Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem kender til Sierra Express?

Side 9 ud af 11 (109 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ejvind Rune :

Men når en sælger har fået en ordre, kan han da godt have en leveringstid, før han sender den bestilte vare.

Den tid kan han bruge til at hæve pengene på kreditkortet ( giver kortindehaveren mulighed for at reagere i tide ).

Så du mener at løsningen er, at alle webshopejere blæser på reglerne? Det tror jeg ikke vil skabe meget tillid til webhandlen.

Jeg er ikke tilhænger af at pege fingre af andre, men hvis jeg skulle forsøge at bebrejde nogen, alene baseret på denne tråd, er det:

• Jobnet, for ikke at tjekke firmaet godt nok. Dette job er så specielt, at nogen burde have undersøgt tingene, inden annoncen blev lagt online
  • Dem der tager jobbet. Hele ansættelsesproceduren virker meget suspekt, og det sammenholdt med det lidt specielle job, og alt for gode indtjening, burde gøre at man tænker sig en smule om og forsøger at undersøge tingene. Især fordi man måske selv kan risikere at komme i klemme, hvis det ikke er så reelt, som det giver sig ud for
  • PBS og pengeinstituterne. Det er i sidste ende dem der udsteder kort og godkender betalinger. De burde pålægges et meget større ansvar, end det de har held til at lægge fra sig i dag.

Og dette er ikke nogen kritik af dem der har taget jobbet, for det er let nok at sidde her og sige at I burde have tjekket det ene og andet. Men når man ikke ved hvad man ved nu, er det svært at vide hvor man skal starte, og hvad man skal gøre.

Men derfor synes jeg alligevel at alle advarselslamper burde lyse, efter sådan en ansættelsesprocedure, beskrivelse af jobbet og at éns privatadresse skal blandes ind i det.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Bolderslev
Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:26

Du har fuldstændig ret!

Det jeg mener er, at hvis der ikke findes love til at forhindre den slags --- så burde der straks laves sådanne.

Jeg har hele mit liv, med mere eller midre held, forsøgt at være så ærlig og reel som muligt.

Jeg har svært ved at tilgive mig selv for at have været så naiv.

Ejvind

Fra Holbæk
Tilmeldt 11. Jan 11
Indlæg ialt: 21
Fra  Sus / Din kostvejleder Skrevet kl. 08:31

Jeg vil opfordre alle der har debateret herinde til at se Kontant på DR1 på tirsdag d. 8/3 kl. 21.25 .. der vil Sierra sagen komme under lup.

Mange hilsener

Susanne

Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:05

Jeg glæder mig meget til, at se kontant.

Forhåbentlig råber det justitsministeriet op, så de sløve embedsmænd foretager sig noget, så stakkels mennesker ikke længere skal straffes for at blive narret af dette svindelfirma.

Fra Bolderslev
Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 14:56

Jeg har talt med kriminalpolitiet i dag.

Jeg bliver sigtet efter den milde kæleriparagraf.

Ejvind

Tilmeldt 24. Mar 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:17

Hej Susanne,

udmærket indslag i kontanten, selvom den fes lidt ud i Kiev. Men de fleste seere fik vist opfattelsen af, at det er noget man skal holde sig fra.

Jeg håbet at de tyske myndigheder snarest skrider ind, og stopper det samme nummer i tyskland.

Fra Holbæk
Tilmeldt 11. Jan 11
Fra  Sus / Din kostvejleder Skrevet kl. 22:29

H4ej Midatech 

Mange tak!

Ja jeg håber også det tyske politi er mere oppe på tæerne, men lige nu ser det ikke sådan ud, Douglas Cargo eksisterer stadig, jeg fatter det ikke...

Vi må se om vi kan gøre noget så ikke flere ryger i fælden, for det er rædselsfuldt hårdt.

Vh

Susanne

Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:40

Hej

Du har fuldstænding ret, Når du handler på internet betaler du med kreditkort og sælger hæver

normalt først beløbet når varen er afsendt. Hvilket gælder alle betalingsystemer. Derfor har kreditkort mulighed for at afvise køb. Men det kræver selvfølgelig at indehaver af kreditkort tjekker sin bankkonto hver.. Desværre må vi konstatere at kunder som har kreditkort ikke tjekker deres konto hver dag men åbenbart afventer en besked fra deres bank at det er overtræk på konto.

Fra Holbæk
Tilmeldt 11. Jan 11
Fra  Sus / Din kostvejleder Skrevet kl. 22:54

Ejvind Rune :

Jeg har talt med kriminalpolitiet i dag.

Jeg bliver sigtet efter den milde kæleriparagraf.

Ejvind

Hej Ejvind

Det håber jeg da virkelig ikke du bliver og i så fald, hvad vil det indebære for dig ? 

Vh

Susanne

Tilmeldt 7. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:54

Hej

Du kan ikke bebrejde regering for dette problem. Vi har alle i denne debat selv ønsket ansættelse ved Sierra Express i håb om en god betaling på ca. 2.000,00 euro som mange desværre ikke har modtaget, heldigvis. Prøv at forehøre på Amino hvor  mange der har modtaget betaling. Jeg har ikke. Har selv et tilgodehavende på ca. 7000,00 euro for løn og diverse faktura på varer og fragt betalt med stjålne kreditkort. Vi skal alle fortsætte med denne dialog og fortsat forsøge at stoppe Sierra Express og deres fornyet aktiviteter i EU gennem www.jobs.ch og åbenbart en "stråmand" i Zürich.

Side 9 ud af 11 (109 indlæg)