Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

håndværker hjælp kun 99/timen

Side 9 ud af 17 (164 indlæg)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 00:59 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ivaerksaet:
HSK konstaterer  at  det  selvfølgelig  kan  lade sig  gøre  at udbyde  en  timeydelse for  kr.  99,-  -   men  jeg  er stadig på  bar bund  om   den  faktiske  ydelse man kan  få igennem  Lokaldistributionen;  thi  jeg  synes  det  skorter  lidt   på   konkrethed  når  man  spørger   ind  hertil.

Helt enig - nærlæsning af Linas indlæg viser dog, at du ikke handler med Lokaldistributionen, men med den enkelte håndværker, som selv er selvstændig og har CVR nr. (ellers kan de jo ikke opkræve momsen).

Ivaerksaet:
vil du (HSK)  ikke  give  mig ret  i  at  Lina  kunne  gøre  sine  håndværkere  en  stor tjeneste  ved  at  give  dem  et liv  på  nettet

Bestemt, Otto. Ingen tvivl. Markedsføringen kunne gøres langt bedre. Men det ville jo nok gå ud over timeprisen...

Ivaerksaet:
Men  inden  man  slipper  en  sådan "utraditionel"  timelønner  løs  på et  stykke hús - så  er  det  vel ikke  forbudt  at  spørge   ind  til,  hvad  man risikerer  at  stå  med  af  forhåbentlig  fuldført (og veludført...)  arbejde  på  een  matrikel. 

Nok engang er jeg helt enig. Jeg har ikke taget stilling til, om det er en god idé at bruge Linas tilbud. Jeg opsummerede blot, hvorfor det godt kan lade sig gøre.

Ivaerksaet:

Men  er du  ikke  enig  i  at  noget  information  og oplysning,  hvem  det  er og  lidt  referencer og  lidt  dokumentation  med et svendebrev  eller  to  på  de  forskellige  fag,  der  byder sig  til  her  -  ville  kvalificere  debatten betragteligt???

Ivaerksaet:

Men  er du  ikke  enig  i  at  noget  information  og oplysning,  hvem  det  er og  lidt  referencer og  lidt  dokumentation  med et svendebrev  eller  to  på  de  forskellige  fag,  der  byder sig  til  her  -  ville  kvalificere  debatten betragteligt???

Nej, her er jeg ikke helt enig.
Lina sætter jo et tilbud op - hun spørger ikke, om andre håndværkere tror, det kan lade sig gøre at sælge ydelser til den pris.

Og alligevel er det absolut klogt at være på mærkerne, når man bliver tilbudt en ydelse til langt under normalprisen.
Jeg selv vil langt hellere give 300+ i timen hos mine lokale håndværkere, som jeg møder i Brugsen - men det er jo bare mig...

God weekend, Otto

mvh Hans

PS - er du den Otto fra Aalborg, som i 1987 hjalp mig med opsætning af DOS og DSI-tekst på en fed computer, der ikke blot kørte 2,7 megahertz (nej, ikke giga), men også havde hele 5 MB harddisk? Jeg boede i Norgesgade på daværende tidspunkt. Hvis det er dig, så skal du have mange tak - du åbnede døren til teknologiens verden for mig :-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 05:10 | Låst

Hej Lina

Vi skal have malet lejligheden, og kunne da godt tænke os at benytte jeres tilbud til 99,- i timen. Har du nogen malere i nærheden af Roskilde, så kontakt mig gerne.

Fortsat god weekend :)

Hilsen Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:38 | Låst

colaflaskeN:
Puh. Det er billigt. Jeg forstår det bare ikke. Hvis i vælger at gå ud og tilbyde håndværkere til 100kr. Det vil sige at i smadrer markedet helt?

Nu må jeg indrømme at jeg ikke aner ret meget om hvordan markedet indenfor håndværksfaget ser ud i DK pt., men kan da oplyse at det modsatte synes at være problemet på den anden side af Sundet (her i Skåne hvor jeg bor). Vi købte sidste år et hus der skal renoveres nærmest fra grunden, og på trods af at vi meget aktivt har søgt håndværkere og haft adskillige ude for at afgive tilbud, så er status fra februar 2010 og til nu, januar 2011, at vi stadig ikke er kommet videre med projektet.

Indtil nu har vi stadig kun modtaget "halve" og useriøse tilbud, fået sat vores tålmodighed på prøve af folk som sender et tilbud indenfor 7-10 dage (læs: hvorefter man må rykke for det i månedsvis, hvis man da overhovedet nogensinde hører fra dem igen etc.).

Jeg havde gladeligt betalt langt mere end 99 kroner i timen, hvis blot jeg kunne finde nogen der rent faktisk var interesserede i at arbejde! Havde Lina's tilbud dækket Skåne også, og hvis der havde været elektriker og vvs'er inkluderet, så var jeg gerne sprunget på vognen.

Personligt ville jeg hellere selv have danske håndværkere på vores projekt, da man har nogle lidt anderledes håndværkstraditioner herovre (og ikke til det bedre efter min personlige mening), problemet opstår bare når ens svenske bankrådgiver ikke kan acceptere at det i så fald skal koste rundt regnet det dobbelte af hvad det havde kostet her.  

Læste for nylig at der indenfor en kort årrække går 100.000 håndværkere på pension herovre, og at man ikke har fået uddannet nogle nye til at tage over fra "de gamle", hvorfor man forventer problemer indenfor branchen til den tid (og jeg mener jo så personligt at det står grelt til allerede), så måske skulle alle de hårdt ramte danske håndværkere bare overveje at relokere til Sverige? Kom frisk, kom frisk ;)

~ Amaris

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 09:59 | Låst

hej  Hans

tak  for  dine  mange  svar   Hvor  er  vi  enige  næsten  hele vejen

Jeg er  ikke  håndværker  -  men  spørger  som  potentiel  forbruger  af  den  ene  eller  den  anden  håndværker(pris).  

Som slutbruger  vil man jo gerne  være så sikker  som  muligt  på  at stå  med så  godt et resultat  som  muligt.  Thi når det gamle køkken  er  skilt  ad  og  man  står  ved  xx-% færdiggørelse  af  det  nye  -  og  måske  er  gået i  stå  -  så  koster  det  jo  kassen   at  få  en  anden  til  komme  ind og  overtage  arbejdets fuldførelse.

De  håndværker-"kollegaer"  med sædvanlige  300,- kr. som normalpris,  som  også spørger ind  til  emnet;  der kan  jeg  da  godt forstå  at  det  er  fair konkurrence-synsvinklen  der  står  mejslet  som  dagsorden  for  deres  spm/svar.  Det  må  jo ikke  være  rart  at  være  oppe  imod  folk  som  ikke  vil  tilkendegive  deres  SE-nr.  så  de kan checkes -  når  de  her  håndværkere  skal  stå  på  mål   for  alskens  udgifter  for  at  kunne   drive  deres  forretninger.

Ad  dit  sidste  spm  om  DOS  og DSI tekst   Jo  det  lyder  da  meget  sandsynligt. Hvilket  nr.  i  Norgesgade  boede du  på????   jeg  selv  holdt til i  nr. 1   eller senere  Sjællandsgade 82

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 10:51 | Låst

Amaris Charvell:

colaflaskeN:
Puh. Det er billigt. Jeg forstår det bare ikke. Hvis i vælger at gå ud og tilbyde håndværkere til 100kr. Det vil sige at i smadrer markedet helt?

Nu må jeg indrømme at jeg ikke aner ret meget om hvordan markedet indenfor håndværksfaget ser ud i DK pt., men kan da oplyse at det modsatte synes at være problemet på den anden side af Sundet (her i Skåne hvor jeg bor). Vi købte sidste år et hus der skal renoveres nærmest fra grunden, og på trods af at vi meget aktivt har søgt håndværkere og haft adskillige ude for at afgive tilbud, så er status fra februar 2010 og til nu, januar 2011, at vi stadig ikke er kommet videre med projektet.

Indtil nu har vi stadig kun modtaget "halve" og useriøse tilbud, fået sat vores tålmodighed på prøve af folk som sender et tilbud indenfor 7-10 dage (læs: hvorefter man må rykke for det i månedsvis, hvis man da overhovedet nogensinde hører fra dem igen etc.).

Jeg havde gladeligt betalt langt mere end 99 kroner i timen, hvis blot jeg kunne finde nogen der rent faktisk var interesserede i at arbejde! Havde Lina's tilbud dækket Skåne også, og hvis der havde været elektriker og vvs'er inkluderet, så var jeg gerne sprunget på vognen.

Personligt ville jeg hellere selv have danske håndværkere på vores projekt, da man har nogle lidt anderledes håndværkstraditioner herovre (og ikke til det bedre efter min personlige mening), problemet opstår bare når ens svenske bankrådgiver ikke kan acceptere at det i så fald skal koste rundt regnet det dobbelte af hvad det havde kostet her.  

Læste for nylig at der indenfor en kort årrække går 100.000 håndværkere på pension herovre, og at man ikke har fået uddannet nogle nye til at tage over fra "de gamle", hvorfor man forventer problemer indenfor branchen til den tid (og jeg mener jo så personligt at det står grelt til allerede), så måske skulle alle de hårdt ramte danske håndværkere bare overveje at relokere til Sverige? Kom frisk, kom frisk ;)

~ Amaris

Kære Amaris !

Det var da kedeligt og høre om dine forliste  projekter i Sverige.

WinkHvis du mener det seriøst ?? så tag fat i denne ikke mindst så seriøst håndværker fra Danmark  http://www.koludabyg.dk/

Du kan også finde ham inde på Amino.

Mange af os håndværkere fra Danmark giver også gratis og uforpligtende tilbud, se også her http://www.raad-mal.dk/gratis-malertilbud

Også med et smil og ”risiko” for ingen forretning i denne omgang. Alt dette også indregnet i vores timepriser.

Men forventninger er vel også vigtige at få afspejlet ?  Vi gør f.eks. meget ud af og fortælle, om det er en Skoda model eller Jaguar kunden får.

Du vælger vel også selv om du vil gå i Netto til disses priser eller i  Magasin til deres priser. Men ingen af dem kan klare selvstændige håndværker ydelser til 99 kr. pr. time. Det kan jeg godt garanter dig.

Og det er vel netop vigtigt og få tydeliggjort ydelser, forventninger m.m. ??

Det sætter du vel også selv pris på.  ?

Glem nu ikke at det var gratis og uforpligtende at kontakte tømrer/snedkermester Rene Koluda, Koludabyg

www.koludabyg.dk

Held og lykke med projekterne, du kan så fortælle om hvordan de forløb senere herinde på Amino, under hensyntagen til Amino’s  etiske regler om ikke at hænge nogen ud.

Men hvis du skal få brug for dette, er der mange andre steder på nettet du og andre i såfald kan gøre dette, såfremt der er et cvr. nummer på håndværkeren.  Men du kan også forsøge og lede her www.cvr.dk ofte forgæves Og det kan blive en lidt for, for  ikke at sige umulig opgave for dig i forbindelse med udenlandske håndværker .

Hvad så med tryghed, garanti m.m. ?  ofte noget du må kigge i ”vejviseren” efter.  

Som du kan forstå har alt en pris. Det har du vel også selv, og kender du andre brancher i Danmark der arbejder billigere end danske håndværkere ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

www.raad-mal.dk/private

www.raad-mal.dk/referencer

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 11:18 | Låst

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Lina

Vi skal have malet lejligheden, og kunne da godt tænke os at benytte jeres tilbud til 99,- i timen. Har du nogen malere i nærheden af Roskilde, så kontakt mig gerne.

Fortsat god weekend :)

SmileHilsen Morten

SmileHej Morten !

WinkMaler den gerne, hvis vi sammen kan finde et tidspunkt - nej det kan ikke blive imorgen ?? Hellere ikke til 99 kr. i timen.

Men har tidligere i Himmelev lavet malerarbejde til samme pris, som et firma fra Letland ville gøre det til.

Så du siger bare til på www.raad-mal.dk

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk/private

www.raad-mal.dk/referencer

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:48 | Låst

hej

en af mine håndværker vil gerne male for 99kr/timen+ m:)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

ja seriøs håndværker? Så du mener at mine håndværker jeg kender er ikke seriøse? hmm det var ikke så pænt sagt, og hvorfor skulle hun betale 300 kr/timen for en håndværker når jeg tilbyder hende til 1 februar til 100Kr/timen+m?

og mange af de håndværker jeg kender er udd i dk, så de er lige så seriøse......:)

Fra Faaborg
Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 97
Fra  Spætten Tømrer & Snedker Skrevet kl. 13:26 | Låst

Kan vi ikke få nogle firmanavne eller cvr nr på de håndværkere du formidler kontakt til ?

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 14:03 | Låst
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Spætten:

Kan vi ikke få nogle firmanavne eller cvr nr på de håndværkere du formidler kontakt til ?

Du kan måske begynde og søge her:

http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=31251451

http://cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?findsimilar=31251451&regtyp=CVR

http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=33280920

muligheder er mange. Fælles ?? Ja alt sammen på samme adresse, men hvad med tlf. numre,  e-mail adresser m.m. er disse identiske, eller er det hele en stor "mølle"

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

Side 9 ud af 17 (164 indlæg)