Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At finde tøjgrossister

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 13. Jun 10
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne starte en e-butik som sælger mærketøj til mænd, nu skal jeg så finde nogle tøjgrossister men kan ikke rigtig finde nogen, har kigget på cvr registeret, google, osv. De tøjgrossister jeg vil have kontakt med skal være indforstået med evt. dropshipping.

Så vil jeg hører jer om i ved, hvor man kan finde nogle tøjgrossister.

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 16:17

Jeg følger lige med herinde:)

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:10

Hej Jesper,

Jeg vil foreslå dig at finde ud af hvilke specifikke mærker du gerne vil sælge først...Det gør søgningen noget nemmere. Du skriver jo at det skal være mærkevarer, så det må jo være mærkerne der skal drive det :)

Angående dropshipping så tror jeg godt du kan forvente at det bliver op af bakke...tøjproduktion bliver normalt bestilt ved fabrikkerne i FØ 6-8mdr før sæsonstart, og da der er afsætningskrise i øjeblikket er der tale om meget konservative budgetter.

Der bliver normalt ikke produceret til suppleringer og webshops. De partivarer man kan finde rundt omkring er typisk enten 2. sortering, salgsaktiviteter der ikke har rykket - og varer hjemkøbt til butikker der er gået konkurs...

Hvis du laver en liste over mærkerne kan jeg godt se om jeg kan finde noget på dem - men prøv lige google selv først :)

mvh

Morten Nielsen

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 17:34

Av - den er jeg bange for du kan glemme ALT om.. INGEN af de etablerede mærker, som du kender fra butikkerne er interesserede i at have noget som helst med dropshippping at gøre.. Det er hele deres set-up slet slet ikke gearede til..

Tænk også på, at dem der nu arbejder seriøst med tøj og mode, tøjbutikker, webshops m.v. fordisponerer et halvt år i forvejen før de lander i butikkerne/webshopsene..

Så dropshipping kræver et helt andet set-up - en anden måde at arbejde på - end mode-/tøjbranchen er skruet sammen på...

Der findes nogen - som parallelimporterer nogle mærkevarer, -eller noget "mærkevarelignende noget", af mindre autoriserede kanaler, som tilbyder en form for dropshipping, men hvem, hvad og hvor ved jeg ikke, - og som branchemand er jeg heller ikke interesseret i at vide det.. Mit syn på det og seriøsiteten heraf, tror jeg kan læses mellem linierne..;-)))

vh/ Ulrik

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 20:15

Jeg har fulgt lidt med herinde, og ville se om der kom et indlæg jeg kunne bruge, men så lagde jeg lige mærke til at han ville lave dropshipping, og det har jeg hørt - og som i også har sagt, er der ikke så mange grossister med tøj som gør.....

så tænkte jeg kunne i ikke lige give nogle andbefalinger af alm tøj grossister, som sælger teenage mærkevarer, som humör, gstar, levis o.s.v o.s.v

Cyberman29

Tilmeldt 13. Jun 10
Skrevet kl. 20:17

Hej Morten

Tak for dit svar.

Så det vil sige at det er umuligt at starte en e-butik med mærketøj, som armani hugo boss og andre mærker ? fordi det vil producenterne ikke hvad med til ? men hvis det er ikke er dropshipping er det så muligt ?

Fra Skanderborg
Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 20:50

Hej Jesper,

jeg tror ikke du vil finde nogen overhovedet der vil være med til dropshipping.

Sådan som det fungerer producerer de udelukkende den mængde der er blevet forudbestilt ved deres faste kunder + en lille smule til supplering i sæsonen.

Hvis de så laver en dropshipping aftale med f.eks. dig så vil du ikke have nogen risiko overhovedet, ingen omkostninger til bukker (og dermed promovering af deres varer) - og du vil så sælge deres varer billigere end deres faste kunder.

Jeg ville ikke indgå en sådan aftale med en webshop, det vile blive alt for dyrt for mig med kunder der opsagde samarbejdet :(

Hvis du derimod køber ind på samme vilkår som deres øvrige kunder, dvs at du forudbestiller varerne 6-8 måneder før de leveres og betaler dem ved levering så er det en anden sag, og så tror jeg egentligt godt at du kan lave aftaler med dem. Specielt hvis du taler med dem pr tlf og aftaler at holde ca samme prisniveau som butikkerne (5-10% billigere bør være ok). Hvis de føler at du vil dumpe priserne er det på ingen måde i deres interesse. Så vil deres faste butikskunder føle at de vi lvære nødt til at reducere deres priser, dette vil reducere deres indtjening - og så sælger de bare et andet brand i stedet.

Det tager årevis at opbygge et stærkt brand - men det kan ødelægges i løbet af et par måneder. Det ved de godt, de har højt betalt Brand Managers til at beskytte deres varemærke, og derfor er det svært med tøj i webshops.

Morten

Tilmeldt 13. Jun 10
Skrevet kl. 21:04

Hej Morten

Tak for dit svar igen.

Jeg har selv det samme svar angående tøj e-butik, at det nok er for svært starte op, fordi producenterne ikke har nok fordele af sådan et samarbejde.

Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 21:06

Jesper Jørgensen:
Så det vil sige at det er umuligt at starte en e-butik med mærketøj, som armani hugo boss og andre mærker ? fordi det vil producenterne ikke hvad med til ? men hvis det er ikke er dropshipping er det så muligt

JA - at sige andet til dig er at stikke dig blår i øjnene.. Uden noget navn i herretøjsbranchen og uden fysisk butik i ryggen kan du roligt skyde en hvid pind efter den plan.. Det eneste du får/kan få med de navne på, er ting købt uden om de autoriserede kanaler, -og har du et håb om nogensinde at komme til at handle med dem af den "rigtige" vej, så hold dig fra det..

Tøjbranchen er desværre meget konservativ, og lige de her mærker afviser jo samhandel med den ene fysiske butik efter den anden, netop for at passe på deres brand, - så at tro på, at du som helt ukendt med en webshop skal få lov til at forhandle mærker som selv nogle af de store stormagasiner ikke kan, er utopi.. - Er det internethandel du vil, med tøj, så start med mindre kendte mærker og byg det op, så kan det være at du MÅSKE, med tiden kan få en at de store fisk i garnet..;-)

Held og lykke

Ulrik

Tilmeldt 13. Jun 10
Skrevet kl. 21:14

Hej Ulrik

Tak for dine svar på tråden.

Jeg prøver nogle forskellige ideer af, i det jeg gerne vil starte en e-butik.

Men tøj e-butik bliver det ikke, i det konceptet skulle være at have mærketøj til god priser på nettet. Og det gå producenterne ikke med til.

Så jeg finder nok på en anden e-butik at starte op

Venlig hilsen

Jesper Jørgensen

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)