Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne høre jeres mening om et kommende produkt

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Oscar Eg Gensmann:

Nu tænkte jeg lige lidt mere over selve forretningsmodellen, mens jeg voldspiste en blodrød, økologisk bøf som kæresten insisterede på vi skulle have i dag (jeg klager ikke), men det fik mig til at tænke på (hvorfor ved jeg ikke), hvorfor du ikke dropper prisen på SMS'er m.v. og så istedet f.eks. sætter abonnementet til 50 kr om måneden og så 5-10 kr pr booking?

Rationalet bag det er at abonnementsprisen er for at passe på data, tage backup osv. Prisen pr booking er for at få dækket sms-udgifterne ind og samtidig tjene på det når kunderne tjener på det. Det er meget nemmere for en kunde at retfærdiggøre en udgift på 5-10 kr pr booking fordi kunden ved at de kun betaler når de tjener noget på det, og det kan de nemt regne ind i de totale udgifter. Du får samtidig fordelen af at kunne opnå at tjene meget mere end de 199 pr måned hvis kunden har success og samtidig gør det ikke så ondt på kunden.

Så kan du overveje at lave en trappe der f.eks. nedsætter bookingprisen hvis de kommer over 100 bookninger på en måned eller lignende, til de store kunder der synes det bliver for dyrt.

Problemet med en SMS-pris er at det virker ret ligegyldigt for en kunde at han skal betale 80 øre for at få en SMS-besked og det første spørgsmål du vil få er: "kan jeg ikke bare vælge det fra? Det bruger jeg alligevel ikke". Så hellere få SMS-beskeden til at virke gratis ved at kunne regne den ind i bookingprisen. Jeg går ud fra du betaler de sædvanlige 30 øre eller lignende på SMS til din gateway, så jeg gætter næsten på at du forventer lidt indtjening og margin når du sætter prisen til 80 øre, jeg tror bare den indtjening er langt mindre end du forventer, for folk vil hurtigt vælge det fra fordi det er en tydelig udgift som de nemt kan undvære, hvis de har en computer i deres butik.

Jeg kender en vinduespudser/rengoeringsmand der ikke checker pc konstant, knapt nok dagligt, han har ikke engang en hjemmeside endnu, men lyder faktisk som en mulig kunde af saadan et booking system. For ham vil en sms vaere super. 

Enig i det vil vaere en god ide at tage en pris per bookning. Vel at maerke hvis kunderne saa ogsaa bruger det booking system. 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:39

Du kunne også sætte en pris på 99 kr om måneden, som er 49 kroner pr abonnement og så inkluderet 30 eller 40 bookninger, og så derudover 5 eller 10 kr pr bookning. Så er det nemt at komme i gang uden for stor en risiko hvis man kun lander 30-40 kunder på en måned og du tjener væsentlig bedre hvis kunden har success og alle er glade.

Pas på med at gøre som mange it-folk gør hvor de er for bange for at tage penge for deres it-services fordi det er jo bare noget kode der ligger og kører og en lille computer m.v. koster jo ingenting. Du skal huske på du løser et problem for kunden som kan omregnes til penge (eller det burde du i hvert tilfælde), og så bør prisen være efter det og ikke sat efter hvad det koster at køre i drift. Der er også udgifter til møder, udvikling, planlægning, ferie, kontor, transport og en milliard andre ting end bare lige driftsudstyr.

De fleste kunder ved godt at hvis leverandøren tjener fornuftige gode penge så er hans medarbejdere ofte glade fordi de kan få en fornuftig løn og en god julefrokost med rigeligt snaps og så er servicen bedre fordi alle får noget ud af det og ingen føler sig plukket så længe priserne er rimelige, relativt til hvad det ellers ville have kostet kunden uanset om det så kun koster 1 øre for leverandøren fordi han er dygtig til at minimere omkostningerne.

Så pas på med at sætte prisen for lavt eller fjerne enhver mulighed for at tjene ekstra på de store/gode kunder, for det er altid nemmere og billigere at sælge noget mere til en kunde der allerede kender dig end at skaffe en ny.

Og det vigtigste; Det er altid nemmere at sætte prisen ned end op. ;-)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:46

stiginshanghai:

Jeg kender en vinduespudser/rengoeringsmand der ikke checker pc konstant, knapt nok dagligt, han har ikke engang en hjemmeside endnu, men lyder faktisk som en mulig kunde af saadan et booking system. For ham vil en sms vaere super. 

Enig i det vil vaere en god ide at tage en pris per bookning. Vel at maerke hvis kunderne saa ogsaa bruger det booking system. 

Uden at kende en døjt til vinduespudserbranchen overhovedet, så vil jeg gætte på at de fleste vinduespudsere planlægger deres dagsrute før de tager afsted og sjældent begynder at tage nye bookninger ind til samme dag som de er ude. Det vil i hvert tilfælde være klart den mest optimale arbejdsgang.

SMS er smart i mange tilfælde, jeg tror bare roligt man kan regne med at hvis det koster 80 øre pr sms så kan de nærrige hurtigt finde på smartere måder at holde styr på tingene, som koster dem 0 kr, hvilket betyder at leverandørens fortjeneste ved mange bookninger forsvinder. Samtidig er SMS sådan en lidt fjollet ting at tage betaling for i et booking-system efter min mening. Især hvis det kun bruges som notifikation om at der er kommet en bokning. Hvis man også samtidig kunne acceptere en bookning, få dagens ruteplan og lignende, så ville der være lidt mere kød på til 80 øre pr besked.

Tænk på at google sender SMS'er gratis omkring kalendernotifikationer og de fleste har fri SMS-abonnement. Det kan lynhurtigt blive lige så vanskeligt at forklare hvorfor man skal betale for dem særskilt, som det er for os at forklare hvorfor det koster penge at sende en e-mail. :-)

Tilmeldt 3. Dec 10
Skrevet kl. 20:49

Altsaa ham jeg kender kan du slet ikke kommunikere med per pc. Men han er sf. tilgaengelig per telefon, dog svarer han ikke altid hvis han arbejder. 

Saa om du booker en uge frem saa er det lige meget med ham, det kraever at han faar klar besked om det, og derfor jeg siger at for ham ville en sms vaere super. 

Jeg siger ikke han skal tage betaling per sms. Jeg siger blot, at rigtigt en frisoer der har computer staaende er nok ligeglad med sms, mens en gut som ham jeg kender vil synes en sms er super. 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:52

stiginshanghai:

Altsaa ham jeg kender kan du slet ikke kommunikere med per pc. Men han er sf. tilgaengelig per telefon, dog svarer han ikke altid hvis han arbejder. 

Saa om du booker en uge frem saa er det lige meget med ham, det kraever at han faar klar besked om det, og derfor jeg siger at for ham ville en sms vaere super. 

Jeg siger ikke han skal tage betaling per sms. Jeg siger blot, at rigtigt en frisoer der har computer staaende er nok ligeglad med sms, mens en gut som ham jeg kender vil synes en sms er super. 

Umiddelbart så har jeg svært ved at se hvad en gut som vinduspudseren der, så skulle med et online bookingsystem hvor man logger ind og styrer tingene fra? Det er jo lidt hele præmissen for brugen af systemet at det er et online system hvor man logger ind og styrer sine bookinger fra, og der så er integreret en booking-formular på virksomhedens website til at indsamle dem, så vidt jeg kan læse af det oprindelige indlæg :-)

Tilmeldt 3. Dec 10
Skrevet kl. 20:56

Oscar Eg Gensmann:

stiginshanghai:

Umiddelbart så har jeg svært ved at se hvad en gut som vinduspudseren der, så skulle med et online bookingsystem hvor man logger ind og styrer tingene fra? Det er jo lidt hele præmissen for brugen af systemet at det er et online system hvor man logger ind og styrer sine bookinger fra, og der så er integreret en booking-formular på virksomhedens website til at indsamle dem, så vidt jeg kan læse af det oprindelige indlæg :-)

Jeg ved konkret at han har kunder der IKKE er computer analfabeter og gerne vil booke online hos ham hvis han tilboed det. Saa hans brug af et online booking system ville vaere at han modtager en sms og saa vil han formentlig skrive det ned i en notesblok el. 

Og jeg antager sf. at booking systemet automatisk ikke overbooker. Hvad administration skulle han saa lave paa det? 

Tilmeldt 3. Dec 10
Skrevet kl. 21:03

Oscar Eg Gensmann:

Det er jo lidt hele præmissen for brugen af systemet at det er et online system hvor man logger ind og styrer sine bookinger fra

Den har jeg svaert ved at foelge dig i. Definitionen af et online booking system er i mine oejne at KUNDERNE kan bruge det online. Ingen der siger at virksomheden der betaler for en online booking service selv skal "styre" det online, hvad du saa end mener med det.

Og hvis bookingsystemets udebyder tilbyder en sms loesning til dem der oensker det, saa synes jeg da det lyder som en super service. 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 21:03

stiginshanghai:

Jeg ved konkret at han har kunder der IKKE er computer analfabeter og gerne vil booke online hos ham hvis han tilboed det. Saa hans brug af et online booking system ville vaere at han modtager en sms og saa vil han formentlig skrive det ned i en notesblok el. 

Og jeg antager sf. at booking systemet automatisk ikke overbooker. Hvad administration skulle han saa lave paa det? 

Du har selvfølgelig en pointe der. Umiddelbart vil jeg dog mene det burde være nødvendig at hvis man booker at få en bekræftelse på bookingen, hvis der ikke er tid på det givne tidspunkt eller der sker ændringer skal en bookning flyttes, slettes osv. Det er ikke umuligt at lave via et SMS-interface, men det bliver formodentlig temmelig kompliceret at holde styr på for brugeren/kunden via diverse kontrolkoder i SMS'er m.v. for at flytte en booking rundt, bekræfte eller slette den osv. og til 30 øre i smsudgift for vores iværksætter, sikkert også en kende urentabelt i længden. :-)

Hvis der bare er tale om at man vil have en formular som udfyldes og indholdet sendes via SMS og resten så aftales telefonisk, så tror jeg at det system der omtales i den oprindelige post allerede er overkill til den type kunder, da der findes et utal af væsentlig billigere web-til-sms-løsninger til den slags envejskommunikation og så er der ikke rigtig så meget "booking-system" over det vil jeg mene, men bare en formular til SMS. :-)

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:09

Et booking-system kræver af gode grunde, at kalenderens ejer selv holder kalenderen opdateret - ellers ved kunderne jo ikke, hvornår der er ledige tider. Det alene udelukker et kalender-system for vinduespudseren.

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Tilmeldt 3. Dec 10
Skrevet kl. 21:09

Oscar Eg Gensmann:

stiginshanghai:

Du har selvfølgelig en pointe der. Umiddelbart vil jeg dog mene det burde være nødvendig at hvis man booker at få en bekræftelse på bookingen, hvis der ikke er tid på det givne tidspunkt eller der sker ændringer skal en bookning flyttes, slettes osv. Det er ikke umuligt at lave via et SMS-interface, men det bliver formodentlig temmelig kompliceret at holde styr på for brugeren/kunden via diverse kontrolkoder i SMS'er m.v. for at flytte en booking rundt, bekræfte eller slette den osv. og til 30 øre i smsudgift for vores iværksætter, sikkert også en kende urentabelt i længden. :-)

Hvis der bare er tale om at man vil have en formular som udfyldes og indholdet sendes via SMS og resten så aftales telefonisk, så tror jeg at det system der omtales i den oprindelige post allerede er overkill til den type kunder, da der findes et utal af væsentlig billigere web-til-sms-løsninger til den slags envejskommunikation og så er der ikke rigtig så meget "booking-system" over det vil jeg mene, men bare en formular til SMS. :-)

Ok jeg bed bare maerke i du mente sms ikke var en god ide. Hvor jeg saa er uenig. Jeg har svaert ved at vurdere originale skribents nuvaerende loesning udfra hans beskrivelse. 

Men hvis han allerede har lavet en sms loesning kunne han vel tilbyde forskellige services til sine kunder. 

Jeg tror der er godt potentiale netop i kunder der ikke brugere computere meget. Dem der allerede har computer staaende i butikken kan jo bare bede kunden sende en email eller udfylde en formular paa deres side.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)