Ja men saa lad os antage vinduespudseren via hans gode ven signer op paa et booking system. Hvad vil der ske? Joe foerst vil ingen af hans kunder bruge det. Dernaest vil hans gode ven lave ham en simpel hjemmeside med et link der ogsaa fortaeller hans kunder hvor de kan booke online. 1-2 maaneder senere udskriver vinduespudseren saa 500 nye papirer/annoncer hvor han ogsaa skriver link til booking systemet ind. Men han glememr sgu at gaa ind og opdatere systemet hver dag, og det jo ogsaa ligemeget for ingen booker der. Pludselig faar han 5 sms'er samme dag han har uddelt 100 flyers. Hvad goer han saa? JO foerst han kommer hjem gaar han ind og checker booking systemet og taenker - det var da egentlig smart, men jeg an se den ene kunde har booket en dag hvor jeg ellers er optaget. .... fortsaet selv.
|
stiginshanghai:Den har jeg svaert ved at foelge dig i. Definitionen af et online booking system er i mine oejne at KUNDERNE kan bruge det online. Ingen der siger at virksomheden der betaler for en online booking service selv skal "styre" det online, hvad du saa end mener med det.
Og hvis bookingsystemets udebyder tilbyder en sms loesning til dem der oensker det, saa synes jeg da det lyder som en super service.
hvis du læser OP's første indlæng beskriver han en række funktionaliteter han ønsker at tilbyde. En stor del af dem kræver mere eller mindre en grafisk brugerflade for at kunne gøres forståelige for ikke tekniske brugere. Selvfølgelig kan man klare alt med tekst igennem et SMS-interface (Terminal-agtig-model), men jeg tror de fleste virksomheder forventer noget lidt enklere. :-)
Det er smart nok at bruge SMS som notificering af nye bookninger osv, men det vil uundværligt være nødvendigt at have et sted at hvor man som kunde kan konfigurere hvilke telefonnumrer SMS'erne skal sendes til, bekræftelse, afmelding, flytning, planlægning af bookninger m.v. hvis man efterfølgende også gerne vil have en historik over sine aftaler m.v. som OP lidt lægger op til og måske noget statistik over hvilke måneder der har være gode osv, så bliver det hurtigt en kende besværlig at køre udelukkende via SMS. :)
Det er ikke umuligt, jeg tror bare i vores tidsalder at de fleste kunder forventer at der vil være et webinterface til systemet hvor de administrerer det fra uanset hvad. Så kan SMS være et fint lag ovenpå til notifikationer osv, men det er også driftsmæssigt et dyrt lag fordi det er svært at presse SMS-gateway udbyderne synderligt meget i pris medmindre man virkelig er storkunde hos dem.
At man så snildt kunne lave en light løsning der ikke gør andet end at sende indholdet fra en kontaktformular til en SMS, og sælge det som et SMS-booking-system til de mindre tekniske kunder det ser jeg lidt som et andet produkt end det OP lægger op til i sit indlæg. Men det er selvfølgelig bare min tolkning af hans indlæg.