene da min målgruppe var unge trendsetter. Gav heller ikke nogle nye kunder, derimod kostede det mig adskillelige kr. i flyers og jeg var med til at gøre KBH lidt beskidt.
Hvis det er et online produkt vil jeg også mene at online markedsføring er det bedste - ud af de artikler jeg har haft i pressen har de online artikler været de bedst givende.
er selv i samme situation med hvordan man markedsfører sig godt og billigt, men jeg synes bestemt ikke idéen med flyers er god fordi den i mine øjne afspejler useriøs ungdoms biks og nogen der ikke holder i længden. Det er typisk den opfattelse man får af flyers og desuden er det hamrende irriterende at pille af vinduesviskeren.
Har desværre også prøvet Kolding Storecenter og blev ringet op af viceværten da vi kørte derfra, vi havde nok afleveret 700 flyers, og kørte tilbage og samlede 200 op, så vi fik delt nogle ud. Ingen kunder har ringet den vej igennem.
Men vi har haft 2 kunder i Ribe der har ringet pga. flyers. Tror vi har delt 3000-4000 flyers ud i området. Men ikke meget respons, men folk sælger hellere ikk deres bil bare fordi de ser vores flyers, der vil gå lidt tid inden vi kan mærke en evt effekt heraf.
Ang om det er lovligt, så sagde ham fra Kolding Storecenter, at grunden til at de kunne forbyde det, er simpelhen fordi det er en privat ejet parkeringsplads. Så der burde være mulighed for at dele flyers ud på offentlige parkeringspladser, men jeg skal ikke garantere det lovligt. Held og lykke med markedsføring!
Jeg har forsøgt mig med flyvers af to omgange, og der bliver nok ikke en tredje. Især når du sælger noget via nettet - der er utrolig lang vej fra, at få nogle til at pille en flyver ud af deres forrude og så gemme den længe nok til at de er kommet hjem, for derefter at gå ind på siden. Mit råd ville være at satse på online markedsføring og have fokus på søgemaskineoptimering i den grad du har evner eller penge til det.