Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg kvajet mig??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Amino´er

Spørgsmålet er sikket stillet før. Sorry

Har lige startet et enkeltmandsfirma(rengøring) og skal nu til og lønne mig selv. Nu bliver jeg lidt i tvivl om noget.

Hvis nu virksomheden  har et overskud når alt er betalt på 14.000 Kr om måneden og vil trække det hele til privatøkonomien, hvad skal jeg så regne med og lægge til side til Skat?

Moms osv er betalt.

Hilsen Louise

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du betaler skat af overskuddet, hvilket ikke nødvendigvis er det samme, som der står på bankkontoen når alt er betalt.

Du bør få hjælp til at lægge et budget, så du ved nogenlunde hvad du skal betale skat af. Du skriver det på forskudsopgørelsen, så sender Skat dig en bunke girokort :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:38

Lyder som en god idé. Hvad skal man regne med det løber op i? Altså lægge et budget.?

Tak for det hurtige svar.

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 22:46

Du kan selv lave et lille hurtigt budget i excel hvor du oplister din forventede indtjening måned for måned. Derudover medtager du dine omkostninger ex. udgifter til rengøringsmidler, porto, papir, telefon og hvad du ellers har af omkostninger. husk det skal være uden "løn" til dig selv.

Det du kommer frem til forskudsregitrerer du dig med hos skat - og de sender giro kort til am-bidrag og skat. Og hvis ellers du holder dit budget er det der er tilbage hver måned efter du har betalt skatten til "rådighed" i grove træk.

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 23:10

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:28

Tak for det. Jeg har kigget lidt på brian´s skabeloner, men så faldt jeg over Kurts_kasseklade meget nem og lige til.

Takker tusind gange for hjælpen.

Vender helt sikkert tilbage med flere spørgsmål.

Hilsen Louise

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Skrevet kl. 23:29

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Skrevet kl. 23:32

Kurts kasse klade er glimrende, men ikke lige umiddelbart som budgetværktøj!

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 01:02

Hej Louise,

Hvis det var som B-indkomst (altså hvor du har en anden indtægt ved siden), så bør du som tommelfingerregel lægge 60% af overskuddet til side til SKAT. Så er du på den sikre side så du ikke kommer til at stå med en restskat.

Hvis dette er din eneste indtægt, så har du jo nogle forskellige fradrag m.m. Hvad du så helt konkret skal betale til SKAT er meget afhængig af disse. Men der har jeg ihvertfald hørt andre i din situation sige at de lægger 50% til side - altså 50% i lommen til sig selv og 50% til SKAT - så plejer de at få en håndfuld penge tilbage i skat som de bruger til sommerferien.
De 50% passer meget godt med en gennemsnitlig skatteprocent + AM m.m. samt nogle fradrag.

Der er nok nogle hoveder herinde som er klogere på hvad du konkret skal betale. Men med ovenstående er du ihvertfald sikker på ikke at komme til at betale for lidt til SKAT og derved skulle betale restskat.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)