Men når en sælger har fået en ordre, kan han da godt have en leveringstid, før han sender den bestilte vare.
Den tid kan han bruge til at hæve pengene på kreditkortet ( giver kortindehaveren mulighed for at reagere i tide ).
Så du mener at løsningen er, at alle webshopejere blæser på reglerne? Det tror jeg ikke vil skabe meget tillid til webhandlen.
Jeg er ikke tilhænger af at pege fingre af andre, men hvis jeg skulle forsøge at bebrejde nogen, alene baseret på denne tråd, er det:
Jobnet, for ikke at tjekke firmaet godt nok. Dette job er så specielt, at nogen burde have undersøgt tingene, inden annoncen blev lagt online
Dem der tager jobbet. Hele ansættelsesproceduren virker meget suspekt, og det sammenholdt med det lidt specielle job, og alt for gode indtjening, burde gøre at man tænker sig en smule om og forsøger at undersøge tingene. Især fordi man måske selv kan risikere at komme i klemme, hvis det ikke er så reelt, som det giver sig ud for
PBS og pengeinstituterne. Det er i sidste ende dem der udsteder kort og godkender betalinger. De burde pålægges et meget større ansvar, end det de har held til at lægge fra sig i dag.
Og dette er ikke nogen kritik af dem der har taget jobbet, for det er let nok at sidde her og sige at I burde have tjekket det ene og andet. Men når man ikke ved hvad man ved nu, er det svært at vide hvor man skal starte, og hvad man skal gøre.
Men derfor synes jeg alligevel at alle advarselslamper burde lyse, efter sådan en ansættelsesprocedure, beskrivelse af jobbet og at éns privatadresse skal blandes ind i det.
Forhåbentlig råber det justitsministeriet op, så de sløve embedsmænd foretager sig noget, så stakkels mennesker ikke længere skal straffes for at blive narret af dette svindelfirma.
Du har fuldstænding ret, Når du handler på internet betaler du med kreditkort og sælger hæver
normalt først beløbet når varen er afsendt. Hvilket gælder alle betalingsystemer. Derfor har kreditkort mulighed for at afvise køb. Men det kræver selvfølgelig at indehaver af kreditkort tjekker sin bankkonto hver.. Desværre må vi konstatere at kunder som har kreditkort ikke tjekker deres konto hver dag men åbenbart afventer en besked fra deres bank at det er overtræk på konto.
Du kan ikke bebrejde regering for dette problem. Vi har alle i denne debat selv ønsket ansættelse ved Sierra Express i håb om en god betaling på ca. 2.000,00 euro som mange desværre ikke har modtaget, heldigvis. Prøv at forehøre på Amino hvor mange der har modtaget betaling. Jeg har ikke. Har selv et tilgodehavende på ca. 7000,00 euro for løn og diversefaktura på varer og fragt betalt med stjålne kreditkort. Vi skal alle fortsætte med denne dialog og fortsat forsøge at stoppe Sierra Express og deres fornyet aktiviteter i EU gennem www.jobs.ch og åbenbart en "stråmand" i Zürich.