Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget skal jeg betale i husleje???

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Rønde
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Syfabrikken Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg har en lille systue jeg driver fra lokaler hjemmefra. Nu er jeg blevet tilbudt at købe en tilsvarende virksomhed, med lokale. Lokalet kan bruges som en lille butik, da jeg er afhængig af kunder der kommer ind fra gaden. Virksomheden har næsten ingen omsætning og jeg vil bruge lokalerne til at køre min egen virksomhed videre og udbygge.

Det er et fint lokale - lige knap 30 m2 ibeliggende noget tilbagetrukket, og uden nogen form for faciliteter (fx ingen varmt vand indlagt og med adgang til toiletfacilitetter i en kælder i en naboejendom).

Huslejen udgør idag 8% af virksomhedens omsætning. I.f.m. at jeg skal overtage har udlejer sådan lige vupti...sat huslejen 100% op - hvilket betyder at huslejen når jeg skal overtage, vil udgøre 16% af virksomhedens omsætning.

Jeg har engang læst at huslejen for en lille butik max. må udgør mellem 5 og 10% - er det rigtigt?? For jeg syntes nu at være gået fra en rimelig husleje, til en alt for dyrt og er i tvivl om hvorvidt jeg skal takke nej.

På forhånd tak

Hilsen

Christina

Jeg har engang læst at

Danmarks smukkeste dåbskjoler, dåbsdragter og Matrostøj, osse økologisk. WWW.CHRISTINAS.DK

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48

Hej Christina

jeg vil anbefale dig at takke nej da jeg startet min virksomhed lavede jeg en stor fejl som kostet mig  dyrt jeg lejede lokale   da min økonomi ikke var ret stor  jeg vil anbefale dig hvis du kan lave det der hjemme så gør det  hvis du skal have kunde besøg og du ikke vil have dem med hjem så inviter dem på en cafe til en kop kaffe og hold mødet der det med lokale  det kan altid komme det vigtigste er at få økonomien  op at stå første så kan det med lokaler komme bagefter  håber du kunne bruge mit svar de bedste hilsner fra rene

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 09:34

Hej Christina.

Rene kommer med nogle guldkorn, du bør tænke over.

Men hvis du beslutter dig for at leje lokalet, så er det ihvertfald ikke din omsætning der er bestemmende for din husleje.

Der er enten tale om markedsleje, hvilket vil sige at lejen højest må svare til noget tilsvarende.

Eller omkostningsbestemt husleje hvor det er udlejers omkostninger vedr, ejendommen der er bestemmende for lejens størrelse. De sasmlede omkostninger fordeles på de enkelte lejemål.

For at kunne afgøre hvorledes udlejer må fastsætte lejen skal man kende beliggenhed og ejendommen. Men som udgangspunkt skal du bruge markedslejen dvs. hvad koster tilsvarende lejemål i samme område/distrikt.

Hvis ikke der er tilsvarende lejemål kan man finde tilsvarende lejemål i et tilsvarende distrikt i en anden by at sammenligne med.

De bedste hilsener

Anders Mikkelsen

Nr1 Økonomikontoret

Fra Odense
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 09:56

Hej

Der findes ikke en generel tommelfingerregel for hvor meget din husleje skal være i forhold til oms. Det skal ses i en sammenhæng med alle andre omkostninger du har. F.eks. vil procenten være lille i en butik der sælger dyre varer med en lille avance, mens den vil være høj i en butik med billige varer og høj avance.

Du skal få lagt et budget, for hvad du forventer at kunne opnå i omsætning i det nye lokale, hvilke omkostninger du vil få til vareindkøb osv, og hvor meget vil du gerne have på bundlinien, når alt er betalt, så kan du se om du har råd til den husleje du bliver opkrævet.

Jeg har læst i en anden tråd at du har et bogføringsfirma til at hjælpe med din bogføring og regnskab, prøv evt. at spørg om han/hun kan være behjælpelig med at regne på det.

Mvh Leif

Professionel hjælp til bogføring og regnskab allerede i dag.

www.proaccounts.dk

Fra Rønde
Tilmeldt 10. Dec 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Syfabrikken Skrevet kl. 17:31

Hejsa

Jeg vil lige kvittere med tak for jeres svar. Jeg har fået lidt brugbar inspiration og tanker at arbejde videre med.

Mvh

C

Danmarks smukkeste dåbskjoler, dåbsdragter og Matrostøj, osse økologisk. WWW.CHRISTINAS.DK

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)