Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil gerne høre jeres mening om et kommende produkt

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer :)

Jeg begynder snart at sælge et Online Booking System og vil i den forbindelse gerne høre jeres mening om produktet. Jeg har valgt at fokusere på mindre virksomheder som kunne have gavn af online booking. Derfor skal prisen være lav. Jeg vil også gerne undgå at opdele alt i pakker som f.eks. basic, standard, proff. Så alle kunder får adgang til de samme funktioner.

Herunder er et udpluk af hvad systemet kan:

    * SMS services
          o automatisk eller manuel påmindelse til kunder
          o sms når der er ny booking
    * Nem og brugervenlig administration
          o Ubegrænset antal ansatte/ressourcer
                + Hver ansat/ressource kan modtage e-mail og sms ved ny booking
                + Hver ansat/ressource kan have forskellige tidskemaer
          o Opret selv tidskemaer til ansatte/ressourcer
          o Send e-mail og sms påmindelser
          o Accepter, aflys eller afslå booking
          o Tilføj mere tid på en booking
          o Ubegrænset antal services (f.eks. - alm. klipning, klip + farve osv.)
          o Bestem selv hvor lang tid en service skal tage. F.eks. alm. klipning = 30min.
          o Undgå bookning i feriedage. Skriv selv en tekst som bliver vist til kunden.
          o Reception til modtagelse af booking via telefon. Tilføj nemt en booking.
 
Jeg hoster og holder systemet opdateret. Hver kunde vil få en url de kan indsætte på deres hjemmeside.

Hvad synes i om følgende priser?:
Abonnement: 199,- pr. md.
Oprettelse: 950,- (engangsbeløb)
SMS: 0,80,- pr. sms

Hvad er jeres holdninger til abonnement? Kan jeg tillade mig at binde kunden et år ad gangen da det er forholdsvis små beløb?

Ved nye oprettelser vedlægger jeg 50 kundekort som min kunde kan uddele til sine kunder.

Jeg har sikkert flere spørgsmål hen ad vejen men lige nu vil jeg helst høre jeres mening om pris og abonnement :-)

Offtopic: Søger nogle få virksomheder som kunne være interresseret i at have online booking gratis (sms ikke inkluderet) i 6 mdr. Send mig en PM.

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Synes bestemt det lyder rimeligt. Og da ikke moget odiøst i at binde kunden for 12 mdr. Som du selv nævner er det jo et forholdsvist lavt beløb. Mange har simple "gratis" hjemmesider der koster mere pr. måned!

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for feedback Brian, og du ret mht. til hjemmesiderne :-)

De 12 mdr. er mest for at undgå for meget administration for mig selv. Det skal jo også kunne betale sig at sælge systemet :p

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Fra København
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Mulighed for at booke tiden endeligt inden oprettelse af eventuel brugerprofil. Gerne på kundens domæne hvis muligt.

Client-side mulighed for indsættelse af html på bekræftelsesside.

Du kan sagtens lave årsabonnementer og tage en højere pris. Især hos kunder med mange ressourcer.

 

Konkurrencen er hård, men du har fat i noget af det rigtige. Held og lykke!

Hvorfor rose sig selv, når man har kunder til det? Se vores AdWords-referencer.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Jensen:

Mulighed for at booke tiden endeligt inden oprettelse af eventuel brugerprofil. Gerne på kundens domæne hvis muligt.

Client-side mulighed for indsættelse af html på bekræftelsesside.

Du kan sagtens lave årsabonnementer og tage en højere pris. Især hos kunder med mange ressourcer.

 

Konkurrencen er hård, men du har fat i noget af det rigtige. Held og lykke!

Hej Jakob - tak for input :-)

Som standard er brugeroprettelse ikke nødvendigt for at bestille tid. Det kan dog kobles til i tilfælde af misbrug. Det er også standard at bookinger skal godkendes af administrateren. Det kan dog indstilles til at automatisk acceptere bookinger hvis kunden ønsker dette. Jeg har valgt at køre uden brugeroprettelse som standard for at gøre det så nemt som muligt at bestille en tid. Ang. domæne arbejder jeg på at kunden kan købe deres eget domæne til systemet. Men hvis det skal virke integreret på deres egen hjemmeside vil det være vha. iframe.

Bekræftelsessiden er ikke nogen dårlig idé. Pt. skal jeg ændre det hvis kunden ønsker noget specielt der.

Og ja der er rigtig hård konkurrence :-)

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror hurtigt du vil opdage følgende:

- Folk er ikke så interesseret i alt i en pakke. De vil gerne føle de kun betaler for de funktioner de bruger. Giver du dem alt for 199,- så vil de spørge dig om de ikke bare kan få halvdelen af funktionerne for 99,-. uanset hvor lavt du sætter prisen vil det ske, hvis de føler de ikke har valgmuligheder. Der skal ikke være så mange valgmuligheder at det er umulig at overskue, men følelsen af det frie valg konvertere rigtig godt og samtidig ender du med at kunne tjene flere penge når du udvikler ny funktionalitet. Det er nemmere at få en kunde en til en "mini"-konto til 50kr og så argumentere for at han har brug for den store til 300,- når han har prøvet systemet og er glad for det. Det er vanskeligere at argumentere for at han skal starte på 199,- hvis han ikke føler sig klar til at comitte så meget endnu. 

- Uanset hvor meget systemet kan så er 1000 kr i oprettelse og 199 om måneden stadigvæk en væsentlig slat penge for rigtig mange virksomheder, også selv jeg personlig (og sikkert også de fleste andre) synes det må være peanuts for at få et system som giver mulighed for at tjene mere. Det skal bare spare kunden for 30 min. arbejde og så er det tjent hjem.

Vi oplever jævnligt at folk synes at 255 kr for at sende 20.000 mails og have en editor det gør det nemt at brevflette osv er helt vildt dyrt, fordi e-mails koster jo ikke noget. De tænker sjældent over hvor meget arbejdstid det ville tage manuelt at sende 20.000 mails eller for den sags skyld at vedligeholde en servers mail-omdømme, bygge html-kode der virker i forskellige e-mail-klienter osv. Så forvent at lige så snart du smider oprettelse på og kommer over 30-50 kr om måneden så vil der være en gruppe der synes din service er "aaaalt for dyr". Lad dog være med at lade dig påvirke for meget af det, hvis din service er god nok. Du kan hurtig komme til at føle trangen til at sætte prisen ned fordi dine kunder altid synes det er for dyrt, lad være med det. Derfor er en mini-konto en god idé i mange tilfælde.

- Sørg for at værdifastsætte supporten eller på anden måde beslut dig for hvordan du kan drive en fornuftig supportfunktion for det beløb folk betaler. En konto til 199,- om måneden skal ikke lave mange telefoniske henvendelser til en supportafdeling før alle 199,- er brug på at lønne en supportmedarbejder.

- Der vil altid være en konkurrent der har flere funktioner, en funktion du mangler, bedre funktioner eller lignende. Altid og uden tvivl. Indstil dig på det fra starten af og find ud af hvilke specifikke nicher du hjælper eller hvilke kundetyper du er god til. Hvis du forsøger at opruste på funktionalitet kan du være ret sikker på at tabe. Sørg for måske at have "Den bedste support", "det enkleste system at bruge med færest mærkelige avancerede ting", "det mest nørdede system hvor man kan alt" eller noget helt andet.

Hos os ved vi godt at Mailchimp og campaignmonitor eksisterer og har en masse fin funktionalitet som vi selv synes er ret godt skruet sammen, men vi prøver i stedet at være lidt mere lokale, have en lidt mere avanceret editor og en skovlfuld ekstra integrationsfunktionalitet til nørderne, men de første par år kørte vi helt klart et oprustningskapløb på basale funktioner (som ikke ret mange bruger, men de ser fine ud på tjeklisten), men det vil et stort amerikansk firma altid vinde, når de har 20+ mio $ i ryggen.

Tilgengæld kan et stort amerikansk firma sjældent tillade sig at bruge tid på at finde ud af hvorfor en lille dansk mailudbyder ikke modtager mails og lignende små-europæiske ting, og det er vores kunder så glade for at vi gider, for deres modtagere er i Europa og ikke i USA for det meste. Samtidig prøver vi at gøre en dyd ud af at udvikle systemet hele tiden og opdatere det så ofte vi kan, gerne en ny version hver 3. måned med nye ting og forbedringer, så vores kunder oplever at kommer de med en idé så kan de være heldige at den ofte lige kan klemmes ind i et release, hvis idéen er god nok og ikke tager for lang tid.

- Du kan sagtens tillade dig at binde folk i 12 måneder, men jeg tror du vil opdage at netop de folk der ikke kan lide bindinger er også de folk der gerne vil have en lav pris. De vil risikere så lidt som muligt, og jeg er temmelig sikker på at du konvertere meget bedre med ingen binding. Det kommer selvfølglig an på hvor meget arbejde du lægger for at få en kunde i gang som du ikke får betaling for men hvis du både tager oprettelse og binding, så vil du formodentlig se at folk synes du går lige lovlig meget med livrem og seler og så skal der ikke meget til for at de kigger videre. Binding er som udgangspunkt en smart idé, men det er også den billigste måde at give "rabat", for hvis systemet er godt nok og løser kundens behov så behøver det ikke en bindingsperiode.

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

WOW Oscar.. mange tak for dit flotte indlæg :)

Der er rigtig mange gode pointer som jeg vil tage med mig videre i processen!

Support delen skal i hvert fald med i værkstedet :)

Ang. pakker er jeg lidt delt. Så det skal jeg tænke noget mere over.

Lej feriebolig privat i Danmark og udlandet - lej-feriebolig-privat.dk

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

m!!:

WOW Oscar.. mange tak for dit flotte indlæg :)

Der er rigtig mange gode pointer som jeg vil tage med mig videre i processen!

Support delen skal i hvert fald med i værkstedet :)

Ang. pakker er jeg lidt delt. Så det skal jeg tænke noget mere over.

Det var da så lidt. Det er jo den slags vidensdeling der er sjovest her på Amino i stedet for alt det der "køb mit produkt til knaldtilbud". :-)

Det med pakkerne, kan jeg da godt afsløre (inden David kommer her og gør det) at vi også var igennem da vi byggede eBrev om til Ubivox (eBrev var meget baseret på at man selv valgte præcist hvad man skulle bruge og det fungerede ok, men ofte forvirrede det kunderne så meget at de ikke kunne tage en beslutning eller troede de valgte forkert, pga de mange valgmuligheder, der gjorde det næsten umuligt at beregne den endelige pris/udgift).

Især jeg selv var stor (som i meget stor) fortaler for "alt til alle" konceptet efter en del år med eBrev-modellen, men jeg må indrømme at jeg er blevet klogere det sidste års tid. Dels efter mange snakke med vores salgs-chef som vi ansatte, dels efter en del gode snakke med et af vores bestyrrelsesmedlemmer der havde nogen lidt mere forretningskritiske øjne på tingene og sidst men ikke mindst, så fordi virkeligheden viste sig at være mere i retning af få me specifikke pakker der er tilpasset forskellige målgrupper/behov end i det jeg selv troede folk gerne ville have, nemlig det hele for en middelpris.

Vores største udfordring har været at undgå at få for mange moduler og tilkøbsting m.v. over tid igen (ligesom med eBrev) selvom det forretningsmæssigt sagtens kan svare sig at tjene på hver eneste lille ting som kunden har brug for som man kan tilføje som add-on, men administrativt er det møgbesværligt, så det handler om at finde en gylden middelvej, hvor kunderne har et valg, men valget ikke er så vanskeligt at man bliver helt rundforvirret af det. 

Så længe pakkerne passer til målgruppernes (kundertyperne) behov tror jeg ikke du skal være bange for at folk føler sig snydt fordi de ikke får det hele for en pris.

Det vigtigste råd jeg dog vil foreslå dig, det er at lade være med at lytte til alt freemium hypen der florerer mange steder på nettet og begynde at give 80% af dine konti væk gratis for at tjene på de sidste 20%. Hvis hver konto koster dig penge i form af support, datakraft, opsætning osv, så sørg for at tage et eller andet beløb for det. Uanset om det så er 40 kr om måneden.

Freemium-modellen fungerer hvis man har en masse ekstra kapacitet som man alligevel ikke bruger og kan bruge det i stedet for at bruge penge på markedsføring (billigere), men det er en rigtig urentabel idé hvis man forsøger at starte en virksomhed og der skal penge i kassen her og nu for at betale lønninger, systemer osv. Tjen på alt hvad du sælger, uanset om det så er 10kr. Det gør det så meget sjovere at drive virksomhed og hjælpe dine kunder hvis du ved at de har givet lidt for det og du ikke arbejder gratis i håbet om at de engang vil opdage hvor fantastisk dit system er og så rent faktisk selv foreslå at betale for det. Det sker sjældent kan jeg afsløre og statistisk set så selv om man ikke tror det så er der færre supporthenvendelser fra folk der betaler for en ydelse end fra folk der får det gratis, og de er som regel også flinkere og mere behagelige at tale med, fordi du sorterer dem fra der tror alt i verden er gratis. :-)

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Min tanke er ogsaa at naar det drejer sig om mindre virksomheder saa ville jeg helt droppe oprettelses gebyret. Uanset hvilken online service jeg tidligere har koebt, saa det altid lettere naar det "bare" er 200 om maaneden. Et stoerre opstartsbeloeb blokker ofte, mens jeg saa istedet "glemmer" at jeg gaar og bliver ved med at betale til en service som jeg ikke laengere bruger. 

Amino her er et godt eksempel. Jeg kunne aldrig droemme om at betale 1000 for et aars abbonnement, der er jeg for gnier. Reklamerede de istedet med en maanedspris paa 99, saa er jeg sikker paa jeg havde vaeret plus bruger nu. 

 

 

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tænkte jeg lige lidt mere over selve forretningsmodellen, mens jeg voldspiste en blodrød, økologisk bøf som kæresten insisterede på vi skulle have i dag (jeg klager ikke), men det fik mig til at tænke på (hvorfor ved jeg ikke), hvorfor du ikke dropper prisen på SMS'er m.v. og så istedet f.eks. sætter abonnementet til 50 kr om måneden og så 5-10 kr pr booking?

Rationalet bag det er at abonnementsprisen er for at passe på data, tage backup osv. Prisen pr booking er for at få dækket sms-udgifterne ind og samtidig tjene på det når kunderne tjener på det. Det er meget nemmere for en kunde at retfærdiggøre en udgift på 5-10 kr pr booking fordi kunden ved at de kun betaler når de tjener noget på det, og det kan de nemt regne ind i de totale udgifter. Du får samtidig fordelen af at kunne opnå at tjene meget mere end de 199 pr måned hvis kunden har success og samtidig gør det ikke så ondt på kunden.

Så kan du overveje at lave en trappe der f.eks. nedsætter bookingprisen hvis de kommer over 100 bookninger på en måned eller lignende, til de store kunder der synes det bliver for dyrt.

Problemet med en SMS-pris er at det virker ret ligegyldigt for en kunde at han skal betale 80 øre for at få en SMS-besked og det første spørgsmål du vil få er: "kan jeg ikke bare vælge det fra? Det bruger jeg alligevel ikke". Så hellere få SMS-beskeden til at virke gratis ved at kunne regne den ind i bookingprisen. Jeg går ud fra du betaler de sædvanlige 30 øre eller lignende på SMS til din gateway, så jeg gætter næsten på at du forventer lidt indtjening og margin når du sætter prisen til 80 øre, jeg tror bare den indtjening er langt mindre end du forventer, for folk vil hurtigt vælge det fra fordi det er en tydelig udgift som de nemt kan undvære, hvis de har en computer i deres butik.

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)