Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af deltids enkeltmandsvirksomhed.

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 354
Fra  MD Solutions Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har prøvet dette program af, og har idag valgt at betale for en fuld version da det fuldt har levet op til mit behov samt forventninger.

http://www.vipilon.dk/

Ejeren af siden er vidst også herinde på amino.

Tilmeldt 7. Dec 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:05

Sikke en masse gode svar! :)

Mange tak til alle der har taget sig tid til at svare på mine spørgsmål.

Mvh. Kasper.

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 00:12

Hej Kasper og velkommen

Hvis du er interesseret har jeg en faktura-skabelon til Excel som jeg brugte da jeg i sin tid startede.

Det virker fint.

Til regnskab kan du i starten bruge http://www.summarum.dk/
Anette herinde er summarum-gud. Der findes en masse hjælp på hendes side.

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 11:05

Jeg vil anbefale du venter med at indregne moms i dine fakturaer til du når en omsætning på over 50.000 som er grænsen for dette. Hvorfor give dine kunder en pris der er 25 % højere, når du kan undgå det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:17

Santafun:
Jeg vil anbefale du venter med at indregne moms i dine fakturaer til du når en omsætning på over 50.000 som er grænsen for dette

Den holder altså kun vand, hvis der (objektivt) ikke er en forventning om, at omsætningen vil overstige de 50.000 kr. inden for 12-måneders perioden.

Vh
Lars

Fra København
Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 154
Fra  Findino Skrevet kl. 11:26

Lars, vil det sige at man også skal opkræve moms på sin faktura selvom man regner med man først overstiger 50.000 i slutningen af 2011?

Og hvad gør man i givet fald så, hvis man er momsregistreret, men med stor sandsynlighed ikke opnår en årlig indtægt på over 50.000 kr.?

Jeg tænker ovenstående også kan være relevant for trådstarter at vide.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 11:45
Fra Hadsten
Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 22:50

Santafun:

Lars, vil det sige at man også skal opkræve moms på sin faktura selvom man regner med man først overstiger 50.000 i slutningen af 2011?

Man må ALDRIG opkræve moms, hvis man ikke er momsregistreret.

mvh
Michael

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:56

Santafun:
vil det sige at man også skal opkræve moms på sin faktura selvom man regner med man først overstiger 50.000 i slutningen af 2011

Og hvad gør man i givet fald så, hvis man er momsregistreret, men med stor sandsynlighed ikke opnår en årlig indtægt på over 50.000 kr.?

Hvis man forventer (SKAT omtaler det, som "det er åbenbart") at omsætningen vil overstige 50.000 kr. inden for de kommende 12 måneder (ikke det kommende kalenderår), så skal man lade sig momsregistrere og opkræve moms.

Dette kaldes en valgfri momsregistrering. En valgfri momsregistrering skal opretholdes i mindst to kalenderår. Det er ikke to "hele kalenderår". Hvis man eksempelvis lod sig momsregistrere den 1. december 2010, kan man tidligst lade sig afmelde 1. januar 2012.

Man har ret til at lade sig afmelde, når man forventer (igen at det er åbenbart), at omsætningen ikke vil overstige 50.000 kr. inden for de kommende 12 måneder.

Vh
Lars

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 05:53

hvis din kundegruppe alligevel primært er virksomheder (hvoraf langt størstedelen er momsregistreret), så er der vel ingen problemer i at der bliver tillagt 25% på regningen. 

Dine kunder kan jo alligevel trække momsen fra (altså få den refunderet), så det er reelt set ikke dyrere for dem, selvom du opkræver det på din regning.

Eller misforstår jeg problematikken / spørgsmålet?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)