Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne høre jeres mening om et kommende produkt

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Jensen:

Et booking-system kræver af gode grunde, at kalenderens ejer selv holder kalenderen opdateret - ellers ved kunderne jo ikke, hvornår der er ledige tider. Det alene udelukker et kalender-system for vinduespudseren.

Ja men saa lad os antage vinduespudseren via hans gode ven signer op paa et booking system. Hvad vil der ske? 

Joe foerst vil ingen af hans kunder bruge det. Dernaest vil hans gode ven lave ham en simpel hjemmeside med et link der ogsaa fortaeller hans kunder hvor de kan booke online. 1-2 maaneder senere udskriver vinduespudseren saa 500 nye papirer/annoncer hvor han ogsaa skriver link til booking systemet ind. 

Men han glememr sgu at gaa ind og opdatere systemet hver dag, og det jo ogsaa ligemeget for ingen booker der. 

Pludselig faar han 5 sms'er samme dag han har uddelt 100 flyers. Hvad goer han saa? JO foerst han kommer hjem gaar han ind og checker booking systemet og taenker - det var da egentlig smart, men jeg an se den ene kunde har booket en dag hvor jeg ellers er optaget.  

....  fortsaet selv. 

 

 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

Den har jeg svaert ved at foelge dig i. Definitionen af et online booking system er i mine oejne at KUNDERNE kan bruge det online. Ingen der siger at virksomheden der betaler for en online booking service selv skal "styre" det online, hvad du saa end mener med det.

Og hvis bookingsystemets udebyder tilbyder en sms loesning til dem der oensker det, saa synes jeg da det lyder som en super service. 

hvis du læser OP's første indlæng beskriver han en række funktionaliteter han ønsker at tilbyde. En stor del af dem kræver mere eller mindre en grafisk brugerflade for at kunne gøres forståelige for ikke tekniske brugere. Selvfølgelig kan man klare alt med tekst igennem et SMS-interface (Terminal-agtig-model), men jeg tror de fleste virksomheder forventer noget lidt enklere. :-)

Det er smart nok at bruge SMS som notificering af nye bookninger osv, men det vil uundværligt være nødvendigt at have et sted at hvor man som kunde kan konfigurere hvilke telefonnumrer SMS'erne skal sendes til, bekræftelse, afmelding, flytning, planlægning af bookninger m.v. hvis man efterfølgende også gerne vil have en historik over sine aftaler m.v. som OP lidt lægger op til og måske noget statistik over hvilke måneder der har være gode osv, så bliver det hurtigt en kende besværlig at køre udelukkende via SMS. :)

Det er ikke umuligt, jeg tror bare i vores tidsalder at de fleste kunder forventer at der vil være et webinterface til systemet hvor de administrerer det fra uanset hvad. Så kan SMS være et fint lag ovenpå til notifikationer osv, men det er også driftsmæssigt et dyrt lag fordi det er svært at presse SMS-gateway udbyderne synderligt meget i pris medmindre man virkelig er storkunde hos dem.

At man så snildt kunne lave en light løsning der ikke gør andet end at sende indholdet fra en kontaktformular til en SMS, og sælge det som et SMS-booking-system til de mindre tekniske kunder det ser jeg lidt som et andet produkt end det OP lægger op til i sit indlæg. Men det er selvfølgelig bare min tolkning af hans indlæg.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:

stiginshanghai:

Den har jeg svaert ved at foelge dig i. Definitionen af et online booking system er i mine oejne at KUNDERNE kan bruge det online. Ingen der siger at virksomheden der betaler for en online booking service selv skal "styre" det online, hvad du saa end mener med det.

Og hvis bookingsystemets udebyder tilbyder en sms loesning til dem der oensker det, saa synes jeg da det lyder som en super service. 

hvis du læser OP's første indlæng beskriver han en række funktionaliteter han ønsker at tilbyde. En stor del af dem kræver mere eller mindre en grafisk brugerflade for at kunne gøres forståelige for ikke tekniske brugere. Selvfølgelig kan man klare alt med tekst igennem et SMS-interface (Terminal-agtig-model), men jeg tror de fleste virksomheder forventer noget lidt enklere. :-)

Det er smart nok at bruge SMS som notificering af nye bookninger osv, men det vil uundværligt være nødvendigt at have et sted at hvor man som kunde kan konfigurere hvilke telefonnumrer SMS'erne skal sendes til, bekræftelse, afmelding, flytning, planlægning af bookninger m.v. hvis man efterfølgende også gerne vil have en historik over sine aftaler m.v. som OP lidt lægger op til og måske noget statistik over hvilke måneder der har være gode osv, så bliver det hurtigt en kende besværlig at køre udelukkende via SMS. :)

Det er ikke umuligt, jeg tror bare i vores tidsalder at de fleste kunder forventer at der vil være et webinterface til systemet hvor de administrerer det fra uanset hvad. Så kan SMS være et fint lag ovenpå til notifikationer osv, men det er også driftsmæssigt et dyrt lag fordi det er svært at presse SMS-gateway udbyderne synderligt meget i pris medmindre man virkelig er storkunde hos dem.

At man så snildt kunne lave en light løsning der ikke gør andet end at sende indholdet fra en kontaktformular til en SMS, og sælge det som et SMS-booking-system til de mindre tekniske kunder det ser jeg lidt som et andet produkt end det OP lægger op til i sit indlæg. Men det er selvfølgelig bare min tolkning af hans indlæg.

Det afhaenger af hvad kunden kraever/forventer. SOm sagt tror jeg min vinduespudser eksempel er ligeglad med ret mange af de ting du naevner, han oensker bare at 

1. kunderne kan booke online fordi nogen har fortalt ham de gerne vil det

2. At han faar en notits om den bookning. 

Lad os antage han faar 2 bookinger per dag. Hans aftaler er rimelig fleksible saa han kan altid flytte lidt rundt. Bookningssystemet for en vinduespudser er eller kan vel netop ogsaa vaere anerledes for en frisoer. Hos en frisoer booker man exact tidspunkt, hos en vinduespudser booker man en dag, og er rimelig large, det kan typisk godt vaere dagen foer eller efter. 

Hvis vinduespudseren faar en sms med 1. kundens navn 2. kundens telefonummer, saa vil han hvis han ved han ikke kan den dag ringe til kunden. Det er for ham det letteste. 

Derfor vil han stadig, i mine oejne, kunne goer brug af et bookingsystem. 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

Det afhaenger af hvad kunden kraever/forventer. SOm sagt tror jeg min vinduespudser eksempel er ligeglad med ret mange af de ting du naevner, han oensker bare at 

1. kunderne kan booke online fordi nogen har fortalt ham de gerne vil det

2. At han faar en notits om den bookning. 

Lad os antage han faar 2 bookinger per dag. Hans aftaler er rimelig fleksible saa han kan altid flytte lidt rundt. Bookningssystemet for en vinduespudser er eller kan vel netop ogsaa vaere anerledes for en frisoer. Hos en frisoer booker man exact tidspunkt, hos en vinduespudser booker man en dag, og er rimelig large, det kan typisk godt vaere dagen foer eller efter. 

Hvis vinduespudseren faar en sms med 1. kundens navn 2. kundens telefonummer, saa vil han hvis han ved han ikke kan den dag ringe til kunden. Det er for ham det letteste. 

Derfor vil han stadig, i mine oejne, kunne goer brug af et bookingsystem. 

Jeg er ikke uenig i at han kan gøre brug af det, jeg er måske bare lidt uening i at han bør, da det for ham vil være at betale for en truck når han har brug for en cykel.

Der findes en hel del kontaktformular systemer der vil kunne lave det nummer at sende en formular til en SMS med langt mindre overhead og udgifter, og samtidig så vil jeg nok tillade mig ikke at kalde det et booking system men nærmere bare en kontaktformular. For mig er et bookingsystem at bookeren får en bekræftelse på sin booking så vidt mulig med det samme fordi systemet holder styr på ledige tidsrum der er afsat i forvejen m.v.

Derfor tror jeg det er en upraktisk kundegruppe for OP at gå efter da hans system formodentlig vil være overkill i forhold til den kundetypes behov som du nævner og dermed så vil han ikke servicere kunden særlig godt, da han sælger kunden en masse ekstra som han ikke har brug for.

Så kan han selvfølgelig lave et andet system end det han oprindelig omtaler og sælge det til billigere penge hvis der reelt er et kundesegment der bare har brug for en kontaktformular til SMS, mit bud er dog nok at der er flere penge i det andet og mindre bøvl i forhold til kundekontakt m.v..

Det overflødiggører ikke SMS-modellen på nogen måde og den har sin berettigelse, jeg tror bare ikke der er ret mange penge at hente i det kundesegment hvis jeg skal være ærlig, da mit bud er at vinduespudseren er lige så godt tjent med et website hvor der står man kan sende ham en SMS på xx xx xx xx og så sparer han den udgift til en SMS-gateway.

Det ser selvfølgelig pænt ud at der er en formular på siden og lidt mere hightech agtig, men jeg tror ikke konverteringen bliver så meget større af at man kan indtaste teksten direkte på siden, hvis der alligevel ikke er nogen gevinst i det i form af bekræftelse af bookningen med det samme eller lignende integration med kalenderstyring osv. :)

Jeg er slet ikke i tvivl om man sagtens kan sælge sådan en kontaktformular-løsning til en vinduespudser under navnet "bookingsystem" for et par 100 kr om måneden, hvis man taler godt nok for det, men umiddelbart synes jeg måske nok det vil være at tage ham lidt ved næsen hvis ikke det er andet end en formular der bare sender en SMS.

Nu er jeg som sagt ikke rigtig inde i vinduespudserbranchen, men umiddelbart lyder det lidt som om at en vinduespudser der kun har 2 bookninger om dagen og ikke har mere travlt end han altid lige kan køre hen i den anden ende af byen når det passer kunden (ofte skal en kunde jo være hjemme hvis en vinduespudser skal pudse indvendigt også), måske ikke har verdens bedste forretning kørende og måske skulle bruge pengene på markedsføring i stedet. :-) Jeg ville umiddelbart forvente med de priser jeg ser opslået på vinduespudsning at de skal nå en hel del aftaler om dagen for at tjene en fornuftig månedsløn hjem.

Fandt lige et hurtigt priseksempel her:

http://www.mvpolering.dk/mvpolering-priseksempel2.html

Hvis man ikke tjener mere end 210 kr inklusiv moms på at pudse 62 dannebrogsruder i 2 etager, så skal man godt nok nogen huse igennem på en dag.  Det lyder også godt nok næsten for billigt til at være sandt? :-) 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har proevet for 15 aar siden eller lignende at vaere vindues pudser i 2 uger, og det er sindsygt hvor meget de forventer at naa. Men firmaet oenskede ogsaa at man laa med en timeloen paa 250-300dkr (hvilket sf var mere dengang end i dag). 

Ham jeg kender tager vist 220 for et alm parcelhus, og det er sikkert ikke en god kunde da nogle af dem har det med at tage deres tid med hyggesnak. Ellers kan en hurtig vinduespudser ordne et parcelhus paa 10 minutter er mit gaet. 

Jeg kender ikke de kontakt/sms formularer du snakker om, vil google det. 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

Jeg kender ikke de kontakt/sms formularer du snakker om, vil google det. 

De fleste sms-gateways har en mulighed for at man sender en e-mail til en speciel adresse og så sender de den videre til en SMS. På den måde er det ret simpelt at indbygge en helt normal e-mail-formular og lade den skyde en SMS videre. Det er en rimelig standard funktionalitet på det service niveau.

Et par eksempler:

http://www.wannafind.dk/sms-gateway/

http://www.multimarketing.dk/index.php?id=113

https://www.cpsms.dk/login/index.php?page=dokumentation

Har man så svært ved at bygge en kontaktformular findes der også services til det som f.eks.:

http://wufoo.com/

Wufoo kan jeg se har sågar fået direkte integration til SMS ser det ud til. Lang tid siden jeg legede med det da det var i test i sin tid, ser det ud til. :-)

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:

stiginshanghai:

Jeg kender ikke de kontakt/sms formularer du snakker om, vil google det. 

De fleste sms-gateways har en mulighed for at man sender en e-mail til en speciel adresse og så sender de den videre til en SMS. På den måde er det ret simpelt at indbygge en helt normal e-mail-formular og lade den skyde en SMS videre. Det er en rimelig standard funktionalitet på det service niveau.

Et par eksempler:

http://www.wannafind.dk/sms-gateway/

http://www.multimarketing.dk/index.php?id=113

https://www.cpsms.dk/login/index.php?page=dokumentation

Har man så svært ved at bygge en kontaktformular findes der også services til det som f.eks.:

http://wufoo.com/

Wufoo kan jeg se har sågar fået direkte integration til SMS ser det ud til. Lang tid siden jeg legede med det da det var i test i sin tid, ser det ud til. :-)

Cool nok. Takker for links. Jeg har ikke arbejdet for danske kunder eller i Danmark nogle aar saa selvklart ikke ind i den slags her. 

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :

stiginshanghai:

Min tanke er ogsaa at naar det drejer sig om mindre virksomheder saa ville jeg helt droppe oprettelses gebyret. Uanset hvilken online service jeg tidligere har koebt, saa det altid lettere naar det "bare" er 200 om maaneden. Et stoerre opstartsbeloeb blokker ofte, mens jeg saa istedet "glemmer" at jeg gaar og bliver ved med at betale til en service som jeg ikke laengere bruger. 

Amino her er et godt eksempel. Jeg kunne aldrig droemme om at betale 1000 for et aars abbonnement, der er jeg for gnier. Reklamerede de istedet med en maanedspris paa 99, saa er jeg sikker paa jeg havde vaeret plus bruger nu. 

Det er jo rene lækkerier med så mange indlæg der er kommet. Inspiration flyder i lange baner. Mange tak :) Jeg starter lige fra enden og prøver at supplere hvor jeg kan.

Oprettelses prisen tog jeg med i oplægget for netop at høre meninger om dette også. Egentlig har jeg tænkt på i opstartsfasen (1-2 år) at køre med tilbud hvor man sparer oprettelsesgebyret samt får en gratis prøveperiode. Så kan kunderne komme igang med systemet og forhåbentlig blive glade for det. Det er også derfor jeg vil inkludere nogle kundekort som min kunde kan dele ud til deres kunder. Så bliver folk ligesom aktiveret til at bruge systemet. F.eks. en frisør kan dele kortet ud til dens faste kunder og få dem til at booke tid online i stedet for at genere med opkald :)

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:

Nu tænkte jeg lige lidt mere over selve forretningsmodellen, mens jeg voldspiste en blodrød, økologisk bøf som kæresten insisterede på vi skulle have i dag (jeg klager ikke), men det fik mig til at tænke på (hvorfor ved jeg ikke), hvorfor du ikke dropper prisen på SMS'er m.v. og så istedet f.eks. sætter abonnementet til 50 kr om måneden og så 5-10 kr pr booking?

Rationalet bag det er at abonnementsprisen er for at passe på data, tage backup osv. Prisen pr booking er for at få dækket sms-udgifterne ind og samtidig tjene på det når kunderne tjener på det. Det er meget nemmere for en kunde at retfærdiggøre en udgift på 5-10 kr pr booking fordi kunden ved at de kun betaler når de tjener noget på det, og det kan de nemt regne ind i de totale udgifter. Du får samtidig fordelen af at kunne opnå at tjene meget mere end de 199 pr måned hvis kunden har success og samtidig gør det ikke så ondt på kunden.

Så kan du overveje at lave en trappe der f.eks. nedsætter bookingprisen hvis de kommer over 100 bookninger på en måned eller lignende, til de store kunder der synes det bliver for dyrt.

Problemet med en SMS-pris er at det virker ret ligegyldigt for en kunde at han skal betale 80 øre for at få en SMS-besked og det første spørgsmål du vil få er: "kan jeg ikke bare vælge det fra? Det bruger jeg alligevel ikke". Så hellere få SMS-beskeden til at virke gratis ved at kunne regne den ind i bookingprisen. Jeg går ud fra du betaler de sædvanlige 30 øre eller lignende på SMS til din gateway, så jeg gætter næsten på at du forventer lidt indtjening og margin når du sætter prisen til 80 øre, jeg tror bare den indtjening er langt mindre end du forventer, for folk vil hurtigt vælge det fra fordi det er en tydelig udgift som de nemt kan undvære, hvis de har en computer i deres butik.

Bestemt ikke nogen skidt idé! Man kunne evt. lave 2 modeller. En med et fast beløb + sms samt en model hvor man betaler et lille beløb + pr. booking. Det vil jeg lige arbejde videre med. Jeg synes rigtig godt om de 50,- + 5-10 pr. booking.

Ang. SMS så er det primære formål at sende påmindelser til de kunder der har bestilt en tid. Så de ikke glemmer deres aftale med f.eks. frisøren i den travle hverdag. Systemet kan dog også sende nye bookinger til min kunde hvis kunden ønsker denne funktion.

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

m!!:

Bestemt ikke nogen skidt idé! Man kunne evt. lave 2 modeller. En med et fast beløb + sms samt en model hvor man betaler et lille beløb + pr. booking. Det vil jeg lige arbejde videre med. Jeg synes rigtig godt om de 50,- + 5-10 pr. booking.

Ang. SMS så er det primære formål at sende påmindelser til de kunder der har bestilt en tid. Så de ikke glemmer deres aftale med f.eks. frisøren i den travle hverdag. Systemet kan dog også sende nye bookinger til min kunde hvis kunden ønsker denne funktion.

Well.. umiddelbart tror jeg du skal vælge den ene eller den anden. Jeg tror to så forskellige modeller vil blive for mange mærkelige valgmuligheder i forskellige retninger og kræver for meget af kunden før vedkommende tager en beslutning.

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)